Gå til innhold

Hva snakke om på date med en man kjenner fra før av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på date med en fyr som jeg har "holdt på med" i to måneders tid. Vi er en del av samme vennekrets og har tidligere møttes i sosiale settinger med venner tilstede, hvor vi har snakket masse sammen og kysset/klina flere ganger. Sist vi møttes sa jeg at jeg syns det var på tide at vi møttes alene. Det skal vi nå. Men hva skal vi snakke om?! Noen forslag?

Og hva med vennesona? Vi har kjent hverandre i flere år, selv om vi har vært perifere venner i den samme gjengen. Og tenker det blir lett å snakke om jobb/studier osv. som er litt kjedelig i en sånn setting, vil helst at det skal være flørting etc. og det er både han og jeg dårlig på.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte best å gå en tur - lettere å snakke om det dere ser underveis da og blir ikke like anstrengt som når en sitter overfor hverandre. Eller spise. Ellers - gå på kino/museum etc først. Poenget er å ikke gjøre hele daten om til en samtale om dere to.

Anonym poster: f451946d8ee6a3dbc4344c6d3d965689

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på date med en fyr som jeg har "holdt på med" i to måneders tid. Vi er en del av samme vennekrets og har tidligere møttes i sosiale settinger med venner tilstede, hvor vi har snakket masse sammen og kysset/klina flere ganger. Sist vi møttes sa jeg at jeg syns det var på tide at vi møttes alene. Det skal vi nå. Men hva skal vi snakke om?! Noen forslag?

Og hva med vennesona? Vi har kjent hverandre i flere år, selv om vi har vært perifere venner i den samme gjengen. Og tenker det blir lett å snakke om jobb/studier osv. som er litt kjedelig i en sånn setting, vil helst at det skal være flørting etc. og det er både han og jeg dårlig på.

Du:

"Heisann! :-) Hvordan har du det i dag?".

Daten:

"Joda, har det helt ok. Men litt trøtt, det ble sent i går".

Du:

"Jeg også. Er trøtt. Hadde igrunn mest lyst å gå til sengs igjen. Lyst å bli med? *blunk, blunk*"

Daten:

"Hmm..tja..kanskje...hva mener du?"

Du:

"Altså...er ikke trøtt trøtt liksom. Lyst å pule?"

etc etc...så har du samtalen gåendes. Eller hur?

Anonym poster: bfda59993bb45456d71ea8759fd5f94f

Skrevet

Du:

Daten:

Du:

"Jeg også. Er trøtt. Hadde igrunn mest lyst å gå til sengs igjen. Lyst å bli med? *blunk, blunk*"

Daten:

Du:

Haha høres ut som en god plan :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Du overtenker sannsynligvis en god del nå. Jeg tror samtalen ville ha falt seg naturlig og temaene som du leter etter ville ha kommet og gått av seg selv. Og sannsynligvis langt flere og enn dem du kan forestille deg nå. Det er dessuten sjeldent noe konstruktivt å planlegge hvordan en samtale bør gå, da det hele forbli innøvd og unaturlig når det kommer til stykke. Å ligge det grunnleggende først er en vanlig sak da, slikt som jobb / studier osv., da det gjerne er en genuin og gjensidig interesse for det kanskje. Men det betyr jo ikke at det ikke er lengre noe mer å snakke om, etter at man har fått snakket om den biten.

Du:

Daten:

Du:

Daten:

Du:

Denne var brilliant. Rett på og sannsynligvis skremmende effektiv. :)

Anonym poster: 18d5df2f3c685f81758ab3ee56fadc48

• Liker 1
Skrevet

Du overtenker sannsynligvis en god del nå. Jeg tror samtalen ville ha falt seg naturlig og temaene som du leter etter ville ha kommet og gått av seg selv. Og sannsynligvis langt flere og enn dem du kan forestille deg nå. Det er dessuten sjeldent noe konstruktivt å planlegge hvordan en samtale bør gå, da det hele forbli innøvd og unaturlig når det kommer til stykke. Å ligge det grunnleggende først er en vanlig sak da, slikt som jobb / studier osv., da det gjerne er en genuin og gjensidig interesse for det kanskje. Men det betyr jo ikke at det ikke er lengre noe mer å snakke om, etter at man har fått snakket om den biten.

Denne var brilliant. Rett på og sannsynligvis skremmende effektiv. :)

Ja, sikkert rett i at jeg overtenker det litt. Vil at det skal bli en hyggelig kveld. Gleder meg overraskende mye til å møte han. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sikkert rett i at jeg overtenker det litt. Vil at det skal bli en hyggelig kveld. Gleder meg overraskende mye til å møte han. :fnise:

Thihi. Det er naturlig å overtenke den slags da når en gleder seg så voldsomt.

Men schlapp a'. Det går nok fint, skal du se. :)

Skrevet

Burde det ikke være lettere å finne noe å snakke om om man kjenner hverandre fra før? Går nok helt fint dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...