Gå til innhold

Gresk øy for par uten barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

det er jo så mange greske øyer at en kan bli forvirret :) Vi har vært på Kreta,og der likte vi oss. God mat,fine strender og hyggelige folk,men vil ikke tilbake til chaniaområdet. Det er jo mange andre greske øyer,men vet liksom ikke helt hvor vi vil.

Er ikke interessert i de typiske partystedene,men gjerne et litt mindre og roligere sted.Ikke for lite,men passelig stort sted som har restauranter med god mat,supermarkeder og kanskje noen steder der man sette seg på kvelden.

Ellers er vi vel interessert i litt utflukter.Gjerne noe i naturen,by med shopping eller kultur.

Har sett litt på Kypros også,men der virker det jo som det kun er familier eller party det går i. Syns også at Skiathos,Parga eller Samos så spennende ut,men vet ikke helt.

Forslag?Tips?

Anonym poster: ae7fe8498d88fba76c746201e738665b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kefalonia!!

Nydelig liten øy med masse å by på. Nesten ikke barnefamilier og nesten ikke nordmenn! Herlig!

Anonym poster: c8b45d399d4964a1e94a40cd1867a5c1

Skrevet

Har vært på samos og elsket det! Vi var i Kokkari, det er en ganske liten by. Vi leide bil og reiste rundt hele øya, den er ganske liten så man kommer rundt på noen timer ;) Reiste også til Vathi et parr ganger, som er "hovedstaden" på øya. Kan absolutt anbefales :)

Denne sommeren skal vi til Skiathos.

AnonymBruker
Skrevet

Kefalonia så kjempefint ut :)

Eneste jeg tenkte litt på med Samos er at det er rullesteinstrand der. Er det sånn at det er vondt å sitte/ligge/gå der?

Skrevet

Jeg har aldri vært på Kefalonia, men jeg har lest Kaptein Corellis mandolin, så det kunne absolutt friste å dra dit.

En øy jeg liker godt, er Poros. Det er kanskje ikke så mye å se på selve øya (det skal finnes et Poseidon-tempel der som vi aldri fikk somlet oss til å besøke), men den ligger bare en kort svømmetur fra Peleponnes (jeg anbefaler likevel å ta båten), og veien videre til Epidauros og Mykene er ikke veldig lang, iallfall ikke om man leier bil (det blir utvilsomt litt langt å gå). Da får dere med dere to av Hellas’ største severdigheter.

Poros by er veldig sjarmerende med mange hyggelige og gode tavernaer og kafeer, og rett utenfor ligger en fin sandstrand. Solnedgangen der er en av de flotteste jeg har sett.

AnonymBruker
Skrevet

Kefalonia så kjempefint ut :)

Eneste jeg tenkte litt på med Samos er at det er rullesteinstrand der. Er det sånn at det er vondt å sitte/ligge/gå der?

Jeg har vært på Samos, og det jeg likte så godt var nettopp at det var steinstrand der. Slipper man all den forbanna irriterende sanden OVERALT!

Samos er en veldig koselig øy, men synes den ble kanskje litt i det minste og kjedeligste laget egentlig. Veldig fin øy å dra på sykkel/scootertur på da, mange fine små plasser og strender rundt om:) Men det er nok ikke en plass jeg kommer til å dra tilbake til nei..

Vil heller anbefale Naxos eller Mykonos:)

Anonym poster: 58ad9c7aab50400422b68fe642909ba8

Skrevet

Denne må jeg følge med på, er ute etter akkurat det samme som TS :) Har hørt Samos og Kefalonia er bra, men jeg har kun vært på Kreta.

Skrevet

Skiathos, Naxos og Mykonos har falt i smak hos oss :)

Skiathos var liten og søt, med passe uteliv, koselig by og fine strender. Naxos hadde deilige strender og greit uteliv. At man ofte tar ferje for å komme dit gjør at det ikke er så mange barnefamilier som orker Naxos. Anbefaler heller å fly fra Athen, båten kan være et herk!

Mykonos er jo en jetsetter-øy med eksklusive butikker, lekre hoteller og yrende natteliv. Ikke et sted for barnefamilier.

Var generelt lite barn på alle tre øyene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...