Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og en venninne har planer om å flytte inn sammen neste år når vi flytter til byen for å studere. Som student som jobber deltid lurer jeg på hvor mye jeg kan forvente å tjene i løpet av en måned og hva som ville vært en rimelig leiepris for en leilighet med tanke på at den skal deles på to :)

Så lurer jeg også på hvor mye man betaler for strøm, for de fleste leiligheter har ikke de inkludert i leieprisen. Er det slik at man kan få en bestemt pris i måneden, eller må man betale etter hvor mye man bruker? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye du vil tjene avhenger av hvor mye du vil jobbe. Og strømprisen avhenger av hvor mye strøm du bruker.

Anonym poster: 013c0bdebd53b0ca7763475122b52a6e

Gjest C4r1n3
Skrevet

Det spørs vel på hvor du jobber og hvor mye du jobber. Og pris på leilighet/hybel spørs på hvilken by det er snakk om og hvor sentrumsnært det er.

Gjest Gjest_surfot
Skrevet

What she said.

Men uansett, det spørs helt på hvilket by dere skal flytte til. Her i Bergen varierer det alt fra 7000-12000, om ikke mer om man skal bo i noen lunde gåavstand fra sentrum. Jeg bodde med en venninne noen år tilbake og betalte 500-700 i strøm på sommerhalvåret og mellom 1500-3000 på vinterhalvåret. Delt på 2. Leien vår var 8900 totalt, og det tok oss 25 minutter å gå til sentrum, men det tok oss 20 minutter til skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og deler leilighet med en venninne. Vi betaler totalt 11 000 i leie (5500 på hver) i måneden, det er inkludert kabeltv, internett og varmtvann + vaktmestertjenester. Strømmen varierer fra 400 til 1500 kr i måneden. Jeg har en deltidsjobb hvor jeg ca 5000 utbetalt og studielån på 7900 (husker ikke helt nøyaktig nå).

Anonym poster: bfd46f2af6650796cb3d67b2a8a79808

Skrevet

Jeg skjønner at det vil variere litt, men lurer litt på hva dere studenter tjener sånn cirka i måneden? Er klar

over at leieprisene også varierer en del, men lurer bare litt på sånne cirkapriser i Oslo.

Hvis noen kunne dele litt hvor mye de betaler i månedsleie osv, så hadde det vært flott :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Jeg vil si maks 5000 per person i leie.

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det vil variere litt, men lurer litt på hva dere studenter tjener sånn cirka i måneden?

Jeg tjener ca 11000 i mnd gjennom jobben, i tillegg til pengene jeg får fra lånekassen.

Anonym poster: 013c0bdebd53b0ca7763475122b52a6e

Skrevet

Jeg har tittet på litt leiligheter med 2 soverom, og ingen leiligheter i nærheten av sentrum er billige nok til at det blir 5000 per person.

Må man nesten bo med flere for at det skal fungere da? :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tittet på litt leiligheter med 2 soverom, og ingen leiligheter i nærheten av sentrum er billige nok til at det blir 5000 per person.

Må man nesten bo med flere for at det skal fungere da? :(

Du må nok fire litt på kravene, oslo er dyrt.

Enten kan dere ha ett soverom dere deler, eller at en har soverommet og den andre sovesofa på stuen.

Eller så må dere ut av sentrum.

Eller få med dere flere folk og starte bofellesskap, eller at dere to flytter inn i et allerede eksisterende bofelleskap.

Anonym poster: a66439c3c4bddfabf211cd8020422141

Skrevet

som student i oslo ligger det på rundt 4000 og oppover.

Jeg jobber kanskje 40 -50 timer i måneden. Synes det går ganske greit å jobbe den mengden, men det varierer jo hvor mye man orker å jobbe om du f.eks har tungt lese-stoff ved siden av skolen.

Lån: 6900 i måneden + lønn: 6-9000 i måneden.

Betaler selv 5000 i leie atm for hybel, men flytter til et kollektiv snart hvor det er 4000.

lykke til med flytting og nytt studie :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Tenker dere at 6000-6500 kr i måneden er for mye per person i måneden? Virker som det nesten ikke er noe annen mulighet enn å finne en 3. samboer om vi skal bo nærme sentrum :vetikke:

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Da er du helt 100 % avhengig av å få jobbet nok hver eneste måned. På noen studier kan det bli tøft i perioder.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hva du skal studere. Dersom du skal studere medisin er det nok lurt å vie mer tid til studiene og jobbe minimalt på deltidsjobb. Tar du derimot et årsstudium i sosiologi skal det være mulig å ha en jobb ved siden av.

Anonym poster: ed5c7ef55a21d7031a61932e0a8a91ca

Skrevet

Kommer helt annpå hvor du ønsker å bo i Oslo.... :trist:

Jeg har vært student de tre siste årene, ferdig nå! Betaler 7ooo i mnd for en leilighet jeg deler med to gode venner. I tilegg kommer strøm, internett, tv osv...

Så i mnd betaler jeg mellom 83oo - 9ooo. Blir gjerne mye on vinteren grunnet dyre strømutgifter.

Har levd på studielån og 23% deltidsstilling + litt støtte hjemmefra.

Har tatt en bachelor som krever mye så hadde ikke mulighet til å jobbe mer, pluss at jobben betalte såpass godt at jeg var nær å gå over maksgrensen hvert år.

Leiligheten vår er på 13o kvadratmeter, 3o kvadratmeter stue, og rommene ligger mellom 17 - 25 kvadratmeter.

Jeg bor rett ved Tjuvholmen.

Har en venninne som har tilsvarende leilighet på Grunerløkka, hun betaler kun 45oo i mnd.... Så prisene ligger ettersom hvor du ønsker å bosette deg.

Dersom du vil bo alene må du regne med minst 15ooo k i mnd for noe jeg ville kaldt overkommelig. :herremann:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...