Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var liten og på bilferie med foreldrene mine hørte vi alltid på en lydbok med Pocahontas. Ikke Disney-versjonen... På slutten (eller noe slikt) var det en melodi jeg syntes var så fin - noe fløyte, tror jeg, og litt annet i bakgrunnen. Ganske rolig og stemningsfylt, men ikke type klassisk musikk. Ingen tekst eller noe...

Senere har jeg ofte hørt denne (eller iallfall en som ligner veldig) på radioen, men har aldri fått tak i hvem som spiller den! Skulle så gjerne funnet den, den er så vakker! Gaaaah... Men har ikke veldig mye å gå etter, gitt.

Noen som har en liiiten idé om hvilken melodi/sang/stykke/whatever det er jeg tenker på?!

Den er ganske enkel og "ren", ikke masse tøys og tull, men ikke simpel. Om det gir noen mening... Fløyte, som sagt, og litt annet i bakgrunnen som endrer seg litt utover i melodien. Men det er fløyten som leder an, såvidt jeg med min begrensede kjennskap til musikk kan si. A-a-a, a-a, a-a... aaa-a, a-a-aaa, om noen "synger" inni hodet på samme måte som jeg :sjenert:

Kunne prøvd å nynne melodien på opptak eller noe, den må da være nokså kjent for å bli spilt såpass mye på radioen (altså, ikke kjempemye, men nok til at den sitter i hjernebarken), men jeg har fæl stemme og er tonedøv så det blir siste utvei i så fall.. Æsj, har letet etter den i flere åååår nå! Om noen vet hva jeg snakker om blir jeg evig takknemlig!! :smilyblomst:

Usj, nå skal jeg gå og hoppe på trampolinen til naboen mens jeg krysser fingre og tær på at en melodivitende sjel finner veien inn hit... :sjenert:

Anonym poster: 8422e5811abd2d1a407acee1efd9d5f6

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være Alan Menken ? Men han er vel det orginale soundtracket...

Er i alle fall instrumentalt og med fløyte osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...