AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Dere er mer som venner, det ser ihvertfall sånn ut sa en venninne til meg. Ok, hvorfor spurte jeg. Svaret jeg fikk var det som irriterte meg, men fikk meg til å tenke "Er vi mer venner enn kjærester kanskje?" Vi har sex en gang i uken eller annen hver uke. Vi kommer hjem fra stressende jobber, spiser og gjør som oftes noen fritidsaktiviteter, sammen eller med venner. Når kvelden kommer er vi slitene og vil gjerne sove. Vi sier god natt og sovner i vår seng sammen. På morgen før han drar på jobb kysser han meg alltid på pannen. Resten av dagen kysser vi egentlig sjeldent, kanskje aldri. Noen ganger på kvelden, men det spørs. Vi går hånd i hånd ute som regel. Vi snakker og gjør ting sammen og vi venter vår førstefødte nå i høst. Er det bare vi som er slik? Som ikke har så ofte sex og ikke kysser til en hver tid? Det kan gå dager uten at vi kysser, men vi bor enda sammen, vi sover sammen og bruker dagene ilag. Vi er tidlig 20 årene. Anonym poster: b9ab9cecb30af093bc93a1e54924ff4b
Missy1 Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Syns sånne utsagn er teite. Selvom noen velger å kline til hvor det måtte passe de så er det ikke sånn at alle par liker å gjøre det. Hvor ofte dere kysser, har sex osv har ikke noen andre noe med, det er deres valg. Dere blir ikke mindre kjærester av den grunn
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Min mormor sa på jubileet for 50 års bryllupsdag med min morfar at de aldri ville vært gift så lenge hvis ikke de hadde vært så gode venner og hatt slik respekt for hverandre. Forelskelse kommer og går i et forhold, men så lenge vennskapet og at man er glade i hverandre består så går det bra tilslutt Også er det veldig forskjell på folk. Vi har det ca som dere, bare sjeldnere sex egentlig, Og vi kysser ikke hver dag, men vi holder hender, tar på hverandre, klemmer, ligger inntil osv i ulik grad daglig. Han er min beste venn, vi lever livet sammen og er fornøyde. Han fridde i vinter, vi gifter oss neste vår, så det er tydeligvis ikke bare jeg som synes det vi har er bra. Til tross for at vi ikke kysser hver dag Anonym poster: f70174d6191e25cb862884bfae018567 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Min mormor sa på jubileet for 50 års bryllupsdag med min morfar at de aldri ville vært gift så lenge hvis ikke de hadde vært så gode venner og hatt slik respekt for hverandre. Forelskelse kommer og går i et forhold, men så lenge vennskapet og at man er glade i hverandre består så går det bra tilslutt Også er det veldig forskjell på folk. Vi har det ca som dere, bare sjeldnere sex egentlig, Og vi kysser ikke hver dag, men vi holder hender, tar på hverandre, klemmer, ligger inntil osv i ulik grad daglig. Han er min beste venn, vi lever livet sammen og er fornøyde. Han fridde i vinter, vi gifter oss neste vår, så det er tydeligvis ikke bare jeg som synes det vi har er bra. Til tross for at vi ikke kysser hver dag Anonym poster: f70174d6191e25cb862884bfae018567 Nå kom tårene mine. Dette var et kjempe fint innlegg! Det er nok riktig at forelskelsen kommer og går, men jeg føler vi har gjort vårt. Vi har dyr, bil, jobb, bor sammen og venter barn. Vi har det som trengs og jeg føler ikke at vi må ha sex hele tiden eller må kysse hver dag. Vi har det jo egentlig fint som det er. Gratulerer så mye til deg med giftemål! Igjen, takk for et nydelig svar!:-) Anonym poster: e2e20017d32014f1d74ae0f299ba104f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Dere er mer som venner, det ser ihvertfall sånn ut sa en venninne til meg. Ok, hvorfor spurte jeg. Svaret jeg fikk var det som irriterte meg, men fikk meg til å tenke "Er vi mer venner enn kjærester kanskje?" Vi har sex en gang i uken eller annen hver uke. Vi kommer hjem fra stressende jobber, spiser og gjør som oftes noen fritidsaktiviteter, sammen eller med venner. Når kvelden kommer er vi slitene og vil gjerne sove. Vi sier god natt og sovner i vår seng sammen. På morgen før han drar på jobb kysser han meg alltid på pannen. Resten av dagen kysser vi egentlig sjeldent, kanskje aldri. Noen ganger på kvelden, men det spørs. Vi går hånd i hånd ute som regel. Vi snakker og gjør ting sammen og vi venter vår førstefødte nå i høst. Er det bare vi som er slik? Som ikke har så ofte sex og ikke kysser til en hver tid? Det kan gå dager uten at vi kysser, men vi bor enda sammen, vi sover sammen og bruker dagene ilag. Vi er tidlig 20 årene. Anonym poster: b9ab9cecb30af093bc93a1e54924ff4b Om dere har det fint så gi blanke i hva andre mener. Jeg mener ikke at du ikke skal høre på vennene dine, men ikke la andre definere hvordan samlivet deres bør være. Andre (samfunnet, media og venner og familie) har allerede stor påvirkning på andre deler av livet deres, og mye av den er ikke nødvendigvis positiv. Ta til deg det som er bra, men prøv å la være å føle at du må forandre deg eller dere for å passe en teoretisk norm om hvordan noe bør være. Anonym poster: ff15eced25897cf187c2d2fc18e808b1 1
Steinar40 Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Vennskap er basis i alle bra forhold. Trist at folk er hjernevasket med totalt urealistiske forventninger til forelskelse. 1
Gjest TinaT Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Jeg er helt enig - har det akkurat likt. Har vært gift i over 25 år, og jeg ser på mannen min som min aller beste venn i livet. Sexlivet går i bølgedaler - men det ser jeg på som helt normal .. det hadde vært langt verre om vennskapet hadde gått i bølgedaler. Jeg er lei av å lese artikler på artikler om hvor viktig sexlivet er og hvordan vi må gjøre for å bevare sexen i forholdet. Både menn og kvinner føler seg unormale hvis (når) de opplever at lysten daler ... skulle ønske det var større fokus på at det faktisk er normalt at man har flere, større eller mindre perioder i et samliv hvor sexlivet er mer eller mindre fraværende. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Vi også har det sånn. Kysser sjeldent, har sex 1 gang i uka. Vi leier sjeldent hender. Har unger og fult opp. Men vi har heldigvis felles hobbier. Og vi skal snart gifte oss. Vi trivest i hverandres selskap. Anonym poster: c680eb1cbf837802d40f1be8628928c6
Ferny Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har sett mamma og pappa kysse daglig siden jeg var liten, og jeg ser det fortsatt de gangene jeg er hjemme. De har vært gift i.... jeg vet ikke.... tretti år ca.? Tror mange tar kjæresten sin for gitt, og glemmer at man er "noe mer". Man kan være venner OG kjærester.
Steinar40 Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har sett mamma og pappa kysse daglig siden jeg var liten, og jeg ser det fortsatt de gangene jeg er hjemme. De har vært gift i.... jeg vet ikke.... tretti år ca.? Tror mange tar kjæresten sin for gitt, og glemmer at man er "noe mer". Man kan være venner OG kjærester. Da har de gjort kyssinga til en vane. Og det er kanskje ikke så dumt. For det første skaper det en kjemisk reaksjon, og for det andre så får man alltid samme smittsomme sykdommer hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå