Gå til innhold

Hva har dere på veggene i huset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å se meg litt rundt etter bilder/kunstverk for å ha på veggene og trenger inspirasjon!! Noen som kan fortelle meg hva dere har på veggene i deres hjem? :)

Anonym poster: 12a437a25ff26534e8201921f19958dd

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Alle bildene jeg har på veggene mine har jeg tatt selv og fremkalt på lerret.

AnonymBruker
Skrevet

Noen bilder jeg har tatt selv og rammet inn, noen ting jeg har fått/arvet + noen høykunstplakater fra allposters rammet inn i ribbarammer fra Ikea.

Anonym poster: 7bb725e151bafa7a00d8ca8268346714

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk begynt å male mine egne bilder! Prøver meg frem i hvertfall.. Ellers liker jeg godt abstrakte akrylmalerier på lerret :) Skal skaffe meg noen enkle hvite og noen sterke, fargerike som kontrast på en hvit vegg. Liker også dyr/natur fotografier i svart/hvit toner forstørret på lerret..

Anonym poster: 1cf2a63f3f6d792b4175d5a3193e2ad8

Gjest C4r1n3
Skrevet

Jeg har diverse skilt, speil, telys-oppheng, pyntefat, hjerte-krans, kalender, malte bilder som jeg kjøpte på en bruktbutikk, noen tavler fra Kremmerhuset, bilder av familiemedlemmer, et håndtegnet bilde og et stort bilde på lerret fra Europris.

AnonymBruker
Skrevet

Bilder jeg har tatt selv, malerier jeg har laget selv og suvenirer kjøpt i fjerne land.

Anonym poster: 51eb92c2c5c207a7f1332b0157732a8d

Gjest Naria
Skrevet

Veldig lite. Det eneste som henger oppe i stua er tre malerier jeg og samboeren selv har malt. Ingen av oss kan male og ingen av oss er kunstneriske, men vi synes de er fine. Det er i hvert fall hundre ganger bedre enn IKEA-kunst som ville vært alternativet.

Skrevet

Vi har litt forskjellig, i mange ulike stiler.

*3 trykk som en i familien min har laget. link link link

*Et trykk av Håkon Gullvåg. link

*Et maleri av en gammel trøndersk kunstner som heter Lars Rian. Litt i samme stil som dette bildet av ham.

*Et gammelt arvet maleri med gullramme som har vært i familien til mannen siden 1905.

*Et foto av en jeg ikke klarer å tyde signaturen, kjøpt på galleri, fått i gave.

*Et trykk av Knut Frøysaa fra 1959 arvet av min farmor (og som jeg nettop nå fant ut at faktisk var en gammel norsk anerkjent kunstner, pga at jeg googlet det for å tyde hva signaturen sa)

*Et trykk av Eser Afacan, fått i gave Likner på dette.

*Et trykk av Bjørn Algrim, også fått i gave: Madonna

*Et par trykk av ukjent kunstner fra 30-tallet. Arvet, klarer ikke å tyde signaturen.

I tillegg har vi litt familiebilder i trappegangen, et par plakater fra min tid som aktiv ved Studentersamfundet i Trondheim, og et par barnebroderier som min mor broderte til meg som barn (henger på barnerommet).

Nå er mitt største ønske å få et bilde som min farmor har malt og som pappa har lagt i et kott. Det er et svært bilde av Jesus, og jeg elsker det. Tror mannen min får sjokk om jeg kommer hjem med det, ateist som jeg er. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diverse skilt, speil, telys-oppheng, pyntefat, hjerte-krans, kalender, malte bilder som jeg kjøpte på en bruktbutikk, noen tavler fra Kremmerhuset, bilder av familiemedlemmer, et håndtegnet bilde og et stort bilde på lerret fra Europris.

I mitt hode ser dette veldig rotete ut.

Anonym poster: 9abc1ecbc10182cc8a574753f7f2331c

• Liker 1
Gjest C4r1n3
Skrevet

I mitt hode ser dette veldig rotete ut.

Anonym poster: 9abc1ecbc10182cc8a574753f7f2331c

Det er altså fordelt på en stue, spisestue, kjøkken, en lang gang og soverom. Det ser ikke rotete ut :)

Skrevet

"Rotete" for noen, er et uttrykk for kreativitet og livsglede for andre. Vi er forskjellige. :)

- Jeg har egenproduserte bilder av slaget "Monotypi": jeg har malt direkte på glassplater og tatt trykk av dette,

så plukker jeg ut det klareste trykket og kaster resten...stort sett.

- Har også brodert noen abstrakte bilder i glass og ramme.

- Har noen eldgamle trykk av naturbilder i gamle fine (litt staselige) "gull"-rammer - falmede, men stemningsfulle.

- Har noen forstørrede, egentatte dyrebilder i rammer.

- Noen storvoksende planter som henger nedover veggene.

- Et utvalg abstrakte posters som jeg har valgt utsnitt av, og satt dem sammen i glass og ramme.

På kjøkkenet: ei diger korktavle med egen mosaikk-utklipp og andre innfall (nei, ingen regninger hengende der)

...pluss en stor poster med masse frukt/grønt/godsaker på.

I tillegg til ganske mange remser med batteridrevne lyskjeder av ymse slag, dandert rundt omkring.

AnonymBruker
Skrevet

Familiebilder.

1 kunstverk der poden vår er kunstneren. :rodmer:

Anonym poster: 25d8d289bd88dcaef9985c2e401d274f

• Liker 1
Skrevet

I huset vårt er det enten et stort vindu eller en krinkelkrok. Så det er ikke veldig mange flater som egner seg for bilder. Dvs. ekteparet som eide huset før, hadde mye mer, men vi liker det luftigere. Vi har en stor vegg bak den ene delen av hjørnesofaen. Der har vi laget en slags kollasje med store bilder. Et stort trykk, med en svart strektegning av en stor mann å hvit bakgrunn, et halvstort trykk med far og barn fra middelalderen (tror det er av en Nerdrum-elev), en avlang akvarell av havet i mørke farger, og et lite halvabstakt maleri av en baby. Alt dette har vi fått i gaver til bryllup, innflytning osv. av kunstinteresserte svigerforeldre. Er veldig glad for disse tingene. Men når vi kjøper noe til oss selv, vil vi velge noe med mer farge. Har forresten nylig kjøpt et mindre trykk med fjell m.m. i turkise toner, og kommer til å slenge det inn i kollasjen.

Og det er det eneste vi har oppe nå. Etter hvert vil jeg få tak i et stort/bredt bilde over senga på soverommet. Og så har jeg lyst til å henge opp noe på den ene veggen langs en liten trapp opp fra gangen til stua. Kanskje en blanding av mindre, fargerike trykk og familiebilder. Jeg er ikke så glad i masse familiebilder over alt, men kunne hatt noen i en trapp. Og kanskje ikke (bare) bilder, men trykk. Jeg har en venninne som er grafisk designer, og hun har drevet og laget svart-hvitt-trykk av bilder, som hun har gitt i gaver. Kunne vært morsomt å lage noe sånt og ramme inn.

Mannen min malte forresten en del før. I fjor malte han et stort bilde jeg liker godt, men som han ikke vil henge opp, fordi han mener han ikke ble bra nok. Så vi får se. Kanskje han kan ta opp denne hobbyen igjen når vi er ferdig med en intens oppussingsperiode.

AnonymBruker
Skrevet

Malerier! Ikke disse stygge plakatene med "Kunstgalleri dato" som folk ser ut til å elske. Og aldri i verden om Ikea-bilder kommer inn i mitt hjem!

Anonym poster: 08f626adc23d4f30b3627e41edc3a48c

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

I stua har jeg en liten bildevegg. Der har jeg et litografi av en halvkjent kunstner, et fotografi tatt i Oslo på 20-tallet, en gammel poster og fem fotografier tatt på reiser.

I gangen har jeg en liten motivasjonposter i en gammel ramme og et gammelt reklametrykk.

AnonymBruker
Skrevet

I spisestuen har vi en blanding av ekte og uekte trykk i svarte rammer på to vegger, og et stort åkle i knallfarger som dekker den siste veggen.

I tv-stuen har vi et stort flygel som dekker den ene veggen omtrent (lokket er alltid oppslått), og to trykk av Pushwagner som vi fikk i bryllupsgave. Den andre langveggen er helt dekket av bøker (i bokhyller) fra gulv til tak.

Anonym poster: e0b7c918e1358fa5181c3d345a95af70

Skrevet

....og to trykk av Pushwagner som vi fikk i bryllupsgave.

Heldige dere! :)

AnonymBruker
Skrevet

Heldige dere! :)

Ja, ikke sant! Vi ønsket oss egentlig penger til kunst, da, og kjøpte dem selv for pengene, nå er det ca 5 år siden. Men det blir jo omtrent det samme :)

Skrevet

Nå er ikke alt på veggene helt klart hos oss men, det blir faktisk minimalt med bilder. Syns det er så utrolig vanskelig, siden jeg føler at bildene må passe med hverandre. Album ligger godt her til gårds. Men det er flott med speil, og lys/lamper. Det flotteste jeg ser er folk som har vært en tur hos fotografen - tatt et " kunstnerisk" bilde og sprengt det stort opp på veggen! Selvfølgelig så må fargene i bildet passe med resten av interiøret ( for sånne raringer som meg) men dette kan bli så flott! det er ihvertfall planen til meg og samboer. også vil jeg tipse deg til allposters, hva er det de ikke har der tro? det må være lite!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...