Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør vi gjøre ?

Her er situasjonen, vi har vært kjærester i 5 år, samboere i 3,5år av disse årene. Vi flyttet til ny by i fjord høst da jeg startet på et 3års studie. Min samboer jobber på sjøen så han er hjemme 4 uker og borte 4 uker. Jeg merket mot julen at han nevnte at han ikke trivdes like godt som han hadde trodd han ville gjøre, og at han synes det var vanskelig å få venner, og de vennene han har her er opptatt med sitt eget liv. Jeg har vært utplassert i en periode, og han har vært noen perioder på sjøen, mens jeg har vært utplassert har han vært til venner og familie i den byen vi bodde før, der har han hatt kvalitetstid og kjent litt på at ting er okey igjen.

Nå er praksisen min over, og han er blitt en helt annen mann. Dårlig humør fra morgen til kveld, sier han hater og misliker denne byen og hele denne plassen. Det hele endte opp med en stor krangel der jeg klarte å si ”hvis du har det så kjipt, gjør noe med det, eller flytt hjem”.

Han sier at det ikke er noe alternativ, siden han har lovt meg at han skal være her med meg til studiene er ferdige, så skal vi flytte hjem sammen og kjøpe leilighet og etablere oss. Men jeg klarer ikke å legge tankene på vent for jeg føler slik det er nå, er det ikke sikkert det er noe oss to om 2 år, ikke om han er så sint og ulykkelig, fordi det tærer på samvittigheten min. Når jeg sitter på lesesalen tenker jeg på han hjemme som sitter å ”venter på meg”, fordi jeg er den eneste han har kontakt med i løpet av en dag. Det kan både gå ut over studier, og forholdet vårt, så noe må gjøres. Han er bortreist nå i helgen og jeg har litt tid å tenke, men jeg ønsker gjerne å høre om noen har noe forslag til hva vi kan gjøre med situasjonen.... jeg har blant annet sagt til han.. hvorfor kan du ikke melde deg inn i treningstudioet? Da treffer du folk, og du får brukt kroppen din, trening er jo bra for mentale helsen også.. men han er bare nedstemt og lite motivert..

Jeg ser for meg at det finnes to alternativer for oss nå. Ingen av dem er den enkle veien ut å gjøre det slutt. Det er mannen i mitt liv, og vi klarer å komme oss gjennom dette, vi må bare gjøre noe før vi begge blir grinete og bitre.

1. Han finner noe å gjøre på her i nybyen når han er på land. Feks melder seg inn på noe fotballlag, treningstudio, drar på pub å se fotball, bli kjent med noen der..(iallefall prøver å gjøre situasjonen bedre ikke bare vente på at det skjer av seg selv).
  2. Han flytter hjem til den byen vi bodde før, og vi lever i et avstandsforhold til jeg er ferdig med å studere. Slik at han får vært mer lykkelig, og jeg får fokusert mer på studiene.

Synes hele situasjonen er vanskelig, og vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Jeg vil jo absolutt ha han her, men ikke for en hver pris. Jeg ønsker heller et sunt og positivt forhold.

Mvh Forvirra

Anonym poster: eb7e10d0794659a0ee3ac8a5531750a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...