Gå til innhold

Brutale kattedrap i Haugesund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser nå på VG nett at det er funnet flere katter i Haugesund som er drept på brutale måter. Kattene er blant annet funnet spiddet på trær eller hengt opp på veiskilt. En av kattene ble funnet nær en lekeplass for barn.

VG nett skriver blant annet dette: "Det er snakk om fire katter som har blitt drept. Dette er ikke så lett å etterforske når vi ikke har tips i saken, sier Svein Roald Vikse, operasjonsleder i Haugaland og Sunnhordland politidistrikt, til VG lørdag"

Hva i alle dager er det som får folk til å gjøre dette? Er det noen som er irritert på løse katter og hevner seg på grufulle måter? Mennesker som gjør slike handlinger må være alvorlig forstyrret. Dette er ren og skjær ondskap!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å fy F!!! Blir bare så trist og så sinna, hvordan kan noen gjøre noe slikt mot uskyldige dyr? Håper dem finner sadisten! Fysjom, ble kvalm

• Liker 1
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Ønsker den personen alt mulig vondt for resten av livet.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Nei,jeg forstår ikke hva som feiler folk.Må jo være noen med alvorlige problemer som gjør sånt,og selv om de er irriterte på løse katter så er det ingen grunn til å gjøre sånt.

Syns jeg leser om sånt ganske ofte egentlig og alltid om katter.Sikkert fordi de går ute alene og fordi det er mange katter. Er jo også en sak om en katt som ble skutt med luftgevær nå nettopp.

Uff,får helt vondt inne i meg av sånt og at de utnytter tillitsfulle dyr på den måten.

I tillegg virket det jo som de som gjorde det ville at barn spesielt skulle se det og det syns jeg er veldig sykt.

Håper de finner den/de som gjorde det.

Gjest Blubberella
Skrevet

Ja jeg blir bare så sjokkert at jeg finner ikke ord. En ting er at folk irriterer seg over katter og har et sykt ønske om å snikmyrde dem, men jeg klarer ikke å skjønne hvor denne trangen til å pine og påføre smerter kommer fra. Det holder tydeligvis ikke å bare avlive (som er ille nok i seg selv dersom det er andres katter) men man må tydeligvis helst plage katten mest mulig så den lider mest mulig, for så å vise frem ondskapen sin. Altså, hvor gal skal man ikke være for å henge katten opp ved en lekeplass? Det er en galskap jeg ikke klarer å fatte.

Håper flere sånne mennesker blir tatt for det å gjøre noe sånt mot dyr vitner om at de er syke nok til å gjøre det samme mot mennesker. De er ikke psykisk friske nok til å gå fritt rundt i samfunnet. Håper inderlig sånne saker blir mer fokusert på av politiet og at de klarer å ta noen, for det kan kanskje roe ned psykopatene litt. Nå vet de jo at det bare er å mishandle dyr så mye de vil for ingenting skjer. Håper vi får dyrepoliti i Norge etterhvert for det trengs tydeligvis.

Det gjør meg vondt å se alle sakene om dumping av katter og om mulig enda mer vondt å lese om sånne dyremishandlingssaker :(

• Liker 1
Gjest Spiderpig
Skrevet

Kjenner jeg blir ordentlig forbanna av denne saken. Og jeg håper virkelig de finner vedkommende som har gjort dette. H*n er tydeligvis ikke frisk og trenger hjelp. Ingen normale mennesker gjør slike ting og de bør bli sperret inne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:rasende:

Men den personen eller de personene som gjør sånt, er nok ikke gode i toppen. Det er mange kattehatere, barnehatere og kvinnehatere der ute ...

Eneste vi kan være glade for er at karma kommer å tar deg.

Anonym poster: 850c5e46b95ffe5426aed8079b8044ee

Skrevet

Der er nesten alltid katter det går utover i slike saker. Brutale dyredrap er ille uansett, men katter virker særlig utsatt. En hund vil kunne forsvare seg lettere og de er sjeldent løse.

Jeg kan forstå at katter som sloss og markerer hos andre kan være irriterende. Dette skyldes ofte igjen uansvarlige eiere som ikke kastrerer kattene og lar de formere seg uhemmet. Å gå fra å være irritert til å begå brutale drap er uansett helt forferdelig. Mennesker som gjør noe sånt må være alvorlig syke. Jeg håper virkelig at politiet finner den skyldige.

Når jeg leser om brutale dyredrap, lurer jeg også på hvordan ugjeringspersonene er mot mennesker, og særlig mot barn

• Liker 1
Skrevet

Greit nok at Haugesund ikke er store byen, men i akkurat denne saken så er det besynderlige at det skjer i en bestemt bydel hvor f.eks. ett av regionens mest populære turområder befinner seg og ikke minst hvor mange skolebarn og barnehagebarn går forbi hver morgen.

Det er helt utrolig at noen kan få seg til å gjøre slike ting, og akkurat som så mange andre der så hadde jeg også sluttet å slippe katten ut frem til de skyldige var funnet.

Ut fra bilder og beskrivelser jeg har sett i lokalavisa så kan jeg ikke fatte og begripe at dette er gjort av noen som bare er lei av katter som graver og skvetter på eiendommen deres. Dette er gjort av syke individer som trenger hjelp!

Jeg håper at det nå blir tydelig hvor viktig det er med et dyrepoliti, ettersom politiet i Haugesund har uttalt at dette ikke er en sak som blir prioritert.

Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Men jeg antar at dersom noen hadde fått tak i denne/disse personen(e) som står bak ugjerningene og gitt dem god gammeldags juling, hadde politiet plutselig prioritert veldig høyt.

Endret av Ylvina
Skrevet

Men jeg antar at dersom noen hadde fått tak i denne/disse personen(e) som står bak ugjerningene og gitt dem god gammeldags juling, hadde politiet plutselig prioritert veldig høyt.

Dessverre... Dyremishandling er ikke ulovlig kan det virke som.

Det er synd at politiet velger å ikke prioritere dette. De kan jo ha mulighet til å fange opp en person som vil kunne gjøre langt verre ting i fremtiden og dermed forebygge personskader f.eks.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en del år siden, når jeg gikk på barneskolen, hørte jeg om noen unger som bandt fast ei katte i halen og sprayet sennep opp der bak på katten. Katten, løp og reiv i alle retninger helt vilt til den rev av seg halen. De samme ungene tente på katter og så på de løpe rundt som levende fakler.

Barn gjør dumme rampestreker i blant. :P

Anonym poster: 8707f58d42880f780f8f6b276bf6b048

Gjest Blubberella
Skrevet

For en del år siden, når jeg gikk på barneskolen, hørte jeg om noen unger som bandt fast ei katte i halen og sprayet sennep opp der bak på katten. Katten, løp og reiv i alle retninger helt vilt til den rev av seg halen. De samme ungene tente på katter og så på de løpe rundt som levende fakler.

Det er tydelig at barn skriver dumme innlegg i blant også.

• Liker 4
Skrevet

Det var da også noe å kalle det!!! Og med geipe-smiley i tillegg?! *knurr*

:frustrert:

• Liker 1
Skrevet

Tortur er ikke rampestreker

• Liker 8
Skrevet

Dette er overhodet ikke rampestreker! Det er ondskap. Jeg lurer på hva slags verdier de har fått med hjemmefra når de kan begå slike handlinger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Grusomt gjort.

Anonym poster: 536da7177d0d620bc473ed47f4a31471

Skrevet

Jeg leser nå på NRK.no om en ny tragisk sak med kattemishandling. En katt i Åsane i Bergen ble funnet med alvorlige skuddskader. Den ble funnet i live, men var hardt skadd. Katten døde seinere som en følge av skadene.

"Den elleve måneder gamle katten til datteren Mina har alltid gått fritt rundt i borettslaget Åmundsleitet i Åsane i Bergen. Fredag morgen var den borte, og familien ble livredd for hva som hadde skjedd.

Katten ble funnet igjen dagen etter med store skader etter å ha blitt skutt

flere ganger. Dyret var så skadet at naboen som fant den, trodde katten var død."

Katten til Mina (8) døde av skuddskader

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en seriemorder i emning. Håper personen brenner sinnsykt i helvete.

Anonym poster: 6d4d86a546d0f10a20ce6e9256d6374b

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har også sendt de ondeste ønsker de sadistenes vei... Nå skal jeg gå og gi pusen min ekstra mye kos og kyss og knas, og skal si til han for tusende gang at han skal alltid være forsiktig, lille venn.....

Anonymous poster hash: 84966...53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...