Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når slutta du å ta smertestillende? Når slutta det å gjlre ondt?

Anonym poster: 7a9324166538f6d16d12505c357478e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tre keisersnitt og det har artet seg litt forskjellig fra gang til gang.... Smertestillende tok jeg en god del av første døgnet og litt av de neste 2 dagene, etter det var det ganske sjeldent. Men det gjorde jo vondt en ganske lang stund etterpå.

Husker at det kom en "down periode" etter et par dager da smertene forverret seg. Det virket som om lammelsen i såret etter operasjonen ble borte og nerver og følelser kom tilbake for fult. Litt kjedelig for jeg følte ting gikk så bra.

Så ble dagene veldig variable. Enkelte bevegelser gjorde ting verre og enkelte dager var man mere sliten og hadde mere vondt.

Anonym poster: 599ed52ee2f558d185146083cf35c028

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tre keisersnitt og det har artet seg litt forskjellig fra gang til gang.... Smertestillende tok jeg en god del av første døgnet og litt av de neste 2 dagene, etter det var det ganske sjeldent. Men det gjorde jo vondt en ganske lang stund etterpå.

Husker at det kom en "down periode" etter et par dager da smertene forverret seg. Det virket som om lammelsen i såret etter operasjonen ble borte og nerver og følelser kom tilbake for fult. Litt kjedelig for jeg følte ting gikk så bra.

Så ble dagene veldig variable. Enkelte bevegelser gjorde ting verre og enkelte dager var man mere sliten og hadde mere vondt.

Jeg er på 4 dagen nå, får fortsatt smertestillende men har mye ondt. Det svir i såret. Jeg er ganske aktiv da. Høres dette nlrmalt ut? Er snart tom for tabletter. Bør jeg roe ned?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg måtte ta paracet i flere uker. Hadde ekstremt vondt. Men tok selvsagt ikke like mye hele tiden.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av Penny_Lane
Skrevet

Jeg fikk ganske mye smertestillende mens jeg lå på sykehuset, var der i fem dager. Tok litt paracet etter jeg kom hjem og, i noen dager, men ikke like sterk og ikke så ofte. Hadde ganske vondt lenge og kunne ikke amme i annet enn tvillingposisjon for å ikke ha baby liggende på såret. Men det der er nok individuelt.

Skrevet

Brukte smertestillende i 10 dager, men type og dosering var ikke den samme hele tiden.

Skrevet

Brukte smertestillende i totalt ei uke tror jeg.

Det er veldig viktig å ta det med ro, så det er mulig du burde roe ned og se om det blir bedre da.

AnonymBruker
Skrevet

Brukte smertestillende i totalt ei uke tror jeg.

Det er veldig viktig å ta det med ro, så det er mulig du burde roe ned og se om det blir bedre da.

Tror kanskje det ja :) Roet ned idag, og idag har det ikke vært vondt i det hele. Men det er vanskelig i dette fine været!

Når klarte dere å gå tur med vogna?

Skrevet

Var ikke keisersnittet som begrenset meg, men syntes det var vanskelig bare å komme ut av huset mellom amming, bleier osv. Gutten skrek bare i vogna også, så det ble ikke trilling i starten. Men mtp KS kunne jeg ha trillet litt etter ei uke, bare ikke bratte bakker.

AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje det ja :) Roet ned idag, og idag har det ikke vært vondt i det hele. Men det er vanskelig i dette fine været!

Når klarte dere å gå tur med vogna?

Så bra! Problemet mitt var at jeg var så utolmodig, synes det tok for lang tid før jeg var som før... men det tok jo egentlig ikke såå lang tid. Husk bare at man ofte får små tilbakeslag innimellom, man er så glad man føler seg bedre og så blir man litt for tøff.

Vogna gikk jeg forsiktig tur med etter en uke. Men det er viktig å evt. få hjelp til å løfte frem vogn, gjøre den klar og ikke gå i tøffe bakker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...