panic-attack Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 vi ønsker å be inn til bryllupsfeiring uten barn våre barn kommer til å være med under middagen og fram til 22.30, men så er kvelden over for de. hvordan formidle dette på invitasjonen ( har noen venner som ikke alltid skjønner at barna ikke skal være med) barna må selfølgelig gjerne være med i vielsen hvis de ønsker det
Gjest Kiara! Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Vi prøvde oss med å kun skrive de voksne sine navn på invitasjonen. Det gikk ikke slik vi trodde. Så nå står vi igjen med å informere de gjestene som ikke respekterte våre ønsker om at når kaker/Pinjataen er servert er bryllupet over for de barna som kommer. Kakene hos oss serveres senest kl.21, pinjataen senest 22.30. Feilen vi har gjort er at vi ikke har vært tydelige nok og bare stått på vårt når det kommer til dette med barn. Jeg skulle ønske vi bare hadde sagt det, nå er det for sent. Det er ingen logikk i at barn av søskenbarn kommer i bryllupet... 9
panic-attack Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2013 kansje vi bør si i fra når vi leverer ut invitasjonene? hadde liksom vært greit å skrevet noe så det ikke var noen tvil liksom
Pria Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Ikke gjør dette til noe problem, bare skriv det i invitasjonene. Da får alle samme beskjed. Det er MANGE som velger bryllup uten barn og det er fint for foreldre flest å bare være to for en kveld uten ungemas og sutring. Bare skrive noe sånt som at barn er vekommen i kirken men festen blir for de voksne grunnet alkoholservering (det betyr ikke at du indirekte sier at her blir det fyllefest). De som blir sure eller fornærmet får bare bli det, det er ikke deres problem. Slipp ned skuldrene. Endret 26. mai 2013 av Pria 3
flickan Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Kan dere ikke skrive noe sånt som: Barn er selvsagt hjertelig velkommen til å overvære vielsen, men vi ber om at det skaffes barnevakt til selskapet etterpå (ev legge til om spedbarn er unntatt). 3
Gjest Kiara! Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 kansje vi bør si i fra når vi leverer ut invitasjonene? hadde liksom vært greit å skrevet noe så det ikke var noen tvil liksom For at du skal slippe den følelsen vi sitter med om at noen rett og slett har overkjørt oss på det som for oss var noe av det viktigste hadde jeg vært veldig tydelig hele veien. Noen skjønner det bare ikke, eller vil ikke forstå. Og jeg synes det er frekt. Nå er dette på min samboers familie sin side så jeg har fått beskjed om å ikke tenke på det, rett og slett glemme at det er voksne der som ikke respekterer at vi ville ha en barnefri fest. Vi har jo ikke barn selv heller så de har ingenting der å gjøre. 2
flickan Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Og for ordens skyld, hva tenker dere om ev spedbarn. For mange vil det være vanskelig/umulig å ha barnevakt pga amming, og i ytterste konsekvens kan ikke mor komme hvis spedbarn også nektes. det bør dere ha tenkt gjennom. Er det viktigst å ha det barnefritt, eller at gjestene får anledning til å komme?
Skjoldmøy Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Kjære Fornavn og Fornavn Vi gifter oss Dato og ønsker å dele denne dagen med deg/dere. Vielsen vil finne sted i Sted A kl 12.30 Påfølgende middag og fest holdes Sted B kl. 16.30 Barn er hjertelig velkomne under vielsen, men vi har dessverre ikke plass til dem på festen. 16
Gjest Kiara! Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Ikke gjør dette til noe problem, bare skriv det i invitasjonene. Da får alle samme beskjed. Det er MANGE som velger bryllup uten barn og det er fint for foreldre flest å bare være to for en kveld uten ungemas og sutring. Bare skrive noe sånt som at barn er vekommen i kirken men festen blir for de voksne grunnet alkoholservering (det betyr ikke at du indirekte sier at her blir det fyllefest). De som blir sure eller fornærmet får bare bli det, det er ikke deres problem. Slipp ned skuldrene. Hva hadde du da gjort om du plutselig fikk en telefon om at vi tar med begge ungene vi. Det blir hyggelig for alle sammen! Det er fri-bar og lagt opp til en skikkelig voksenfest men det har ingen 4åring vondt av å se. Ja, jeg er sur og irritert på mine egne gjester, så for ts skyld håper jeg at hennes gjester respekterer invitasjonen eller at dere som vertskap sier ifra når dere blir overhumplet med slikt. 3
Gjest Kiara! Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Og for ordens skyld, hva tenker dere om ev spedbarn. For mange vil det være vanskelig/umulig å ha barnevakt pga amming, og i ytterste konsekvens kan ikke mor komme hvis spedbarn også nektes. det bør dere ha tenkt gjennom. Er det viktigst å ha det barnefritt, eller at gjestene får anledning til å komme? Det er stoooooooor forskjell på en baby på 6mnd og en 4åring. Babyen er selvfølgelig velkommen, den er en del av pakken. En 4åring vil kun gjøre at foreldrene må reise tidlig fordi det er en fest ikke et selskap. 2
panic-attack Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2013 Og for ordens skyld, hva tenker dere om ev spedbarn. For mange vil det være vanskelig/umulig å ha barnevakt pga amming, og i ytterste konsekvens kan ikke mor komme hvis spedbarn også nektes. det bør dere ha tenkt gjennom. Er det viktigst å ha det barnefritt, eller at gjestene får anledning til å komme? ingen med spedbarn så det problemet har vi ikke.
flickan Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Det er stoooooooor forskjell på en baby på 6mnd og en 4åring. Babyen er selvfølgelig velkommen, den er en del av pakken. En 4åring vil kun gjøre at foreldrene må reise tidlig fordi det er en fest ikke et selskap. Ja, jeg er enig i det, men vet av erfaring at folk har ulike syn på dette. Noen gjester vil antagelig tenke at 'barn', ikke gjelder spedbarn, mens noen brudepar absolut mener at det gjelder spedbarn også. Det kan derfor være greit å presisere om det gjelder spedbarn også. Og reflektere over at det ev kan medføre at noen gjester ikke kan komme.
Pria Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Hva hadde du da gjort om du plutselig fikk en telefon om at vi tar med begge ungene vi. Det blir hyggelig for alle sammen! Det er fri-bar og lagt opp til en skikkelig voksenfest men det har ingen 4åring vondt av å se. Ja, jeg er sur og irritert på mine egne gjester, så for ts skyld håper jeg at hennes gjester respekterer invitasjonen eller at dere som vertskap sier ifra når dere blir overhumplet med slikt. Hadde jeg fått en slik telefon hadde jeg forklart at små barn i et selskap der det serveres alkohol er fullstendig uaktuelt og at jeg beklager hvis de kommer med at "ja, da kan ikke vi komme". Enkelt og konsist.
Gjest Kiara! Skrevet 26. mai 2013 #14 Skrevet 26. mai 2013 Ja, jeg er enig i det, men vet av erfaring at folk har ulike syn på dette. Noen gjester vil antagelig tenke at 'barn', ikke gjelder spedbarn, mens noen brudepar absolut mener at det gjelder spedbarn også. Det kan derfor være greit å presisere om det gjelder spedbarn også. Og reflektere over at det ev kan medføre at noen gjester ikke kan komme. Neida, jeg har ikke gjort meg ekstra vanskelig selv om det høres sånn ut. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor noen velger å dra med seg en 4 åring i et bryllup der 4åringen ikke er inkludert. 1
Gjest Kiara! Skrevet 26. mai 2013 #15 Skrevet 26. mai 2013 Hadde jeg fått en slik telefon hadde jeg forklart at små barn i et selskap der det serveres alkohol er fullstendig uaktuelt og at jeg beklager hvis de kommer med at "ja, da kan ikke vi komme". Enkelt og konsist. Det er en skam at jeg er så forbasket konfliktsky! For dette høres enkelt og greit ut! Bare jeg som er oppgitt... både over gjestene det gjelder og samboern min som ikke sa ifra der og da. Men jeg skal senke skuldrene og ikke gjøre det til et problem.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #16 Skrevet 26. mai 2013 Hva hadde du da gjort om du plutselig fikk en telefon om at vi tar med begge ungene vi. Det blir hyggelig for alle sammen! Det er fri-bar og lagt opp til en skikkelig voksenfest men det har ingen 4åring vondt av å se. Ja, jeg er sur og irritert på mine egne gjester, så for ts skyld håper jeg at hennes gjester respekterer invitasjonen eller at dere som vertskap sier ifra når dere blir overhumplet med slikt. Då hadde eg tatt eit djuuupt pust før eg svarte: "Barna dine er veldig flotte. Men akkurat på denne festen så ynskjer vi ikkje å invitere barna. Dette gjelder for alle. Derfor blir det urettferdig at dine 2 små får komme, når ingen andre får ha med seg barn." Det hjelper lite å vere sur å irritert på gjestene dine her. Det er du som ikkje har klart å vere tydeleg og konsekvent. Anonym poster: 83b8b515834001fa79f977b5479768ea 12
Gjest Kiara! Skrevet 26. mai 2013 #17 Skrevet 26. mai 2013 Då hadde eg tatt eit djuuupt pust før eg svarte: "Barna dine er veldig flotte. Men akkurat på denne festen så ynskjer vi ikkje å invitere barna. Dette gjelder for alle. Derfor blir det urettferdig at dine 2 små får komme, når ingen andre får ha med seg barn." Det hjelper lite å vere sur å irritert på gjestene dine her. Det er du som ikkje har klart å vere tydeleg og konsekvent. Anonym poster: 83b8b515834001fa79f977b5479768ea Ja, det var det jeg skulle gjort. Men det er ikke min familie enda, så jeg forholder meg til min samboer om å ta de "kampene". Når han ikke klarte å være konsis får jeg forholde meg til det. Det blir helt sikkert ikke et problem på dagen, men når slike tråder kommer opp skjønner jeg hvor irritert jeg er over slike ting nå i sluttfasen. 1
marihihia Skrevet 26. mai 2013 #18 Skrevet 26. mai 2013 Vi skrev dette i invitasjonen; Barn er hjertelig velkomne i vielsen og på aperitifen. Etter dette ønsker vi en voksen feiring. Vi tilbyr barnevakt på hotellet, gi oss beskjed hvis dere ønsker å benytte dere av tilbudet. 4
Pria Skrevet 26. mai 2013 #19 Skrevet 26. mai 2013 Man må bare bevare en høflig tone. Har ingenting med å være bitch å gjøre :-) 1
Anglofil Skrevet 26. mai 2013 #20 Skrevet 26. mai 2013 Vi skrev bare foreldrenes navn i invitasjonen og regnet med at folk faktisk tok hintet. Og det gjorde de. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå