Gjest datter26 Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Jeg er en datter på 26 år som har helt siden jeg var 13-14 visst at min mor har misbrukt tabletter. (sovetab,smertestillende) Dette VAR et veldig følsomt tema å snakke om når jeg var yngre, men nå har jeg på en måte godtatt det, blitt lei og bare tenkt jaja sånn er vell min mor og det vil aldri forandre seg. Jeg føler jeg mistet min ungdomstid da jeg måtte skifte fra å være datter til mamma for min egen mamma.. Jeg unner ingen i verden den følelsen og det jeg har gått igjennom. Jeg tror også dette er veldig utbredt i mange hjem men det er veldig hysj hysj å prate om. Er det flere der ute som har opplevd samme/ lignende? Hvordan har dere taklet livet videre? Min mor er fortsatt tablett avhengig og jeg må dessverre se henne "dopet" & annerledes minst 1-2 ganger i mnd. Tvangsinnleggelse er utelukket for her i Norge må man ville det selv. Jeg har gitt opp å kjempe den kampen. Jeg har det godt den dag idag men jeg har fått en enorm angst som jeg ikke har hatt før.. Den angsten går ut på at jeg er livredd for å få en tlf eller finne min mor død pga kroppen ikke orker mer pga tabletter. Nesten hver kveld kommer det en tanke om det..Hvor lenge orker en kropp i sånt kjør i lengden?? Jeg vil gifte meg og få barn og la henne få oppleve alt det, men hva om alt blir for sent.... Fastleger har jeg mistet all respekt for, når de kan skrive ut 100 tabletter 1 gang i mnd!!! Hvem kan gjøre noe slikt når man vet at personen er avhengig?? Jeg har gjort alt i min makt, til og med kontaktet fylkeslegen og truet forrige lege med å fortelle hva han driver med...det endte med at han ikke ville ha henne som lege mer... forbanna feige jævel.. Jeg er så sint og skuffet på alt og alle... Jeg har rett og slett ikke mer makt igjen til å kjempe mot noe jævla tabletter.... min mor er fantastisk, omsorgsfull og jeg elsker henne til døden, men når hun tar sammensettning av disse tabletter, blir hun ikke til å kjenne igjen! Som noe ondt tar over.... De som er i det selv vet nok godt hva jeg mener med det.. Det er din mor men samtidig ikke.......De gangene hun er uten medikamenter, nyter jeg virkelig tilværelsen med henne til det fulle, helt til det onde tar over...igjen....
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 WW? Eller GM som enkelte kaller henne? Nesten samme skrivemåte i alle fall. Anonym poster: 16c25d9aa26cfd51a1d5ea128224ba6d
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 100 tabletter i mnd, 3 om dagen/natten.. Jeg bruker adskillig mer enn det men misbruker ikke. Din mor må ha veldig lav toleranse, noe en som er avhengig skjelden har. Folk som konstant endrer personlighet under innflydelse av alkohol eller tabletter blir slik de egentlig er.
Gjest datter26 Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 100 tabletter i mnd, 3 om dagen/natten.. Jeg bruker adskillig mer enn det men misbruker ikke. Din mor må ha veldig lav toleranse, noe en som er avhengig skjelden har. Folk som konstant endrer personlighet under innflydelse av alkohol eller tabletter blir slik de egentlig er. 100 tab i mnd som er smertestillende + sovemedisin som blir brukt opp på 2 uker... Jeg syns det er utrolig mye og at det faktisk går ann... 100 tab på 2 uker er vell ikke normalt??? Moren min har heller ikke så store smerter at hun har behov for det. Hun begynte med smertestillende som jeg vet ihvertfall pga ryggsmerter...men så mye vondt vet jeg at hun ikke har. Hun drikker sjelden, men når hun ikke har tabletter, så kjøper hun seg gjerne noe å drikke. Fks 1 rødvin flaske som går ganske fort ned....
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 100 tab i mnd som er smertestillende + sovemedisin som blir brukt opp på 2 uker... Jeg syns det er utrolig mye og at det faktisk går ann... 100 tab på 2 uker er vell ikke normalt??? Moren min har heller ikke så store smerter at hun har behov for det. Hun begynte med smertestillende som jeg vet ihvertfall pga ryggsmerter...men så mye vondt vet jeg at hun ikke har. Hun drikker sjelden, men når hun ikke har tabletter, så kjøper hun seg gjerne noe å drikke. Fks 1 rødvin flaske som går ganske fort ned.... Kommer alt an på styrken. Og hvordan vet du at hun ikke har store smerter?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 WW? Eller GM som enkelte kaller henne? Nesten samme skrivemåte i alle fall. Anonym poster: 16c25d9aa26cfd51a1d5ea128224ba6d Hva faen er vitsen med å spekulere over hvem ts er? Idiot... Anonym poster: abeca8132a02950f7d031a882ccbb5d0 1
Gjest doktor Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 det er positivt feil. bruk av rusmidler over tid endrer personligheten til alle mennesker. 100 tabletter i mnd, 3 om dagen/natten.. Jeg bruker adskillig mer enn det men misbruker ikke. Din mor må ha veldig lav toleranse, noe en som er avhengig skjelden har. Folk som konstant endrer personlighet under innflydelse av alkohol eller tabletter blir slik de egentlig er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå