momo Skrevet 7. april 2004 #1 Del Skrevet 7. april 2004 Vi skal pusse opp badet til sommeren, men jeg klarer ikke helt og få bestemt meg. Først hadde vi bestemt oss for fliser, men nå tror jeg jeg heller vil ha fliser på gulvet og panel på veggene, da tenker jeg ordentlig panel, sånn mann kan ha på stua, bare sånn som tåler fukt. Det jeg tenkte på var beverpanel, malt benhvit. Lurer på om dere tror det vil bli fint. Må også nevne at vi bor i et hus fra 1948, hvor det er panel på alle vegger og tak, så jeg tror det vil passe godt inn til resten av huset. Lurer på om det også er noen som har erfaringer med panel på badet, eneste vi har sett på er beverpanel, og de har en type som er fuktbestandig, men jeg vet ikke om det betyr at den kan brukes på baderom. Vi skal jo sefølgelig ha dusjkabinett, sånn så det ikke kommer vannsprut på veggene, men det blir jo uansett fuktig og litt bløtt på et bad samme hva man gjør. :-) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sturla Skrevet 8. april 2004 #2 Del Skrevet 8. april 2004 Bor selv i et hus fra 1946, så jeg "ser" panelet ditt. Har det slikt selv. Alt panel tåler noe fukt, selv uten bahendling, det kommer jo fra trær i skogen og har levd hele sitt liv utendørs. MEN du kommer ikke utenom skikkelig ventilasjon på badet uansett, og da noe bedre enn en ventil. Du må ha et mekanisk avtrekk i tillegg til "innluft". Dette i tillegg til å behandle panelet med olje, ikke bare maling, så vil du kunne bruke det på bad. Nok olje er en forutsetning. Skal det være vannsøl direrkte på panelet vil jeg anbefale å "mette" treverket med olje, på samme måte som trebåter blir oljet. Luftespalte mellom panelet og veggen bak er og en forutsetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. april 2004 #3 Del Skrevet 8. april 2004 Da vi pussa opp badet i fjor høst bestemte vi oss for panel på veggene. Siden vi har dusjhjørne som er åpent i bakkant har vi fliser akkurat der, men resten er panel. Vi har ikke behandla panelet der, men passer hele tiden på å ha god lufting på badet. Blant annet har vi to ventiler i taket og vindu vi kan sette opp når vi dusjer. Har bare gode erfaringer med panel på bad, og kan anbefale det masse. *foreldrene mine har hatt panel på sitt bad i mange år og det er like fint enda* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 8. april 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 8. april 2004 Tusen takk for svar. Nå ble jeg glad. Da blir det panel på veggen, gleder meg til og starte opp. Må vel snart få bestilt en som kan komme og støpe og flislegge gulvet, før vi begynner på resten av jobben. :-) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå