Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det meg og kabler og koblinger igjen, da...

Jeg prøver å koble mac til tv, og har gjort som dette.

Men jeg får opp noe helt annet på tv. Jeg får opp en skjerm som er på en merkelig måte ved siden av dataskjermen min! Det er ikke min bakgrunn, men en standard verdensrommet-bakgrunn. Og jeg kan skimte vinduer jeg har oppe heeelt til venstre i kanten på bildet. Klarer å dra noen av dem inn på skjermen, men får ikke tak i mappa jeg vil åpne.

Hvorfor skjer dette, og hvordan kan jeg få den til å gjengi den skjermen som faktisk er på macen, og ikke en slags standardskjerm der jeg må fiske i kantene og håpe jeg får tak i noe jeg vil bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har dual screen :) Du kan gå inn på skjerminnstillingen på macen og velge om du vil ha to skjermer eller dele den skjermen du buker på macen. Huk av Mirror displays.systempref500x475.png

Monitor-arrangement-settings-on-Mac-Display-Preferences.jpg

Endret av kattepus89
Skrevet

Åh!! Tusen takk!! :hoppendeglad:

Skrevet

Hehe, ikke noe problem :)

Skrevet

Jeg fikk det til! Men en annen ting som skjedde var at lyden ikke ble med. Så jeg hadde lyden fra dataen, men ikke fra tven. Når kjæresten plugger sin PC i tven går dette automatisk, men nå virka det som om macen overstyrte med lyd. Det gikk forsåvidt greit siden jeg har bra høytalere, men går det an å få lyden over på tv på en grei måte? :)

Skrevet

System preferences > sound

Der kan du bestemme hvor lyden skal gå ut :)

Skrevet

Takk! :hoppe:

Det funka første gang jeg prøvde, men ikke andre gang. Så det er litt slarkete, virker det som. Men håper det går seg til og at det bare er at dataen er litt treig i oppfattelsen eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...