Gjest Reza08 Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Er det noen som har opplevd å få uhyggelige kommentarer eller bemerkninger slengt i trynet av noen i familien? Helt utrolig hva som blir sagt i enkelte sammenhenger.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Jeg har en tante og en bestemor som hele tiden kommenterer kroppen min. Jeg er normalvektig, men likevel bemerker de alltid at jeg ser tjukk ut i den og den buksa, og spør om jeg har lagt på meg siden sist. Nå er jeg voksen, men de holdt på sånn da jeg var tenåring også. En gang ble tanta mi med meg for å kjøpe klær (jeg var 10-12 år, og litt lubben), og da fikk hun meg til å kjøpe en bukse som var for liten, for hun mente jeg hadde godt av å "kjenne at det stramma litt". Jeg må dessverre si at dette har påvirket selvbildet mitt. Anonym poster: 93597a8c828643684ea8008d0fed8fc9
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Er det noen som har opplevd å få uhyggelige kommentarer eller bemerkninger slengt i trynet av noen i familien? Helt utrolig hva som blir sagt i enkelte sammenhenger. Min tante ringte meg for en stund siden i ens ærend for å si at jeg ikke måtte si til hennes voksne barn at dit h*n hadde flyttet var en drittplass. Jeg spurte henne hvorfor i alle dager jeg skulle ha sagt det siden jeg ikke en gang har særlig kontakt med hennes barn, sa hun at hun bare hadde tenkt på det fordi hun husket at jeg hadde bodd der og at det var et område med mye kriminalitet på den tiden. Jeg syntes dette var ekstra rart - og sårende, fordi jeg på alle mulige måter har vært den støttende og den som har jobbet for samholdet i familien, og det ville ALDRI falt meg inn å si noe negativt om det nye bostedet til noen. Da følte jeg at hun ikke en gang hadde registrert hvem jeg er.
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Moren min sa jeg hadde stor mage når jeg var i tidlig tenårene. Noen år senere sa tanta mi at jeg hadde stor rumpe, hyggelig. Endret 27. mai 2013 av *Cat*
She_Leiva Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Ikke direkte til meg, men mora til stefaren min sa engang til mamma at hun ikke trengte å "dra til seters for å gjøre seg fet", da de skulle på hytta. Må nevnes at min mor slet med overvekt og var akuratt fedmeoperert med Gastric Bypass. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #6 Skrevet 25. mai 2013 Har opplevd mye drit fra familien, men det jeg husker best var vel da jeg endelig fikk fingern ut, flytta og bytta navn og hele pakka der. Løsrev meg skikkelig, med andre ord, men turte ikke ta noe face-to-face oppgjør med familien; sa bare til foreldrene mine at jeg stakk, hadetbra, liksom. Så skulle jeg hjem for å besøke en venninne og det fikk bestemor nyss i. Hun møtte opp på stappfull flyplass og skjelte meg ut etter renter fordi jeg hadde rystet familiens ære, kalte meg i grunn alt fra landsforræder til hore og det som verre er. Det endte med at hun strigråt mens hun klamret seg fast i de stirrende forbipasserende og tryglet dem om å være med å be for meg, før hun kastet seg på gulvet og høylydt bad Gud om å forbarme seg over meg. Dumme bestemor. Anonym poster: ac07e0a15a81067effbdd11a1cde9fdf 13
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Har opplevd mye drit fra familien, men det jeg husker best var vel da jeg endelig fikk fingern ut, flytta og bytta navn og hele pakka der. Løsrev meg skikkelig, med andre ord, men turte ikke ta noe face-to-face oppgjør med familien; sa bare til foreldrene mine at jeg stakk, hadetbra, liksom. Så skulle jeg hjem for å besøke en venninne og det fikk bestemor nyss i. Hun møtte opp på stappfull flyplass og skjelte meg ut etter renter fordi jeg hadde rystet familiens ære, kalte meg i grunn alt fra landsforræder til hore og det som verre er. Det endte med at hun strigråt mens hun klamret seg fast i de stirrende forbipasserende og tryglet dem om å være med å be for meg, før hun kastet seg på gulvet og høylydt bad Gud om å forbarme seg over meg. Dumme bestemor. Anonym poster: ac07e0a15a81067effbdd11a1cde9fdf Anonym poster: b6e22f26978183792752d69a38db1795 9
Gjest Vampen Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Jepp. Den beste var at det var bra at barnet mitt døde. Jeg var tross alt ugift, og eide ikke eget hus. Det var bedre for lausungen å dø, enn å vokse opp med en mor som meg. Det var dagen før begravelsen.. 23
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Senest i sted fikk høre at jeg ødelegger kroppen min med styrketrening (formuleringen som ble brukt var langt tydeligere). Og jeg har ikke spesielt store muskler heller.
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Jepp. Den beste var at det var bra at barnet mitt døde. Jeg var tross alt ugift, og eide ikke eget hus. Det var bedre for lausungen å dø, enn å vokse opp med en mor som meg. Det var dagen før begravelsen..
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 stefar kaller meg heks ca hverdag helt siden han kom inn i livet til mamma....jeg var 12 da de møttes.... bestefar gir meg slankepiller i bursdagsgave: ENDELIG KAN DU OG BLI TYNN!!!! bestemor synes alltid jeg er for feit. uansett hvordan jeg ser ut.det påpeker hun så ofte hun får sjansen.. hun har MASSE slanketips til meg,selv om jeg takker nei. en av grunnene til at jeg sliter med spiseforstyrrelser er den dama der. og jeg skjuler det fra hele familien selv om jeg går til behandling. Anonym poster: 0bd03eee42e05b54f8a1ba8d233fdb07 1
Miss moneypenny Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 "Si meg, du er vel ikke med barn igjen?", jeg: "nei". "Ånei, du har bare litt stor mave da". Takk... 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Å, jadda. Skal vi se.. Sist gang var svigermor som sa høyt og tydelig at hun ikke takler folk som stemmer det partiet som jeg stemmer på. Usikker på om hun er klar over at jeg stemmer på det, men de fleste av de andre som var der da er klar over det. Så har vi en onkel som jeg egentlig er glad i som utbrøt "NN (mitt navn), du er blitt STOR!" da jeg var gravid. Takk, jeg hadde ca 19 kg som kun var vann i kroppen. Anonym poster: 3f30ba50d11d492a39dbc8119ac12174
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #14 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har en far som kan si de utroligste ting. Sist vi var på middag med han & hans kone bemerket jeg at barnet mitt var litt pirkete på mat, men at jeg vel ikke kunne si så mye på det siden jeg har fått høre at jeg var slik selv som barn. Og da svarer han:"Ja, det var vel en grunn til at jeg flyttet derifra! " ( foreldrene mine skilte seg når jeg var barn/ungdom) Tror han prøvde å være morsom. Sånne ting kommer han med hele tiden. Anonym poster: 575998df70fea569fa9794eab234e11a
Sugerøret Skrevet 26. mai 2013 #15 Skrevet 26. mai 2013 jopp. Da svigerfamilen påpekte at jeg var ei pyse som ikke kom meg etter en prolaps. De kjente jo flere som ble helt fine og det på kort tid! Men i mitt tilfelle trykket prolapsen på ryggmargen,samt lekket ut væske som irriterte vev rundt. Jeg har i dag permanent nerveskade og denne skiven er nå død.(Svart) Lite forståelse å få der i gården. 3
Gjest Elseby13 Skrevet 26. mai 2013 #16 Skrevet 26. mai 2013 Å, jadda. Skal vi se.. Sist gang var svigermor som sa høyt og tydelig at hun ikke takler folk som stemmer det partiet som jeg stemmer på. Usikker på om hun er klar over at jeg stemmer på det, men de fleste av de andre som var der da er klar over det. Anonym poster: 3f30ba50d11d492a39dbc8119ac12174 Hvordan er det ufint mot deg å ikke like et parti?
Gjest C4r1n3 Skrevet 26. mai 2013 #17 Skrevet 26. mai 2013 Julaften; jeg hadde på meg en ny sort kjole og spiste MASSE god mat (det gjør vi vel alle på julaften?). Etter måltidet, som hadde vært koselig opp til det punktet, så bryter dusten av en bror jeg har, ut: "Er du gravid eller?" "Nei." "Da er det på tide å slanke seg litt." For the record, jeg er 170 cm høy og veide vel 63 kilo da, jeg var ikke tykk. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fått det spørsmålet av det brødhodet av en bror jeg har, han må liksom komme med kritikk og piss ved enhver mulighet han får, syns det var syyyykt morsomt når han sa det kjempehøyt når hele familien var på restaurant og vi satt midt mellom mange andre bord som var opptatt. Det er en grunn til at jeg kun gidder å si noe til han når andre familiemedlemmer er til stede, for jeg vil ikke dra de inn i dramaet hans unødvendig, men ellers så har jeg ikke kontakt med han - selv om han er så tykk i hodet at han ikke klarer å få det med seg. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #18 Skrevet 26. mai 2013 Min superkristne svigermor sa at hun ble så glad alle de tre gangene jeg spontanaborterte, for da kom de uskyldige sjelene rett til Gud og slapp alt det som er her på jorden. Både mannen og meg ble helt stum av sjokk over den kommentaren, og jeg har ikke klart å besøke henne enda.. Anonym poster: 755f733d4c8b242e727f5705dff86d96 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #19 Skrevet 26. mai 2013 Familien på farsiden er veldig opptatt av utseendet. Jeg er nok ingen skjønnhet,og har virkelig fått høre dette. Iallfall var jeg veldig tynn som barn og tenåring, men så fikk jeg former som 16-åring, selv om jeg var slank, og da ble jeg sett på som stor. En tante av meg pleier alltid å si til kusinene mine og søstern min at de er så pene, og når hun ser på meg sier hun ingenting... Husker spesielt en gang jeg stod sammen med kusinene mine og pratet også kom tanten vår bort til oss og så først på meg uten å si noe, også henvendte hun seg til kusinene mine og sa hvor pene de var... En tante av meg syns det var vulgært med store pupper, og Anonym poster: fea81c7a212dd31de1695dde5987d4d0 1
skruf Skrevet 26. mai 2013 #20 Skrevet 26. mai 2013 Moren min kritiserte meg for å ikke komme på besøk da hun nettopp hadde flyttet. Skulle gjerne ha gjort det, bare så dumt at jeg hadde en stor ryggoperasjon og lå to uker på sykehus, og deretter to måneder i sykehusseng på stua med huset fullt av hjelpemidler fra hjelpemiddelsentralen.......jeg kunne jo bare tatt en taxi mente hun. Da måtte jeg i såfall ha ligget i baksetet på taxien siden jeg ikke fikk lov å sitte på 3mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå