AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Noen som vet om en god instruksjonsvideo, eller kan forklare meg hvordan man korrekt utfører armhevninger? Tenker da uten knær i gulvet. Det har blitt for lett for meg, men når jeg forsøker hevninger uten knær i gulvet så klarer jeg ikke senke meg heelt ned. SKal man det? Eller hvor langt ned skal man? Anonym poster: 6af94226bbee1706c3f27b602f372b98
Supraspinatus Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Supert spørsmål. Armhevninger eller push ups er faktisk ikke noe som er selvfølgelig. Det er mange som gjør dem feil. Selv om de klarer aldri så mange. Det er kanskje drøyt å si at en type armhevninger er direkte feil, men jeg ser det slik at dersom en bevegelse ikke kan overføres videre til en annen øvelse så er du inne i en blindgate. Alle kroppsvektsøvelser bør kunne gjøres vanskeligere (opp til et visst nivå). Det jeg anser som den korrekte armhevningen er det som ofte kalles "gymnastics push up". Jeg er ikke turner fra før, så jeg vet faktisk ikke det norske navnet. Kanskje de bare kaller det armhevning eller push up. Igjen vil jeg vise til de fantastiske videoene til Carl Paoli: http://www.youtube.com/playlist?list=PL352E702C32D353DB. Usikker på om han sier det i videoene sine, men den beste måten å skalere ned armhevninger på er IKKE å gjøre de på knærne, men å heve punktet du presser i mot. Enten ved å bruke en stang i feks. knebøystativet, eller ved å gjøre dem på en boks, sengekanten, sofa, bord, etc. En bør dog merke seg at dersom man har mer en 45 graders vinkel mellom gulvet og deg så begynner det å bli meningsløst siden overføringsverdien forsvinner. Da er det bedre å kjøre negative repetisjoner med mindre vinkel.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Men jeg skjønner ikke helt hvor langt ned man skal senke seg? Skal man neesten i bakken, eller holder det med litt knekk i armene? Anonym poster: 6af94226bbee1706c3f27b602f372b98
Supraspinatus Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Men jeg skjønner ikke helt hvor langt ned man skal senke seg? Skal man neesten i bakken, eller holder det med litt knekk i armene? Anonym poster: 6af94226bbee1706c3f27b602f372b98 Du skal være nedi bakken med brystet. Hvert løft.
Gjest Tidssone Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Jeg pleier å ha voldsomt fokus på core-muskulaturen når jeg tar armhevinger. Da synes jeg det er lettere å komme helt ned til gulvet med brystet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå