Gå til innhold

Fylte horn! Forslag til fyll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fylte horn er flott og praktisk, men jeg har vansker med å finne ut hva nøyaktig jeg skal fylle dem med. Så langt har jeg kommet opp med kjøttdeig og tomatsaus.

Eneste kriterie for meg er: ikke skinke.

Kan det byttes ut med stekte pølsebiter? Hva slags tilbehør kan man blande det med? :handle:

Anonym poster: 345db73b64ecd5facc860c6a1e131fb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min spesialitet er fylte horn med ost og skinke, hehe. Men jo, jeg tror da du kunne byttet ut skinke med pølse. Ost og pølse? Det er jo veldig godt sammen :) Eller du kan lage taco-horn? Altså med tacokrydret kjøttdeig :)

Gjest oreokaka
Skrevet

Bringebærsyltetøy! Syntes selv det hørtes skikkelig rart ut, men det er KNALLGODT!

Nå fikk jeg lyst til å bake...............

Skrevet

Bringebærsyltetøy! Syntes selv det hørtes skikkelig rart ut, men det er KNALLGODT!

Åååå det kan jeg egentlig tenke meg at er ganske godt! Men hvordan får du syltetøyet inn i deigen? Blir det ikke veldig sølete å rulle inn syltetøy også steke det?

AnonymBruker
Skrevet

Min spesialitet er fylte horn med ost og skinke, hehe. Men jo, jeg tror da du kunne byttet ut skinke med pølse. Ost og pølse? Det er jo veldig godt sammen :) Eller du kan lage taco-horn? Altså med tacokrydret kjøttdeig :)

Mmm, taco-horn hørtes veldig godt ut da. Bør det være med noe saus eller noe der for at det ikke skal bli tørt, eller klarer kjøttdeigen seg alene tror du?

Anonym poster: ce1b10f325ef7554140601605e084f77

Gjest oreokaka
Skrevet

Åååå det kan jeg egentlig tenke meg at er ganske godt! Men hvordan får du syltetøyet inn i deigen? Blir det ikke veldig sølete å rulle inn syltetøy også steke det?

Du deler jo opp deigen i sånn små "pizzastykker", også tar du bare å putter litt syltetøy på midten (eller slik at det blir dekket inni), også ruller du rundt. Bare ikke stappe i for mye liksom, må nesten prøve deg litt frem for å se hvor mye. Husker ikke hvor mye jeg brukte, men var ikke noe problem hvertfall. Og om du vil ha det enda søtere, så kan du perlesukker oppå det ferdigrulte hornet :) Det er supergodt, du vil spise opp alle hornene med en gang!

AnonymBruker
Skrevet

Pølse og ost, eventuelt med tomatsaus

Kjøttdeig, kjøttsaus og ost

Oliven, soltørkede tomater og fetaost

Tacosaus, kjøttdeig og ost

Spinat, ost og tomatsaus

Anonym poster: aa489a3607d68c189e07801a547df9ad

AnonymBruker
Skrevet

Horn med bringebærsyltetøy eller sjokolade (eller begge deler sammen!) er jo kjempegodt, men det blir jo mer søtbakst.

Hva med vanlig pizzahorn da? Du trenger ikke steke pølsene før du har de inni forresten.

Men det jeg ville egentlig si i tråden det var bare å minne deg på å lage salt deig (ikke søtbakst). Søt bolledeig sammen med salt/middagsfyll er ikke noe godt.

Anonym poster: 1aaaace5850a17e39dac55fca19db3d4

Gjest oreokaka
Skrevet

Eller vaniljekrem :) (men nå sier jo jeg som ab over sier, mye søtt).

Skrevet

Mmm, taco-horn hørtes veldig godt ut da. Bør det være med noe saus eller noe der for at det ikke skal bli tørt, eller klarer kjøttdeigen seg alene tror du?

Jeg er ikke noe glad i tacosaus, og helt ærlig vet jeg ikke om resultatet med saus ville blitt så vellyket. Jeg har smakt tacoboller, og da var det ingen saus og det gjorde ingenting. Men tomatpurré som base kan vel gå an for å gi det litt fuktighet også tacokjøttet oppå der igjen? Jeg tror jeg skal prøve tacohorn selv, faktisk - og istedet for saus inni deigen vil jeg prøve å bare spise det med rømme ved siden av, mens de enda er varme.

Åh nam!

Du deler jo opp deigen i sånn små "pizzastykker", også tar du bare å putter litt syltetøy på midten (eller slik at det blir dekket inni), også ruller du rundt. Bare ikke stappe i for mye liksom, må nesten prøve deg litt frem for å se hvor mye. Husker ikke hvor mye jeg brukte, men var ikke noe problem hvertfall. Og om du vil ha det enda søtere, så kan du perlesukker oppå det ferdigrulte hornet :) Det er supergodt, du vil spise opp alle hornene med en gang!

Så du lager de akkurat som vanlig, fyllte horn altså... Hmm... jeg er veldig glad i MASSE fyll da. Det tyter som regel ut på alle sider på mine horn, haha. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Bringebærsyltetøy er godt på nesten alt. Må man klype sammen kantene litt for at det ikke skal renne ut i ovnen eller går det bra uten noen "ekstra tiltak"? Kanskje jeg skal lage halvparten "middags"-horn og andre halvparten søte. :sikle:

Gjest oreokaka
Skrevet

Så du lager de akkurat som vanlig, fyllte horn altså... Hmm... jeg er veldig glad i MASSE fyll da. Det tyter som regel ut på alle sider på mine horn, haha. :fnise:

Hah det tyter jo ut uansett hva slags fyll man bruker da, så det får bare være. Jeg syntes også det skal være masse fyll i, syntes det er stusselig med de som bare bruker en bitteliten teskje liksom. Har nesten slutta å bake boller jeg, fordi jeg alltid "ødelegger" bollene med alt for mye fyll, haha... Alt tyter ut.

Gjest oreokaka
Skrevet

Bringebærsyltetøy er godt på nesten alt. Må man klype sammen kantene litt for at det ikke skal renne ut i ovnen eller går det bra uten noen "ekstra tiltak"? Kanskje jeg skal lage halvparten "middags"-horn og andre halvparten søte. :sikle:

Jeg kløp de ikke sammen, kommer ikke på sånt jeg vet du. Kanskje jeg skal prøve det neste gang. Det kom jo litt ut på noen av de da, men var ikke så farlig når jeg brukte bakepapir i ovnen da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i tacosaus, og helt ærlig vet jeg ikke om resultatet med saus ville blitt så vellyket. Jeg har smakt tacoboller, og da var det ingen saus og det gjorde ingenting. Men tomatpurré som base kan vel gå an for å gi det litt fuktighet også tacokjøttet oppå der igjen? Jeg tror jeg skal prøve tacohorn selv, faktisk - og istedet for saus inni deigen vil jeg prøve å bare spise det med rømme ved siden av, mens de enda er varme.

Åh nam!

Hvis du steker kjøttdeigen og har på sausen og lar den koke litt, blir det ikke så veldig bløt. Jeg bruker å ha mais og ost sammen med det, og det smaker nydelig!

AnonymBruker
Skrevet

Åh.. jeg er ''kjent'' for mine horn :laugh::fnise:

*Ost & skinke ( all slags påleggsskinke typer egentlig + salami ) evnt en ''dæsj'' med ketchup

*Ost & tacokjøttdeig

*Ost & pizzafyll

Egentlig er det vel bare fantasien som setter grenser ;)

Anonym poster: d2917388cbfbec780ecec050b0589b7b

Skrevet (endret)

Vet noen om noen gode horn-oppskrifter?` Har merket at de ofte blir litt vel tørre.

Endret av FrøkenBaker
Skrevet

Hvis du steker kjøttdeigen og har på sausen og lar den koke litt, blir det ikke så veldig bløt. Jeg bruker å ha mais og ost sammen med det, og det smaker nydelig!

Ja det er sant. Og DET var også en god idé - maisen og osten. OK, jeg må bake.

• Liker 1
Skrevet

Stekt champignon, peperoni-skiver og ost :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Horn med bringebærsyltetøy eller sjokolade (eller begge deler sammen!) er jo kjempegodt, men det blir jo mer søtbakst.

Hva med vanlig pizzahorn da? Du trenger ikke steke pølsene før du har de inni forresten.

Men det jeg ville egentlig si i tråden det var bare å minne deg på å lage salt deig (ikke søtbakst). Søt bolledeig sammen med salt/middagsfyll er ikke noe godt.

Anonym poster: 1aaaace5850a17e39dac55fca19db3d4

Takk for tips, jeg steker som regel det meste til døde. Noen forslag til type pølse? Grill, wiener...? Noen gode oppskrifter på horn forresten?

Gjest oreokaka
Skrevet

Ja det er sant. Og DET var også en god idé - maisen og osten. OK, jeg må bake.

Frister fælt å finne frem bakevarer nå, ja! Nam nam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...