AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Først vil jeg si at jeg var syltynn som barn, og som tenåring ble jeg mer slank. Da jeg kom i 20-årene var jeg fortsatt slank, men hadde jeg brede hofter, stor rompe, smal midje og bruker75C i BH-str. Vet noen er opptatt av dette for å se skjønnhet, så tenkte jeg måtte meddele dette... Når jeg vokste opp var jeg aldri populær blant gutta, men heller ikke hos jentene. Jeg tenkte ikke noe særlig over det, da jeg gjorde så mye annet som gledet meg og jeg var ikke så opptatt av gutter. Jeg var heller ikke opptatt av å ha mange venninner, så hadde noen få gode. Men når jeg kom i 20-årene begynte jeg å få mer interesse for gutter, men skjønte fort at jeg ikke var så interessang - bortsett fra de som kun ville utnytte meg. Jeg begynte med årene å bli mer og mer sår på dette, da det virket som om jeg ikke var bra nok utseendemessig i ansiktet. Jeg hadde fin kropp og fint hår, men det som gutter som kun så meg bakfra fikk sjokk da de så ansiktet mitt, virket det som ... Det hjalp heller ikke at de nærmeste alltid har vært negativ til utseendet mitt. Vil bare si at jeg ikke har sagt eller gjort noe galt som skulle få de til å si disse tingen til meg. Jeg bodde på to venninner en periode i begynnelsen av 20-årene, og en søndagsmornge jeg var litt lei meg fordi jeg var så stygg. Ene venninnen min prøvde å muntre meg opp, og sa mye fint, og til slutt sier den ene venninnen min noe til den andre venninnen min om at jeg var pen eller noe. Og den andre venninnen min bare ser på meg uten å si noe. Jeg vet hun syns jeg er stygg, og at hun syns hun selv er pen, så det sårer veldig ... Hadde et fint bilde stående fremme i stua av meg, og det første min kusine sier, som er på besøk, er "Så pen er du ikke i virkeligheten!" Så prater jeg med broren min om noe, hvorpå han sier "Du er jo ikke akkurat en skjønnhet." Som sagt, så er jeg slank, men har former på de rette stedene. Bruker 75C i BH-str, så jeg har jo ikke store pupper. Så sier plutselig en tante av meg at "Det er så vulgært med store pupper." mens hun ser på puppene mine. En annen kusine av meg utbrøt plutselig, da hun ikke hadde sett meg på en stund "Oi ,så stor du er blitt" Kan hende jeg var litt sår på kommentarer da... Og hver gang hele slekten samles, så er det en tante som går rundt til alle kusinene mine og sier hvor pene de er, men når hun kommer til meg måler hun meg bare opp og ned uten å si noe... Det er så utrolig mye mer, men orker ikke å skrive alt. Uansett, så måtte jeg bare få det ut. Vet ikke hvorfor folk må være så slemme. Jeg kunne aldri ha sagt noe stygt om utseendet til en annen person, uansett hvor sint jeg var på den personen... Anonym poster: e1c0746f653b8c53f428687a4e7779b9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Glemte å legge til ... hva skal jeg gjøre med det? Hvordan kan jeg godta dette og lære å leve med dette? Jeg skjønner at jeg aldri vil møte noen, er 32 nå, og aldri har noen sett min vei. Men jeg sliter veldig og trenger noen gode råd. Anonym poster: e1c0746f653b8c53f428687a4e7779b9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Dropp familien din. Herregud. Skjønner ikke at det går an. De er helt sikkert sjalu på deg fordi du er vakker. Kanskje du bare må få deg bedre selvtillit, og da hjelper det ikke å ha en sånn familie. Om man har god selvtillit, så stråler jo dette ut og da blir man automatisk mye mer vakker. Jeg anser ikke meg selv som vakker utseendemessing og jeg har ikke akkurat verdens vakreste kropp (er ganske rett opp og ned, slank, men har en fin, rund sprettrumpe), men jeg har god selvtillit og dette synes og på grunn av det får jeg mye oppmerksomhet av menn. Hva med å kontakte psykolog da? Man trenger ikke være psykisk syk for å gjøre det. Jeg har selv vært med psykolog noen ganger bare for å få orden på ting. Kanskje det hjelper å ha noen og snakke med? Anonym poster: c03c5af86af54324c2b1554d1cb538f3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Jeg tror du er inne i en ond sirkel her. Når man får dårlig selvtillit blir man mer sårbar overfor ting som kanskje ikke var så alvorlig ment og så får man enda mer dårlig selvtillit. Det er direkte frekt av familien din å holde på slik. Er det noen i familien din du kan snakke med om at det er sårende? Når det gjelder gutter har du nok vært uheldig. De fleste er borte i slike noen ganger, man må bare rette ryggen og gå videre. Det er viktig at du jobber med deg selv. Som ab over sier kanskje psykolog er noe å prøve? Problemet er at når man utstråler dårlig selvtillit blir man dessverre lettere hakket på av andre og så har man den onde sirkelen gående. Anonym poster: 1eaf57d62b15777ec3375da9d5b27e23
Gjest Mari Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Ååh... Fikk skikkelig vondt av å lese dette!! Ønsker å gi deg en god varm klem. Jeg er ikke så god til å gi råd om dette emnet. Men du må komme deg unna de som trekker deg ned. Aldri i livet om du er så stygg som du føler. Vil gi deg enda en klem og sende deg mange varme tanker.
EnsomGorilla Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Syns du hørtes fin ut jeg. Alltid noen som ikke greier å være hyggelige. Ikke ta det så tungt, bare bli mer positiv
Gjest Snyltefluen Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Hva skal man vel med uvenner når man har familie som din, ts? Blir helt oppgitt på dine vegne, ikke rart du har lavt selvbilde. Som andre har nevnt, muligens kan psykolog være verdt er forsøk? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Det finnes ikke stygge mennesker i min verden. Når mennesker smiler og jeg liker de, blir de pene. Slik er det med deg også. Men du omgir deg med mennesker som trekker deg ned, og jeg har sett det før. Eksen min så ikke ut som noen modell, men jeg syntes han var pen for det. Men venner og familie påpekte utseende hans med jevne mellomrom, og det har nok skada han for livet. Han hadde uendelig dårlig selvtillit, så dårlig at jeg til slutt ga opp og gikk fra han. Jeg ga opp. Han trudde meg ikke. Jeg er ikke såkalt pen, men jeg smiler med hele meg, og det gjør meg attraktiv. Og jeg ler masse. Folk liker blide og positive mennesker. Prøv det. Anonym poster: 80ae5ce71b67c7c94556c631fdab2729 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Det viktigste, det som skaper skjønnhet, er ikke hvordan øynene dine ser ut, hvordan nesen din ser ut, hva for øyebryn du har, osv. Det viktigste er hva det er for personlighet du utstråler. Er du usikker vil en veldig dominerende og egosentrisk personlighet tiltrekkes av deg, den typen som liker å tråkke på andre og ser at du er et "lett bytte" pga din usikkerhet. Det er viktigere å være trygg på seg selv enn å ha et perfekt utseende. Anonym poster: 6d4723924d3f551de6118f350a4e87db 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Herregud, har ikke du skrevet innlegg om dette før? Er du den samme personen som alltid tror at folk ler av deg, som tror at alle alltid er slemme mot deg, og som har en bror som kjefta pga manglende bryllupsgave? Slutt å synes så synd på deg selv! Ta deg sammen! Anonym poster: c91a225c893f78e43e6374b0d81468c3 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 Først vil jeg si at jeg var syltynn som barn, og som tenåring ble jeg mer slank. Da jeg kom i 20-årene var jeg fortsatt slank, men hadde jeg brede hofter, stor rompe, smal midje og bruker75C i BH-str. Vet noen er opptatt av dette for å se skjønnhet, så tenkte jeg måtte meddele dette... Når jeg vokste opp var jeg aldri populær blant gutta, men heller ikke hos jentene. Jeg tenkte ikke noe særlig over det, da jeg gjorde så mye annet som gledet meg og jeg var ikke så opptatt av gutter. Jeg var heller ikke opptatt av å ha mange venninner, så hadde noen få gode. Men når jeg kom i 20-årene begynte jeg å få mer interesse for gutter, men skjønte fort at jeg ikke var så interessang - bortsett fra de som kun ville utnytte meg. Jeg begynte med årene å bli mer og mer sår på dette, da det virket som om jeg ikke var bra nok utseendemessig i ansiktet. Jeg hadde fin kropp og fint hår, men det som gutter som kun så meg bakfra fikk sjokk da de så ansiktet mitt, virket det som ... Det hjalp heller ikke at de nærmeste alltid har vært negativ til utseendet mitt. Vil bare si at jeg ikke har sagt eller gjort noe galt som skulle få de til å si disse tingen til meg. Jeg bodde på to venninner en periode i begynnelsen av 20-årene, og en søndagsmornge jeg var litt lei meg fordi jeg var så stygg. Ene venninnen min prøvde å muntre meg opp, og sa mye fint, og til slutt sier den ene venninnen min noe til den andre venninnen min om at jeg var pen eller noe. Og den andre venninnen min bare ser på meg uten å si noe. Jeg vet hun syns jeg er stygg, og at hun syns hun selv er pen, så det sårer veldig ... Hadde et fint bilde stående fremme i stua av meg, og det første min kusine sier, som er på besøk, er "Så pen er du ikke i virkeligheten!" Så prater jeg med broren min om noe, hvorpå han sier "Du er jo ikke akkurat en skjønnhet." Som sagt, så er jeg slank, men har former på de rette stedene. Bruker 75C i BH-str, så jeg har jo ikke store pupper. Så sier plutselig en tante av meg at "Det er så vulgært med store pupper." mens hun ser på puppene mine. En annen kusine av meg utbrøt plutselig, da hun ikke hadde sett meg på en stund "Oi ,så stor du er blitt" Kan hende jeg var litt sår på kommentarer da... Og hver gang hele slekten samles, så er det en tante som går rundt til alle kusinene mine og sier hvor pene de er, men når hun kommer til meg måler hun meg bare opp og ned uten å si noe... Det er så utrolig mye mer, men orker ikke å skrive alt. Uansett, så måtte jeg bare få det ut. Vet ikke hvorfor folk må være så slemme. Jeg kunne aldri ha sagt noe stygt om utseendet til en annen person, uansett hvor sint jeg var på den personen... Anonym poster: e1c0746f653b8c53f428687a4e7779b9 Så utrolig stygt av dem! Og du er helt sikkert pen, du som ALLE andre. Til dags dato har jeg aldri møtt et stygt menneske. Ta rennafart og dr*t i dem! Stå foran speilet hver morgen, og tenk at du er pen. (tro meg, det hjelper!) Få litt hjelp av ei god venninne med klær, litt sminke og gå til en god frisør. Smil. Finn noe du har lyst til å gjøre. Og ikke glem: Du er både verdifull og pen! Anonym poster: 8713b8549871cc77f28ad3d064c012b1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Er du en butterface, ts? (google bilder av det hvis du ikke vet hva det er). Da er du ihvertfall ikke alene om dette, selvom det er en veldig mager trøst. Sminker du deg? Er du flink med sminke? Det kan hjelpe veldig. Hvis ingenting annet fungerer, kan små plastiske inngrep gjøre store underverker. Anonym poster: f6515aa79ac097ab818b0acccdcc8962 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Synes det er fryktelig unødvendig av deg å lage tråd på tråd om dette når folk faktisk fremdeles prøver å hjelpe deg i en av de hundre andre trådene du har laget i dag. Nå må du ta å skjerpe deg. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=746850&st=40 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=746847 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=736122 Og en hel haug med andre tråder.. Anonym poster: 15687a9496ece668dab5cb3648098829 3
Gjest .-L-. Skrevet 26. mai 2013 #14 Skrevet 26. mai 2013 De er vel sjalu på den fine kroppen din da.
Hanna! Skrevet 26. mai 2013 #15 Skrevet 26. mai 2013 Kan hende har familien og vennene dine missforstått deg fullstendig. Kan hende tolker de deg som overlegen eller noe slikt også prøver de å "jekke deg ned" (selv om det uansett er galt). Kan hende tror de at du elsker hvordan du ser ut. Jeg ville sagt ifra hvordan jeg følte det og fortalt om at jeg hadde problemer med eget utseende. Men vær veldig forsiktig, hvis du er pen så kan det fort framstå som at du fisker etter komplimenter "ååååå, jeg er så stygg, trøst meg!" Ta det opp på en skikkelig måte. Hvis de fortsetter, så er de enten dumme eller slemme eller begge deler Du må også være åpen for at det er du som feiltolker dem. Men uansett vil samtaler hjelpe. De forstår ikke hva som foregår oppe i hodet ditt. Til slutt vil jeg si at folk er alt for opptatt av utseende. Med mindre man vil bli model, så betyr det ikke så mye. Man kan lett få kjæreste, venner, jobb og status uten å ha et pent ytre.
MalloryK Skrevet 26. mai 2013 #16 Skrevet 26. mai 2013 Dessverre er det sånn verden er. Man kommer liksom ingen vei videre heller, for man får ikke gjort noe med det. Folk som dømmer andre etter utseendet kan dra til helvete.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #17 Skrevet 26. mai 2013 Jeg tror du er inne i en ond sirkel her. Når man får dårlig selvtillit blir man mer sårbar overfor ting som kanskje ikke var så alvorlig ment og så får man enda mer dårlig selvtillit. Det er direkte frekt av familien din å holde på slik. Er det noen i familien din du kan snakke med om at det er sårende? Når det gjelder gutter har du nok vært uheldig. De fleste er borte i slike noen ganger, man må bare rette ryggen og gå videre. Det er viktig at du jobber med deg selv. Som ab over sier kanskje psykolog er noe å prøve? Problemet er at når man utstråler dårlig selvtillit blir man dessverre lettere hakket på av andre og så har man den onde sirkelen gående. Anonym poster: 1eaf57d62b15777ec3375da9d5b27e23 Jeg er enig i denne. tror nok at du egentlig har et stort behov for anerkjennelse og positiv oppmerksomhet rundt ditt utseende. Jeg er slik selv. Vi er det som kalles forfengelige. Når komplimentene da uteblir og man er usikker på sitt eget utseendet så tar man det som en bekreftelse på at man er uattraktiv. Om man i tillegg får noen litt negativt ladede kommentarer så tolker man det videre som en bekreftelse på det negative selvbildet som man holder på å få. Men alle synes jo ikke det samme er pent. Det som er uattraktivt for en person kan jo være pent for en annen. Håper kanskje du treffer noen som synes du er den vakreste de har sett på denne jord! 75 C er ikke spesielt store pupper. Selv så har jeg i underkant av B cup og synes de som ar C er heldige. Selv så syns jeg at pupper str 75 C må være nærmest det ultimate dvs. bra store pupper uten at de er for store! Selv om folk er negative til utseendet ditt eller gir uttrykk for det så trenger ikke det være sannheten. Det er så mange grunner til at folk er negative; herskesyke, ondskap og til og med misunnelse kan være grunnen. Kanskje er vi begge to vakrere enn vi tror selv? Anonym poster: ec5194939e7e7e4d379988dabcc45128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå