Gå til innhold

Alene hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må dra på en jobb reise i ei uke. Jeg har ei jenten på 13 og tre gutter på 15, 17 og 19. Vanligvis pleier mormor og passe på de, men hun er på reise. Vi bor langt unna andre slektninger så det blir veldig vanskelig å få barnevakt. Men jeg MÅ dra på den jobbreisen. Så jeg lurte på tror dere barna klarer å passe på seg selv en uke? De er alle veldig ansvarlige. Jeg tenker jo at spesielt 17-åringen og 19-åringen kan være litt ekstra barnevakt/sjef for de to yngste. De klarer jo å lage middag, komme seg til diverse treninger, hjelpe hverandre med lekser osv selv. Hva tenker dere om det? Burde jeg la de være alene en uke?

Anonym poster: 65bf3116c17c0c5fdfaff535f992eee8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette ser jeg som helt uproblematisk, forutsatt at de ikke har noen spesielle behov. Vet ikke om eldstemann har sertifikat og tilgang på bil, jeg? Uansett bør de klare seg fint, selv om det er en ekstra fordel litt avhengig av hvor dere bor. Mange som reiser på ferie med venner på den alderen (vel, ikke 13-15, men), og da er de ikke engang i vante omgivelser.

Du kan vel kanskje også høre med en nær venn(inne) eller nabo du kjenner godt om de kan hjelpe dem dersom noe uforutsett skjer? Heller ikke noe must, men greit at de har noen å ringe til dersom det først blir krise. Jeg skjønner du ikke ville spurt om dette dersom det var lett å skaffe barnevakt, men det finnes jo også en mellomting mellom barnevakt og en kontaktperson hvis det mot all formodning blir nødvendig med noen hjelp.

Anonym poster: 36688d9eef4a54a446174f2c17d483d4

Gjest Morteno
Skrevet

Er 13 åringen noe moden eller bare håpløs? Jeg var en del alene hjemme på den alderen. Gikk greit.

Ellers er jo 19 åringen nesten voksen. Burde være i stand til å holde dem i ørene.

Jeg hadde latt dem være alene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De klarer seg fint.

Anonym poster: 09788cc75fa33299c965a7971a3738bd

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det vil være noe problem! :P Men ville hatt en "kontaktperson" de kunne kontakte, dersom 17 eller 19 åringen plutselig finner på å arrangere alenehjemmefest eller noe.. Med mindre de finner på noe kjemedumt av selg selv, så tor jeg ikke det er problem :) Jeg var alene hjemme i 7+ dager da jeg var 15 :)

Anonym poster: b889158ba423937c6757a23e3163bb7b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kan ikke skjønne at dette skal være noe problem. To av guttene dine er jo strengt tatt voksne.

Edit: Det er nok viktigere å høre med barna om hva de synes enn hva andre synes. Og du selv kjenner jo barn dine, det gjør ingen her.

Endret av Singha
  • Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Jeg var ofte hjemme alene da jeg var 15 år, hadde en venninne hos meg så jeg ikke skulle kjede meg.

Vi passet også søskene mine som er 4-5 år yngre da jeg ble litt eldre:)

Skrevet

Tror det vil gå bra jeg! De to eldste burde jo klare og holde de to yngste litt i ørene:P

Skrevet

Tror det vil gå bra jeg! De to eldste burde jo klare og holde de to yngste litt i ørene:P

Eller at minstejenta holder de andre i ørene. Kommer vel an på personligheten til de forskjellige. :P

Skrevet

Eller at minstejenta holder de andre i ørene. Kommer vel an på personligheten til de forskjellige. :P

Ja 😂😂😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:) takk for alle svar❤ jeg snakket først med de to eldste og ble enige om litt regler ol.(spesielt for småsøsknene) så fortalte jeg de to minste og snakket med de sammen med storebrødrene. "Hæ? Skal DE to passe på meg? De kommer til å drepe meg bare jeg kommer 3 min etter avtalen" "jepp her blir det hardt regime" *tar hodegrep på henne og gir henne kokos* bra lillesøster og storebror har samme humor;)

Det ble foresten endring i planene jeg skal være borte i TO uker

Anonym poster: ac6b40970f430572af5a93491b313a9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...