Gjest Gjest** Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har nettopp blitt sammen med en fantastisk mann. Begge har barn fra før og alt fungerer fint. Vi pleier å møtes med ungene på lekeplassen osv...tar det litt gradvis. Det ble slutt mellom han og eks for ca 1.5 år siden. De har to barn sammen. I dag addet hun meg på fb og skrev mld at jeg er en del av livet hennes nå og at vi burde ha kontakt. Ja vel ! Skjønner godt poenget , men jeg blir rett og slett fysisk dårlig av å se på felles feriebilder, kjærlighetserklaringer, feks skal elske deg til døden ! osv . + at de har nesten daglig kontakt der hun ringer og forteller ting eller bare snakker om alt mulig. Vi har jo nettopp blitt sammen og jeg føler at jeg trenger litt tid til å bli trygg og bedre kjent med ham og ungene og ikke bli overvåket av eksdame . Er redd at jeg er bare rebound, har ganske rar magefølelse. Overreagerer jeg ?
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Nei, du overreagerer overhodet ikke. Lurer på om det er en litt snedig måte fra hennes side å si ifra om at du "tråkker i hennes bed" jeg.... Er jo også litt rart at hun har gamle bilder, kjærlighetserklæringer osv. på fb. Hun er tydeligvis ikke ferdig med han. Uff, kom deg vekk fra fb og ta en alvorsprat med han.
Gjest doktor Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 er ikke det der bare et tegn på at du er en sentral del i HANS liv? Jeg har nettopp blitt sammen med en fantastisk mann. Begge har barn fra før og alt fungerer fint. Vi pleier å møtes med ungene på lekeplassen osv...tar det litt gradvis. Det ble slutt mellom han og eks for ca 1.5 år siden. De har to barn sammen. I dag addet hun meg på fb og skrev mld at jeg er en del av livet hennes nå og at vi burde ha kontakt. Ja vel ! Skjønner godt poenget , men jeg blir rett og slett fysisk dårlig av å se på felles feriebilder, kjærlighetserklaringer, feks skal elske deg til døden ! osv . + at de har nesten daglig kontakt der hun ringer og forteller ting eller bare snakker om alt mulig. Vi har jo nettopp blitt sammen og jeg føler at jeg trenger litt tid til å bli trygg og bedre kjent med ham og ungene og ikke bli overvåket av eksdame . Er redd at jeg er bare rebound, har ganske rar magefølelse. Overreagerer jeg ? 3
frøkna Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Kanskje litt merkelig å gjøre det så tidlig. Det kan hende hun bare er nysgjerrig på deg, og gjør det som en gest at hun ikke har noe i mot deg eller forholdet deres. 4
Løvetanten Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Kanskje litt merkelig å gjøre det så tidlig. Det kan hende hun bare er nysgjerrig på deg, og gjør det som en gest at hun ikke har noe i mot deg eller forholdet deres. Det er å tråkke langt over streken. Hun har ingenting med ex´ens nye kjæreste å gjøre. Kan godt hende det er godt ment, men veldig upassende og invaderende. 1
Gjest Ts Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Vet ikke hva skal jeg si til han. Vet det er fortiden, men man føler seg lite spesiell når man leser at hun er drømmedame, drømme svigerdatter at de er ingenting uten hverandre osv. Føler dette bare ødelegger hele stemmnigen og tryggheten. Har mest lyst å trekke meg helt tilbake Ts
Miss moneypenny Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Kan høres ut som at hun har gjort det for at du skal se hva de har hatt.. Nettopp for at du skal trekke deg tilbake. Har måttet håndtere trøblete eks som ikke var over typen jeg også, hold ut, ikke gi deg bare pga gamle feriebilder 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Kan du ikke bare slette henne som venn på Fb? Anonym poster: 0451f38001644c7c9b1ea620dcbf46a9 4
Gjest Oblivion Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 Vet ikke hva skal jeg si til han. Vet det er fortiden, men man føler seg lite spesiell når man leser at hun er drømmedame, drømme svigerdatter at de er ingenting uten hverandre osv. Føler dette bare ødelegger hele stemmnigen og tryggheten. Har mest lyst å trekke meg helt tilbake Ts Vel, om du ønsker deg et liv med denne mannen så må du være ærlig. Det er faktisk sånn mange forhold går "rett åt skogen" -vi tør ikke snakke med hverandre fordi vi er redde for reaksjonene. Fortell akkurat det du skrev her, at du er usikker og at du synes det er litt for tidlig å bli "bestevenn" med hans eks, men at du er åpen for å få bedre kontakt etterhvert (om det er sannheten såklart). Fortell også at du synes det er litt kleint å få alle feriebilder og gamle kommentarer mellom de to så nært, nå når dere to prøver å finne veien til et samliv sammen. Om du åpner deg for kjæresten din, og han virkelig er den flotte mannen du tror han er, så vil han nok være med på å diskutere seg frem til en løsning som gjør at han hverken mister den gode kontakten med barna sine eller moren, uten at du skal føle deg overvåket eller tilsidesatt. Om du ønsker det så kan du også minimere hva hun kan se av din profil på facebook, og du kan slette henne fra newsfeeden din sånn at du er venn med henne uten å se oppdateringene hennes. Da slipper du å føle deg overvåket, og du selv ser ingenting om du ikke selv fysisk går inn for å besøke hennes profil. Men ikke sett igang før du har hatt samtalen om alt dette med kjæresten din, og forklart hvorfor. Ærlighet er viktig, og skjønner han ikke bæret av hva du "reagerer sånn på" -så er kanskje ikke mannen for deg? Du har dine grenser, lar du deg overkjøre blir du ikke lykkelig i det lange løp. Skjønner at du føler situasjonen er vanskelig, men prøv med en samtale og se hva som skjer. Håper det løser seg!
Gjest anonym Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Jeg hadde ALDRI i verden godtatt at eksen til typen jeg datet, skulle ha kontakt med meg, hallo???!
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Jeg hadde ALDRI i verden godtatt at eksen til typen jeg datet, skulle ha kontakt med meg, hallo???! Ikke hvis hun hadde barn med fyren, heller?
Gjest anonym Skrevet 27. mai 2013 #14 Skrevet 27. mai 2013 Ikke hvis hun hadde barn med fyren, heller? Synes det høres helt feil ut å ha henne som venn på facebook ja! Synes generelt folk har alt for lite grenser på der. Hvorfor skal man ha et antall ekser på fb, tidligere flørter osv? Ikke rart mange forhold går skeis idag når mange skal ha døra konstant åpen 24/7!!!
Gjest anonym Skrevet 27. mai 2013 #15 Skrevet 27. mai 2013 Man mister jo mystikken, det spennende mellom det man har med personen man har blitt kjent med, når man ser samtaler og kontakt til eksen, hallo! Det er jop som ts selv beskriver, hun har lyst til å trekke seg helt tilbake, hadde jeg og gjort! Hvis jeg hadde møtt en type med barn , som holdt på sånn med eksen, og at eksen skulle være venn med meg på fb, jeg hadde følt det som invaderende i meg og typen sitt begynnende forhold. Det hadde vært totalt turnoff!
Gjest tina Skrevet 27. mai 2013 #16 Skrevet 27. mai 2013 Uff føler med deg...Det har ingenting å gjøre med ungene! Din fb ,dine regler.Fjerne-knappen
aquiz Skrevet 27. mai 2013 #17 Skrevet 27. mai 2013 Ehm..... Du tar del i livet til barna hennes og du er overrasket over det? Kan det tenkes at hun vil bli kjent med deg for å bare være sikker på at hennes barn kommer til å ha det bra? Jeg ville ikke slettet henne fra FB, det vil sende 100% feil signaler og det kan potensielt ødelegge ditt nye "forhold". Du skulle tenkt på det mye før og ikke lagt henne til i utgangspunktet. 3
Chloe- Skrevet 27. mai 2013 #18 Skrevet 27. mai 2013 Jeg mener at du bør tolke det som positivt at hun har lagt deg til på Facebook - hvor mange er det ikke som blir fullstendig fryst ut av barnas mor? Statusene/bildene deres må jo være 1.5år gamle, og burde ikke komme opp med mindre du graver! Fjern henne fra newsfeeden din, legg sjalusien til side, og fokuser heller på å gradvis få et godt samarbeid med henne. Hun har jo allerede tatt det første skrittet. 2
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2013 #19 Skrevet 27. mai 2013 Too much. Snakk med ham og ikke legg henne til. Dersom han hopper i taket over følelsene dine, så er det bare å pakke sammen. En sånn fucking happy family er ikke for alle...
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #20 Skrevet 27. mai 2013 Hmmm dette har jeg vært ute for selv, eller noe lignende i hvert fall.. Ungenes mor skulle absolutt være bestevenn på fb, og alt skulle være så fint og flott og rosenrødt. Endte med at hun utnyttet "tilliten" jeg viste henne ved å ha henne som venn, ved å tagge meg i en lang, ikke særlig hyggelig status om at jeg hadde stjelt mannen hennes som en annen ussel hore, og masse annet som jeg ikke orker å gjenfortelle.. I tillegg kommenterte hun på diverse bilder, ikke særlig hyggelige ting. Jeg sier ikke at dette kommer til å skje deg, det kan jo hende hun bare er ute etter å forsikre seg om at ungene hennes har det greit... Anonym poster: 8ae1497dd65fcdfe044e265a7ef7d5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå