Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente med en del ekstra kilo som må forsvinne. Diabetes ligger i familien og jeg vil unngå dette for alt i verden.

Jeg har lyst til å starte på kuren, men skjønner ikke helt hvordan man for eksempel skal holde oversikt over hvor mange karbs man spiser i løpet av dagen, hvor lenge kuren skal vare og om man er nødt til å kjøpe pakkene inne på ketolyse.no for å ha en fungerende diett? Håper noen har en del erfaringer med dette, tips og råd mottas med stor glede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales å lese boka først og fremst :)

Og så er det helt sikkert mange som går på Ketolyse inne på lavkarbo.no - de har massevis av erfaring og der er det massevis av oppskrifter og tips og råd.

Sånn generelt sett så anbefales kuren til de som skal gå ned mange kg og det er maks 15 karbs for kvinner og 20 for menn som gjelder.

Du måler antall karber ved å følge matvaretabellen og se hvor mye karber det er i de forskjellige matvarene og veier det du skal spise for å finne ut av hvor mye karber du får i deg til enhver tid. Og etterhvert vil du bli mer trygg på hvor mye som inneholder hva og omvendt sånn at du slipper å veie og bare plukke ut det du vil spise og kose deg masse.

Få i deg nok fett, vann og vitaminer. Trim moderat i 30 min hver dag så har du også en fin start. Sånn bortsett fra riktig sammensetning av maten du spiser da. :)

Lykke til! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å holde oversikt kan du logge inntaket i en matlogg, feks mylog.no. Det er lurt å gjøre dette konsekvent i starten, for å få oversikt. Etterhvert får man såpass god oversikt at man vet hva som er hva, uten at man må logge alt.

Ketolysekuren, slik den er beskrevet i boka, så er det vel anbefalt å ta en pause etter 6 måneder, tror jeg. Men du kan selvfølgelig stoppe når du vil, eller når målet. Og nei, du må ikke kjøpe pakkene. Men boka kan være lur å ha. Rett og slett for å lære prinsippene. Resten av produktene er ikke noe du må ha. Info kan du få på andre forum, du trenger ikke tilgang til sidene. Mannen som står bak er også aktiv på andre forum. Bakemiksene er ikke et must, du kan like godt kjøpe basisprodukter i helsekost eller på nett. Og jeg merket ikke forskjell på vitaminene de selger og billigere multivitaminer. :)

Anonym poster: 3d1eb3cef95623c3a908a6984d0b2d37

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvis du har en smarttelefon kan du bruke appen MyFitnessPal til å registrere mat og regne ut karbohydrater. Ellers kan du bruke diett.no eller "matpådata".

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for alle svar! :) Jeg skal kjøpe boken i dag, og følge godt med på forumet. Men om han ikke kjøper tingene fra nettsiden, hvordan vet man at man har kommet i Ketose da? Leste noe om at man måtte tisse på en pinne for å måle det.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar! :) Jeg skal kjøpe boken i dag, og følge godt med på forumet. Men om han ikke kjøper tingene fra nettsiden, hvordan vet man at man har kommet i Ketose da? Leste noe om at man måtte tisse på en pinne for å måle det.

Du kan kjøpe ketosesticks på apoteket.

Anonym poster: 8660010c7fdca8960fba158902771f5b

AnonymBruker
Skrevet

http://www.apotek1.no/produkter/ketostix-2880-50stk-865113p

Anonym poster: 3d1eb3cef95623c3a908a6984d0b2d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...