Gå til innhold

er dette stilkrasj?

Vilje

Anbefalte innlegg

klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken stil jeg liker...en del av meg elsker kolonistilen, med mørkebrunt tre og skinn, en annen del av meg liker den minimalistiske, med stål og glass. et resultat av dette er at jeg har blandet disse to stilene i leiligheten min... hva synes dere om grått mot mørkebrunt da? er det totalt kræsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Hva er brunt? Hva er mørkegrått? Vanskelig å se for meg, men vil ikke umiddelbart si at de to fargene kræsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balenciaga

Stilene dine kan godt la seg kombinere. Jeg har det litt som deg i siden jeg også forener to tilsynelatende uforenlige stilarter i min leilighet. Det er vanskelig å forestille seg din leilighet ut fra hvordan du beskrev den. Kunne du ha forklart i mer detalj om hvilke elementer som er i hvilken stil? Hva har du som er minimalistisk? Hvilke er i kolonistil? Hvordan er gulvet og veggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite vegger, parkett, masse lys og store vinduer. Lysgrå vinduskarmer. Hvite gardiner, sølvgrå persienner.

Glassplate på spisebord, lysegrått understell og stoler.

Sofagruppe i stramt mørkebrun skinn, mørk mahognysofabord og mahognyskjenk. På veggene; en herlig blanding av ulike bilder med sølvgrå eller mørkebrune rammer. .. Masse figurer i mørkebrunt tre. Sort smijern her og der. Sorte gardinstenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balenciaga
Hvite vegger, parkett, masse lys og store vinduer. Lysgrå vinduskarmer. Hvite gardiner, sølvgrå persienner.

Glassplate på spisebord, lysegrått understell og stoler.

Dette avsnittet av beskrivelen høres ut som hos meg! Spionerer du? :o

Bortsett fra at mine vinduskarmer er mørkebrune.

Sofagruppe i stramt mørkebrun skinn' date=' mørk mahognysofabord og mahognyskjenk. På veggene; en herlig blanding av ulike bilder med sølvgrå eller mørkebrune rammer. .. Masse figurer i mørkebrunt tre. Sort smijern her og der. Sorte gardinstenger.[/quote']

Vet du hva, Vilje? Dette var lett å se for seg og utifra bildet jeg dannet meg mentalt tror jeg du skal føle deg trygg. Det høres lekkert ut.

Selv om du liker to forskjellige stiler syns du å ha meget god stilsans. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Da kaller du det ikke stilkrasj, men EKLEKTISK STIL :wink::ler: Høres mye, mye bedre ut!!

Jeg tror at hvis du bruker det du selv liker, får du en personlig stil som reflekterer, og passer til deg. Det er ikke noe morsomt med hjem som ser ut som en interiør annonse. Og uansett om du henter ting fra ulike stiler, vil de sikkert passe sammen hvis det er ting du liker (med mindre du er utrolig scizofren, men isåfall reflekterer det jo deg like fullt)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det kan være gankse pent med en slik stil-mix.

Er ikke helt sikker på det brune og grå, men f.eks et bord med grovt, brunbeiset understell og en streng glassplate oppå er spennende (det vil ikke dermed si at jeg ville hatt det i mitt eget hus).

Jeg mixer litt selv, jeg.

Har egentlig en ganske klassisk stil.

Synes at det er ganske artig med f.eks gamle møbler blandet med moderne pynt (lamper, lysestaker, fruktfat).

Det er ingen grunn til at du skal være i tvil om du ønsker å blande to stilarter. Hovedsaken er at du liker møblene og tingene. Prøv deg frem med det du har fra før og tilsett noen små ting du liker, men som ikke er i samme stil. Test litt før du kjøper dyre og store møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...