Gå til innhold

shih tzu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flere ganger prøvd å få tak i en shih tzu via Finn, og det trenger ikke være renraset. Hva skjer, jo jeg får svar på at hunden er ikke er solgt, men neste dag er annonsen slettet.

Seriøst? hva faen driver folk med? sjekker de bare om noen vil kjøpe i tilfelle de får kull?

Hvor får jeg kjøpt en shih tzu da?

Anonym poster: 87c57e9158cde8cb7a71933d98408c4a

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Du bør være glad for det, for det er mange svindlere på finn.no. Det er også hunder som du ikke vet hvor kommer fra (De kan være smuglet fra Polen) og som du ikke vet om er syke eller ikke.

Foreslår at du kontakter raseklubben og finner deg en seriøs oppdretter. Sjekk ut litt, finn en oppdretter som er seriøs, avler på friske hunder (fysisk og mentalt) og kjøp heller en renraset valp derfra. Da vet du litt mer hva du får, og du kan sjekke at foreldrene, besteforeldrene osv er friske.

En hund er et levende vesen og ikke en ny kjole. Du bør bruke litt mer energi på å finne deg en valp enn å tråle finn.no og ta den første og beste. Til syvende og sist så er deg deg og din valp det vil gå ut over hvis du driter deg ut og kjøper f.eks en syk valp, en valp med arvelige sykdommer, mentale brister eller en valp som har sittet i en svett varebil i 24timer med fjorten andre småvalper for å komme til Norge.

AnonymBruker
Skrevet

takk for god informasjon. Jeg har nå sittet i 1 år og prøvd å finne den riktige shih tzu, så det er ikke noe jeg våknet opp en dag og tenkte at jeg skal gjøre. Når jeg spør litt om hva som er med denne hunden som jeg bør vite om så blir annonsen slettet.. Samtidig har jeg hatt kjæledyr før så jeg er klar over hva dette gjør med tilværelsen og har tenkt gjennom det. Det var godt du sa det om import av hunder fra andre land for jeg har stusset litt på både epost adresser og språk de bruker når de setter inn annonsen.

Anonym poster: 87c57e9158cde8cb7a71933d98408c4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...