Gå til innhold

Til dere som var lei av å være i perm og begynte tidligere i jobb enn planlagt...

Anbefalte innlegg

Gjest Duftlys
Skrevet

...hvordan opplevdes det? Skuffende eller lettende? Jeg fikk baby i mars som er verdens roligste, nydeligste baby. Finner på masse, har mye sosial omgang, men har bestemt meg sammen med mannen at det beste er at han tar en større del av fellesperioden, fordi jeg holder på å fly på veggen av å ikke være på jobb:) Sikkert ikke bare meg som har det sånn, selv om vi som kvinner muligens er i mindretall der...uansett - var det ok å begynne i jobb igjen, eller var det ikke noe stas? :) Var det faktisk best å ha perm, eller var det en befrielse å få brukt hjernen igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å jobbe etter å ha vært hjemme i 9 mnd. Dette er nok kortere enn en del av dem som går lei underveis i permisjonen, men jeg rakk ikke å bli lei. Skulle gjerne vært hjemme lenger...

Likevel... Det gikk over all forventning å begynne på jobb igjen. Jeg fryktet at jeg skulle sitte å gråte for meg selv på kontoret og få klump i halsen hvis noen spurte meg om den lille. Men det har gått greit og jeg har enda ikke grått!! Det har nok mye å si at jeg vet at hun har det bra hjemme.

Likevel - neste gang skal jeg være hjemme lenger :)

Skrevet

Jeg har hatt forskjellige jern i ilden fra ganske tidlig, og det har vært deilig å komme ut litt. Tok et fag da gutten var 3mnd, og storkoste meg på forelesning. Neste fag startet da han var 8mnd, da overnatta jeg borte ei natt i uka, og følte at jeg var på ferie. Fra han var 11mnd begynte jeg i 40% jobb, og liker veldig godt å få bruke hodet mitt på annet enn "permisjonsting". :)

• Liker 1
Skrevet

Var det faktisk best å ha perm, eller var det en befrielse å få brukt hjernen igjen?

Det siste. :)

Jeg skulle ha kort permisjon i utgangspunktet, og jeg er veldig glad for at jeg ikke skulle ha lenger permisjon enn den tiden jeg hadde bestemt meg for.

• Liker 1
Gjest Boxee
Skrevet (endret)

Sønnen min er litt over 5 mnd, å jeg begynte å jobbe i starten av mai. Syns det har gått veldig fint. Jeg opplevde det ikke som skuffende, heller lettende. Har vært sykemeldt siden 1 august i fjor, så det var faktisk utrolig godt å komme tilbake i jobb å være litt sosial igjen. Godt å være ute uten baby.

Edit: Jobber kun hver 3 helg da, men går ca 70% skole i tillegg. Begynner i 60% i juli da han er syv mnd, det blir vel litt verre, men tror det kommer til å gå fint uansett.

Endret av Boxee
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å jobbe litt igjen da ungen var 3 mnd. Økte deretter gradvis. For meg har det vært en positiv erfaring. Siden jeg startet så tidlig, har jeg fortsatt litt permisjon igjen. Nå som ungen er 7 mnd, gleder jeg meg til å kunne være hjemme noen uker, før jeg skal tilbake i jobb.

Men jeg har kjent litt på den dårlige samvittigheten, men det var først og fremst i begynnelsen.

Anonym poster: e33a69889a6d1e126605587e84b9cd06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å jobbe halvt da barnet var 5 mnd, det var perfekt for meg. Fikk brukt hodet litt, men samtidig masse tid hjemme. Satte også mer pris på hjemmedagene da.

Så lurer på om dere har vurdert å dele permen slik (hvis arbeidsgiver tillater det), føler da at man fikk det beste av begge deler.

Anonym poster: 6f7decfa5e473a3603724f5951b40c92

AnonymBruker
Skrevet

Nå hadde jeg 8 mnd lang permisjonstid da så kan vel ikke helt sammenlignes, men det var utrolig deilig å komme tilbake på jobb. Jeg kviet meg for å bli litt trist og lei, men ila dagen tenkte jeg nesten ikke på den lille som var hjemme. Det var kjempe kjekt å komme meg ut å gjøre andre ting. Jeg jobber bare 40% da så får jo fortsatt mye tid hjemme med barnet.

Men om du allerede nå helst vil ut i arbeid igjen så sier jeg go for it. Det er dumt å være hjemme og ikke føle man er helt lykkelig med det. Det kan tære på humøret. Det er jo tross alt lenge igjen av permisjonen din. Og husk at barnet ditt merker humøret ditt så en glad og fornøyd mor er det beste for barnet ditt også. Og om mannen din vil være hjemme så store deler så er det bare å kjøre på. :)

Anonym poster: 25b8fa2a0c0d9844f7ac30b03f766a5e

Skrevet

Jeg begynte å jobbe halvt da barnet var 5 mnd, det var perfekt for meg. Fikk brukt hodet litt, men samtidig masse tid hjemme. Satte også mer pris på hjemmedagene da.

Så lurer på om dere har vurdert å dele permen slik (hvis arbeidsgiver tillater det), føler da at man fikk det beste av begge deler.

Anonym poster: 6f7decfa5e473a3603724f5951b40c92

Slik ha vi tenkt å gjøre det ja. Vi jobber begge hos samme arbeidsgiver, og gleder oss til å dele store deler av året 50/50, få en uke på jobb med andre voksne mennesker og utfordringer, og en uke hjemme med stell og (forhåpentligvis) kos :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...