Gjest Moonshadow Skrevet 7. april 2004 #1 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg leier en sokkel leilighet og har store problemer med maur inne. Det jeg lurer på er hvem som har ansvaret for å kjøpe middel for å bli kvitt disse? Er det jeg eller huseier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. april 2004 #2 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg vet ikke om det finnes lover og regler for sånt, men de fleste huseiere vil nok være behjelpelige med å få vekk mauren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 7. april 2004 #3 Del Skrevet 7. april 2004 Får gå opp å prate med henne når hun kommer fra ferie. Har sett litt på priser på slike middel og jeg med min dårlige økonomi syntes det var veldig dyrt :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. april 2004 #4 Del Skrevet 7. april 2004 Mest sannsynlig vil hun være positiv til dette. Selvsagt finnes det folk som vil nekte. Men om det dreier seg om MASSE maur og ikke bare en og annen, så synes jeg virkelig at huseier bør ta tak i problemet. Du betaler leie for å bo der og huseier er vel pliktig til å utbedre mangler på leiligheten. Og dette er vel kanskje en slags "mangel". Har selv bodd i en sokkel der det var mye maur hele våren, sommeren og høsten. Skikkelig slitsomt. Den gangen helte de spillolje i en stripe rundt muren. Så vidt jeg vet fungerte det greit. Men jeg vet ikke om det er så miljøvennlig akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. april 2004 #5 Del Skrevet 8. april 2004 Finn ut hvor de kommer inn, bruk Radar og silikon på tube. Funker bra og er billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. april 2004 #6 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg mener å ha lest standardleiekontrakt fra Huseiernes Landsforbund (som baserer seg på Husleieloven) og der står det at skadedyr skal tas av huseier. Men det er et par år siden altså... Sjekk websidene til www.lovdata.no for Husleieloven og kontrakten hos Huseiernes Landsforbund (www.hl.no ?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 8. april 2004 #7 Del Skrevet 8. april 2004 :o Det må da vel være huseieren! kan ikke skjønne annet!! Det er jo en av de godene en har som leietaker..en slipper utbedringer og vedlikehold av boligen..skulle det komme skadedyr så må det da være eier's ansvar! Det hadde jeg satt krav om iallefall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå