Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen studenter på dette studiet?

Jeg fant det akkurat, og tror muligens dette kan være noe for meg!

Men det er relativt nytt, og jeg lurer på om jeg kan snakke med noen her inne som vet noe?

:)

- TS

Anonym poster: d6c63ee2a043713869de3993ecb00859

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på en av masterene deres, men har litt kjennskap til bacheloren og en del kjennskap til fagmiljøet, og vet derfor litt om en del av innholdet og hva du kan forvente. Hva er det du lurer på? Kanskje jeg kan hjelpe. :)

Anonym poster: 742dee21106fdd6677a9b598d5c0dc6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på en av masterene deres, men har litt kjennskap til bacheloren og en del kjennskap til fagmiljøet, og vet derfor litt om en del av innholdet og hva du kan forvente. Hva er det du lurer på? Kanskje jeg kan hjelpe. :)

Åh så flott at du kommenterte på posten min, tusen takk! :)

Hva slags type jobber kan man forvente seg å få etter endt studium? Jeg vil gjerne jobbe med rådgivning blant annet, og aller mest til voksne mennesker, istedenfor til feks ungdom i skolen.

Jeg er selv nylig ferdig med videregående, og er derfor ikke veldig gammel selv. Er det "bare" eldre studenter på dette studiet, eller er det unge som meg?

Hvordan er fagmiljøet? Studiemiljøet i Trondheim er jo kjent for å være bra (jeg kommer fra Oslo), men er det også kjent for å være bra blant studentene på dette studiet og innenfor dette fakultetet?

Igjen, veldig glad du kommenterte! :) Tusen takk!

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Åh så flott at du kommenterte på posten min, tusen takk! :)

Hva slags type jobber kan man forvente seg å få etter endt studium? Jeg vil gjerne jobbe med rådgivning blant annet, og aller mest til voksne mennesker, istedenfor til feks ungdom i skolen.

Jeg er selv nylig ferdig med videregående, og er derfor ikke veldig gammel selv. Er det "bare" eldre studenter på dette studiet, eller er det unge som meg?

Hvordan er fagmiljøet? Studiemiljøet i Trondheim er jo kjent for å være bra (jeg kommer fra Oslo), men er det også kjent for å være bra blant studentene på dette studiet og innenfor dette fakultetet?

Igjen, veldig glad du kommenterte! :) Tusen takk!

- TS

Tja, det som gjelder for universitetsbachelorer generelt, er jo ofte at utdanningen er litt vid og lite spesifikk, og derfor at den kan brukes til litt forskjellig. Jeg vil si at denne bacheloren også faller i den kategorien. :) Men ut fra det du skriver, så høres det jo ut som dette kan være noe for deg! Det høres ut som vi har ganske like karriereplaner. Jeg kan tenke meg å jobbe med opplæringstiltak og studieveiledning rettet mot voksne, og så langt syns jeg studiet mitt er veldig relevant og interessant. Hadde bacheloren eksistert mens jeg var bachelorstudent, så hadde jeg nok valgt den. Hvis du kommer så langt som til en master, så får du veldig frie tøyler når det gjelder tema for masteroppgaven din, så det er en fordel.

Det er flere eldre studenter på master enn på bachelor. Jeg ville ikke bekymret meg for dette om jeg var deg, og selv om det skulle være flere voksne studenter på dette studiet enn gjennomsnittet, så er det jo lett å komme i kontakt med studenter på andre institutter.

Jeg vet selvsagt ikke så mye om studiemiljøet på bachelor, men fagmiljøet liker jeg veldig godt. Det er ikke lenge siden rådgivning og voksnes læring slo seg sammen, og det er et enormt spenn i kompetansen.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo veldig bra ut. Jeg vil tro studiet inneholder en del pedagogikk?

Hvilken bachelor gikk du før du begynte på master?

Jeg har jo naturligvis ikke søkt dette studiet på Samordna i år, ettersom jeg fant den først nå. Men da får jeg vente et år og søke neste år - har ikke tenkt å begynne på det jeg egentlig har søkt (sosionom), fordi det blir for mye innenfor den statlige sektoren, og jeg har funnet ut at det ikke passer for meg.

Men da tar jeg meg et jobbeår og sparer inn penger, og kan deretter søke dette studiet om et år.

Veldig spennende å finne ut at det finnes studier som dette! :)

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bachelor fra et annet institutt på SVT-fakultetet. Det inneholder noe pedagogikk ja, men fra en helt annen vinkel enn mange andre typiske pedagogiske studier. Naturlig nok, siden det er mindre fokus på barn enn på alle andre ped.studier.

Lykke til med valget da, det er spennende, og mye å sette seg inn i, når man skal velge studie! :)

...og så er jo Trondheim en super studieby. :)

Skrevet

Høres helt perfekt ut for meg! Får håpe ikke inntakssnittet skyter til værs innen neste år da ;) Så får jeg håpe å komme inn.

Veldig mye å sette seg inn i ja! På grensen til altfor mye ;P Håper bare jeg kan lande på dette nå. Surt at ikke jeg fant dette studiet før 15. april..... Haha.

Ja alle skryter sånn av Trondheim for å være en god studieby. Så jeg får stole på at det stemmer :) :)

Skrevet

- Fra TS (nå fikk jeg endelig profilen min til å fungere igjen, jippi! :D

• 4 år senere...
Gjest Medlemmet
Skrevet

Hei! Bestemte du deg for dette studiet? Hva synes du i så fall? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...