Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå medium/lys askeblondt hår, men vil farge det lys blondt. har du noen anbefaling på et hårfargings merke? :) jeg har ikke penger til å dra til frisør nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville aaaaldri gjort det selv. Eller skal vi se: been there, done that - NEVER AGAIN. Sjansen for at det blir totalt mislykket er så stor, og den frisørregninga du får etterpå når du må rette det opp er betydelig større enn det den i utgangspunktet hadde trengt å være. ;)

Og btw - å opprettholde det lyst mtp ettervekst koster. Så om du skal ha blond hår bør du ha litt ekstra i lommeboka for at du skal klare å ta vare på det og holde det pent.

Endret av Memoria
Gjest kittycat
Skrevet

Først og fremst, skal du farge eller bleke det? Uansett, jeg anbefaler L'oreal blondissimes for bleking (den er helt ny og er uten amoniakk!) og L'oreal Preferance til farging. Husk å bruk farge/blondbeskyttende produkter. Anbefaler Bjørn Axen sin lillashamoi/balsam/spray.

Og det med at ingen bør farge/bleke håret hjemme er bare crap. Jeg er 17,5 og har fått en venninne til å gjort det for meg de siste gangene og får bare positiv tilbakemelding. For syns det er virkelig unødvendig å råde andre til å gå til frisøren og bruke masse penger bare fordi man selv ikke klarer å farge håret.

Skrevet

Først og fremst, skal du farge eller bleke det? Uansett, jeg anbefaler L'oreal blondissimes for bleking (den er helt ny og er uten amoniakk!) og L'oreal Preferance til farging. Husk å bruk farge/blondbeskyttende produkter. Anbefaler Bjørn Axen sin lillashamoi/balsam/spray.

Og det med at ingen bør farge/bleke håret hjemme er bare crap. Jeg er 17,5 og har fått en venninne til å gjort det for meg de siste gangene og får bare positiv tilbakemelding. For syns det er virkelig unødvendig å råde andre til å gå til frisøren og bruke masse penger bare fordi man selv ikke klarer å farge håret.

Jeg skal farge det! jeg har såpass lyst hår nå at jeg ikke trenger å bleke det. har du prøvd en av disse hårfargene i en bestemt farge som funker? (om du er blond da). enig i det med at ingen bør farge/bleke håret hjemme er crap, har farget håret en del ganger og jeg fått bedre resultat med hjemmefarging enn jeg har fått fra frisører :)

Skrevet (endret)

Jeg ville startet med en hårfarge som lysner 1.5-2 toner, og heller farge håret hver 6 uke så blir det litt blondere for hver gang. Jeg ville også unngå "honey" og lignende varme farger som fort blir gule.

Jeg har vært veldig fornøyd med l'oreal casting 1013 very light frosted blonde, eller l'oreal preference 10.1 Helsinki.

Det skal mye til for at dette blir veldig lyst, så jeg ville ha startet med det, og evt prøve blondissimes farge etter hvis du vil ha det mye lysere

Det er også kjekt å ha en lilla shampoo i huset :)

Endret av karella
AnonymBruker
Skrevet

Mitt eneste råd er: ikke blek det, du har lyst hår, bare bruk vanlig farge (eller lystoning, men dette gjør litt mer skade). Du trenger ikke å bleke det ettersom du er lys fra før av og siden håret ikke er farget før.

Og til de som sier at det er et slit å farge det hele tiden: det er ikke så slit når du er lys fra naturens side, da ser du nesten ikke etterveksten. Det er verre med de som har mørkt hår fra før av...

Anonym poster: a0453a0137af2087c1176979397818c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...