AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Jeg går på ppiller, men lurer nå på om jeg kan ha vært gravid og spontan abortert. Sleit med oppblåsthet og magesmerter i 4-5 ukers tid, også fikk jeg plutselig mye brun utflod, slim, klumper og småblødninger som varte rundt 8-10 dager (noen dager nesten ingenting), 5 dager senere fikk jeg mensen som vanlig. I tillegg har jeg gått ned 2-3 kilo. (Vet ikke om jeg har hatt mensen som vanlig før dette siden jeg har hoppet over flere ganger)- Lurer på om det er noen andre som har spontanabortert som vet hvordan det er? Og bør man gå til legen for utskrapning eller liknende hvis man har spontanabortert? Anonym poster: 740c87ae9944e44b225e33b66711a57c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 JEg hadde en SA i 2011. Var ca 6,5 uker på vei. Fikk plutselig kraftige menssmerter og begynte å blø. Blødde kraftigere og lengre enn ved vanlig mens. Var hos lege tilfeldig for noe annet da dette inntraff. Spurte legen om hva jeg skulle gjøre. Fik vite at så lenge SA inntraff før 8 uker klarte kroppen stort sett å ordne opp selv. Etter 8 uker måtte det en grundigere sjekk til og evnt en utskraping i stedet. Anonym poster: 1115d7b4998fac76eebabaa3f91d910b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Ja. Det er veldig vanlig å spontanabortere.Det er bare det at folk flest ikke prater om det, akkurat som om det er tabu. Har du sjekket statistikken? De fleste har mistet før de visste at de var gravide. Selv har jeg mistet i uke 7 og i uke 12. Begge gangene har jeg mistet hjemme, altså jeg har ikke vært på utskrapning eller tatt piller og jeg trengte heller ikke sjekk etter å ha mistet i uke 12. Begge gangene kom alt ut av seg selv naturlig. Som regel kommer det meste ut av seg selv og man trenger ikke å tukle med det videre. Blødningene avtar og syklusen starter på nytt. Anonym poster: 86a8b5241e42b53c2bc67b865cda6e47
Gjest Duftlys Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har også hatt SA for noen år siden. Den gangen trodde jeg det var noe gærent med meg, at jeg var infertil osv. Nå vet jeg bedre. Det sies at kvinner som aborterer også blir lett gravide. I mitt tilfelle stemmer der, så infertil er jeg hvertfall ikke:D Det er VELDIG vanlig med SA! Mange har det også uten å være klar over det. Det kan komme som en sterk mens f.eks.
Yesterday Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Jeg hadde en SA i uke 7 for noen år siden. Det begynte med litt blod og noen timer senere kom krampene og mer blod, og ca 4 timer etterpå kom fosteret ut. Var hjemme, og dro til legen neste dag men han gjorde ikke annet enn å ta en graviditetstest som var positiv (for å bekrefte at jeg var gravid). Jeg tok en test hjemme ca en uke etterpå, da var den negativ. Det var en turnuslege jeg var hos (fastlegen hadde sommerferie) og han ringte til sykehuset og spurt om jeg trengte en utskrapning fordi han var usikker, og de sa nei. Siden jeg hadde sett en klump som kom ut. Jeg blødde som mensen og bare i 4 dager. Klumpen var fast og bare den ene. Men ei venninne som hadde en SA i uke 7 måtte ha en utskrapning da ingen klump kom ut selv. Jeg trudde og at noe var galt med meg, tilfeldig var pc'en ødelagt og på reparasjon (før smartmobilene dukket opp) og venninnene mine viste ikke så mye om SA, så jeg viste ingenting om det. Var i sjokk og trudde at SA var uvanlig. Men når jeg fikk pc'en tilbake så googlet jeg med en gang og fant ut at det er VELDIG vanlig, det gjorde det lettere Når jeg gikk på p-piller kunne jeg få en del små klumper og slim i mensen, ca hver gang, også når jeg ikke hadde hatt sex på evigheter, så har ikke hatt massevis av SA'er. Men blødde aldri utenom mensen. Hadde ikke slike klumper under mensen uten p-piller. Jeg trur ikke at du TS noen gang får svar på om du hadde en SA så lenge du ikke hadde en positiv graviditetstest. Kanskje det bare var en merkelig mens eller mellomblødning. Og du trenger ikke dra til legen i tilfelle det var en SA, det kom jo klumper ut, så alt er sikkert i orden. Men får du mye smerter i livmora og feber så ring legen, da kan det være en infeksjon.
sjøhest Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Høres ikke ut som en SA for meg. Jeg har hatt SA en gang og da blødde meg masse og hadde ganske vondt et par dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå