Gå til innhold

Bytte veterinær eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et års tid siden ble katten min vaksinert for første gang etter at jeg fikk ham. Da tar de en rask helsesjekk for å se at katten ikke er syk. Veterinæren huket da av for at klørne hans var ok. Fakta var at han hadde avrevne klør på tre av fire poter. Jeg dro til en annen veterinær som mente at så betent som det var så hadde dette oppstått før vaksinasjonen.

Jeg ble da så irritert at jeg sendte en klagemail til veterinærkontoret. En rolig og behersket mail, men jeg viste likevel hva jeg mente om dette. Fikk en beklagelse og forklaring tilbake.

Nå har jeg fått innkalling til ny vaksinasjon, fra det samme kontoret. Dette er det desidert største kontoret i nærområdet, med flere veterinærer som har hund og katt som fagområde. Broren min gikk alltid dit med hunden hans, og det var aldri noe å sette fingeren på den gangen.

Burde jeg dra dit igjen, eller finne en annen veterinær? Tenker litt i forhold til slurv og litt i forhold til at jeg klaget skriftlig. Reisevei er ikke det viktigste, men noe som spiller inn. Det er ikke veldig mange veterinærkontorer her. Da jeg dro til en annen veterinær pga de avrevne klørne, reiste jeg halvannen time hver vei, i tilfelle noen mener at jeg er slapp. Finnes veterinærer som er nærmere enn det, men dette var på en lørdag. For å komme meg til kontoret jeg klaget på tar det ca 20 min å gå pluss 5 min med tog. For å komme meg til neste kontor må jeg utenfor de sonene jeg har månedskort for og det blir en litt lengre reise, omtrent dobbelt så lang tid.

Anonym poster: 08dd1dea488b598fe0f5eb075e765e5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har hatt en uheldig erfaring der men en fordel er at broren din er fornøyd med stedet? Jeg ville gitt det enda en sjanse.

Du trenger ikke tenke på klagen, jeg antar at de er så profesjonelle at de har forståelse for det.

Anonym poster: 0e55cf1195b58a2ca647de6e36d14975

Skrevet

Hvis de har flere veterinærer så kan du kanskje bare be om å få en annen? Hvis du synes det er ubehagelig så ville jeg byttet:-)

Personlig hadde jeg hatt vansker for å stole på samme veterinær selv om alle kan gjøre en feil en gang i blant..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har flere veterinærer så kan du kanskje bare be om å få en annen? Hvis du synes det er ubehagelig så ville jeg byttet:-)

Personlig hadde jeg hatt vansker for å stole på samme veterinær selv om alle kan gjøre en feil en gang i blant..

Veterinæren som vaksinerte katten min understreket at dette er en rask sjekk da hun svarte, men jeg mener at selv med en rask sjekk må man kunne oppdage avrevne klør og betennelse. Klør var som sagt et eget punkt hun skulle huke av for.

Er ikke helt komfortabel med å be om at en annen veterinær fra samme kontoret vaksinerer katten min.

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å se litt på nettsiden til kontoret for å se hvor sannsynlig det er at det ville blitt en annen veterinær denne gangen. Er en kirurg-type (men som er spesialist på hund og katt), en tannlege-type (men hudsykdommer på hund og katt som et fagområde), en med peiling på gnagere og mer eksotiske dyr, en på øyesykdommer og ultralyd og så har vi hun siste som på papiret ser ut som den det er mest sannsynlig å få, hovedsaklig hunder og katters sykdommer. Er flere dyrepleiere enn veterinærer, men dette er kanskje noe en veterinær vil ta,

Alle veterinærene har vel nok greie på katt til å kunne vaksinere dem, helsesjekke dem osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...