AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Jeg har en halvsøster på 7 som har blitt en skikkelig bortskjemt unge. Hun bestemmer hjemme og de lar jo henne gjøre hva hun vil. Legge seg når hun vil, spise hva hun vil, se på så mye tv hun vil osv. De gidder ikke å ta opp kampen noe som gjør meg sint. Hun er så dominerende at hun ingen vil gå med ho. Altså de ho går på skole med. Hun skal bestemme alt og det er et jo ingen som liker. Jeg er 21 og jeg kommer ALDRI til behandle mine barn på den måten. Fri oppdragelse. Det er stygt å si det, men jeg håper ikke mine barn blir slik som min søster. Hun har null respekt fot deg og gjør som ho vil. Det nytter ikke for hun slår seg helt vrang. De gangene hun skal sove hos meg må jeg bare sende henne hjem igjen, Jeg sier "hvis du ikke kan oppføre deg, så må du dra hjem" Hun er helt umulig. Svarer deg frekt når du ber henne om å slutte med noe eller gjøre noe. "Nei jeg vil ikke legge meg!! Nå skal jeg se på Tv. Jeg VIL ha brus, Jeg VIL ha potetgull" Hun sier aldri kan jeg få. Det er jeg vil jeg vil. Er det bare jeg som synes det er slapt gjort av mamma og han å ikke ta grep? Bare gi opp og la henne bestemme hjemme? Jeg får jo vondt av henne å. Nå vil jo nesten ingen i klassen hennes gå med henne og lærene har også problemer. Anonym poster: 33fb3278b93711c41677fbbe11b9c92b 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Har du prøvd å snakke med de da? Det er jo så klart ikke noe bra å la barna sine bestemme i hjemmet. Å du sier at de hun går i klasse ikke vil gå med henne? Da burde jo kanskje mora og din stefar sette noen grenser og gi henne regler. Gi henne litt oppdragelse her. Kuunne IKKE ha falt meg inn å la mine barne gjøre hva de vil. Anonym poster: 9118155442aaccbb5b23411e95d81237
kontoinformasjon Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Ta det opp med moren din! Gjør det for søsteren din sin skyld, slik oppførsel vil straffe seg senere i livet både sosialt og i næringslivet. Foreldre har et ansvar for å forberede barna sine til å bli fungerende mennesker i samfunnet, det gjør ikke moren din nå!
aquiz Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Velkommen til klubben. Det nytter ikke å si noe og det nytter ikke å gjøre noe. Jeg fikk beskjed om "Når du selv får barn så finner du ut av at det ikke er så lett". Jeg har flere brødre og jo yngre de blir i alder, jo mer kan de gjøre som de vil. Min yngste bror har damer på besøk hele tiden, de sover over hos han og sover de ikke over så er de der til kl 2-3 på natta. Han er kresen som et uvær, får gratis bensin og mat på bordet (som han ikke "trenger" å spise). Jeg som eldst fikk ikke snakke i munnen på de voksne, jeg måtte pent spise maten som ble servert når den ble servert og jeg kunne ikke få besøk av gutter (selv ikke av gutten jeg hadde vært sammen med i 5 mnd, jeg flyttet sammen med han etter 5 mnd). Dette er bare noen eksempler. Det har resultert i at mine brødre har mer respekt for meg enn for våre foreldre. Når huset skal shines (det skjer at "vi" liker å overraske mamma på bursdagen hennes) sier jeg ifra om at NUH skal det vaskes og de skal komme og gripe fatt i bøtte og klut før det har gått 10 minutter. Hvis de ikke kommer mister hele huset internett-tilkoblingen. Jeg sjefer over dem innen for rimelighetens grenser! Før man begynner å tenke at jeg er hurpa fra helvette vil jeg også nevne at en bror fikk et brett med batteri, en annen fikk en HTC uten å egentlig gjøre noe for å få det. Jeg kjører dem om de skulle trenge å dra til et sted og våre foreldre ikke har tid, inviterer dem på besøk for å spise snaks og se på film og er generelt en god storesøster som har mange vise ord å komme med i forskjellige situasjoner. Jeg stikker innom for å fikse datamaskiner og gi en god massasje. Jeg respekterer dem, men da må de også respektere meg. Og innimellom krever jeg ting som i siste ende kun vil forbedre synet de har på seg selv samt levevilkår hjemme. Ang din søster TS; du sier at enten får hun høre ellers får hun gå og legge seg i senga, for det er kun barn på 4 år som holder på sånn. Ikke kom med tomme trussler...! Kom med trussler som ikke kommer barnet til gode. Hør på hva jeg sier eller dra hjem og gjør om du vil hjemme? Begynner mitt barn å grine over at h*n ikke får spilt på en spillemaskin, sier jeg ifra om at hvis h*n ikke kutter ut så er det spillefri i 2-3 dager. Hvis leker ikke blir ryddet forteller jeg pent at hvis ting ikke er ryddet opp innen sengetid vil alle leker ligge på fyllinga og i støvsugeren dagen etter. Hvis det skulle bli bråk rundt godteri går jeg og finner frem en gulerot. Jeg er visst verdens strengeste mamma, men jeg har også et barn som jeg er så fantastisk stolt over! Kjærligheten mellom oss er grenseløs, og vi gir hverandre ufattelig mye glede og støtte. 4
Gjest kiramin Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Jeg sier bare en ting.. Lykke til når hun blir tenåring! Dette kommer de til å angre styggt på. Prøv å prat med foreldrene dine? Ta det opp på en ordentlig måte å sørg for at de virkelig hører. Det med at ingen i klassen nesten vil være sammen med henne lenger, tror jeg kan føre til mobbing om hun ikke oppfører seg mot klassekamerater eller lærere. Du kan jo prøve å fortelle det til foreldrene dine, de må da ta det alvorlig? Rett og slett, vær streng med dem. Unnskyld at jeg sier det, men og la sitt eget barn være kongen på haugen i sitt eget hjem er latskap og direkte slemt overfor barnet sitt.
Gjest Sunshine23 Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Ta å snakk med de! Virker som dette er et problem da ingen vil gå sammen med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå