AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Jeg har spist moderat lavkarbo siden før jul (50-70 g karbo om dagen) og trent kardio ca 3 dager i uken. Følt meg veldig bra og opplagt. Etter at jeg la om til styrketrening ca 5 dager i uken, har jeg følt meg veldig slapp. Er dette vanlig? Er det noe jeg burde endre på i kostholdet, eller venner man seg til det etterhvert? Anonym poster: 61101296b8029d7ec5fd23f6e3fd0d50
Løvetanten Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Du kan prøve to ting; enten øke karbohydratinntaket eller øke matinntaket generelt. Spiser du nok? Kanskje du trenger begge deler? Endret 25. mai 2013 av Løvetanten 1
Supraspinatus Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Lavintensitets kondisjonstrening bruker generelt mye mindre glykogen enn høyintensitets kondisjonstrening. Styrke kan være glykogenslukende, men det må ikke være det. Løfter man eksplosivt med få reps og heller flere sett er energibruken nesten utelukkende ATP/kreatinfosfat. Da skal man ikke ha noe behov for å ha et høyt karbohydratinntak. Mange (toppidretts)utøvere vil dessverre si at det er nødvendig fordi de er vant til det og det å endre på noe som funker er dumt for en utøver. Hvis du spiser for lite energi vil du gjøre det dårligere på trening. Lavkarbo er jo kjent for å automatisk nedregulere apetitten. Som løvetanten sier bør du kanskje vurdere å øke matinntaket. Du kan også øke karbohydratinntaket og se om det øker apetitten. Jeg ville da inkludert mer frukt og fortsatt holdt meg unna korn. Pål Jøbekk hadde en bra oppskrift på noe som inneholder mye energi og er lett å spise: Varm 2dl fløte, bland inn 200g mørk sjokolade, rør inn en god dæsj ekstra virgin kokosfett og en god spiseskje meierismør. Krydre etter ønske. Kanel er topp. Hell i glass og sett i kjøleskap. Spis når kald. Perfekt etter en slitsom dag eller etter tung trening. Er det paleo? Nei. Gjør det noe? Nei. Er det sunt? Ja, det vil jeg si. Er det godt? Veldig! 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Takk for svar Det kan godt hende at jeg spiser for lite, visste ikke at det var så stor forskjell på kardio og styrketrening. Men så trente jeg ikke veldig hard kardio heller. Anonym poster: 61101296b8029d7ec5fd23f6e3fd0d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå