Gå til innhold

Reisetips Budapest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne skal på ferie i Budapest i slutten av juni. Noen som har vært der og har tips?

Tenkte mest på shopping og restauranter og slikt, men har også hørt noen skumle rykter at det bare er ett taxiselskap som er trygt å ta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta spabehandlinger, det er ca halv pris i forhold til her. Lurt å bestille på forhånd.

Ellers er det bra shopping i området rundt Vaci Utca, en gågate i sentrum. Det er et par store shoppingsentre i Budapest også men der var ikke vi innom.

Liker du mat a'la Nodee og Hanami i Oslo (asiatisk/sushi) hadde jeg bestilt bord på Nobu som ligger i hotell Kempinski. Dyrt for å være Budapest men mye billigere enn samme kvalitet her hjemme. Ellers fikk vi god mat overalt men vi unngikk restuaranter på typisk turiststeder.

Ikke alle drosjer i Budapest har taxameter, så unngå drosjer som ikke har taxisentral (nummer du kan ringe til, står skrevet på bilen). Fö taxi er sikkert, om dere flyr til Budapest er de de eneste som for lov til å plukke opp passasjerer på flyplassen så vidt jeg vet. Skriv ned nummeret og ring dem når dere trenger drosje.

AnonymBruker
Skrevet

Dere må spise kaker på Gerbeaud og drikke kaffe på New York Cafe.

Det er også en veldig hyggelig restaurant/kafe ved Jokai Ter, like ved Andrassy Ut (Oktogon).

Anonym poster: 8714cb96ed1752c2a08f759cc9746948

• Liker 1
Skrevet

Det anbefales å ringe til taxi i stedet for å stoppe en på gaten, men det fikser alle hotell og restauranter for dere. Vi stoppet en rett ved zoologisk hage og den var helt vanlig.

Vi var i Budapest i februar, og siden det var vår første tur dit så valgte vi å bo på et boutiquehotell i ene delen av Vaci Utca, veldig godt utgangspunkt forførstegangsreisende med kort vei til mat og shopping.

Vi spiste på en trist turistfelle rett ved Hard Rock Café med trendy interiør og dårlig mat, men kan jo bare skylde oss selv mtp på hvor vi var, burde visst bedre. Husker ikke om det var Nobu, men det er en superfancy sushirestaurant som er veldig berømt som det sto om overalt. Vi spiste nydelig italiensk mat og god gresk mat i en paralellgate til Vaci Utca, og hadde også et snålt måltid med veldig god gulasj oppe der er borger osv(står helt stille for meg hva det heter)

Skrevet

Jeg og ei venninne skal på ferie i Budapest i slutten av juni. Noen som har vært der og har tips?

Tenkte mest på shopping og restauranter og slikt, men har også hørt noen skumle rykter at det bare er ett taxiselskap som er trygt å ta...

Hei

Her er et super side med mye informations:

http://welovebudapest.com/en

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...