Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er nå på vår 6. pp (begge over 35). Jeg har barn fra før, så ikke hatt noe trøbbel med å bli gravid, mens han og hans ex fru ble resultatløse med 3 års prevensjonsopphold. Hun ble gravid (med ny mann) 3 mnd etter at de gikk fra hverandre. Derfor har mannen hatt endel tanker rundt dette- så vi bestemte oss for å sette i gang en prosess med/hos privatklinikk (også pga min tidl svangerskaphistorikk- dødfødsel, abort og prematur etc, samt alderen vår tatt i betraktning).

g skulle ta div prøver for kreftreg. og eggestokk-kontroll.

Dermed ble det ul for min del (vaginal). Alt OK og "supre" eggstokker:-)

MEN- jeg glemte spørre- dersom det hadde klaffet denne mnd- ville han kunnet sett det? Enten via ul eller livmorhalen el.li? Pluss/minus en dag eller to var det en uke siden EL.

Synsinger, meninger, erfaringer fasitsvar er hjertelig velkomne:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg har lest på et forum en plass, at det er mange som ikke ser noe som helst før de er 6 uker eller mer på veg. Mens noen kan klare å se spiren i uke 5. :)

I uke 6 er spiren 4-8 mm lang, mens i uke 5 er den bare 1-3mm lang. Så jeg tror det er relativt vanskelig å se noe før uke 6.

Så hvis du ikke har kommet til IKM enda, så ser gynekologen nok ingenting, dessverre.

Skrevet

Nei, det er altfor tidlig å kunne se noe. Var på ultralyd selv dagen etter IKM og da kunne gynekologen fortelle meg at det var like før menstruasjon eller at jeg var gravid. Det var umulig å se forskjellen så tidlig.

"3. Hvor tidlig er det mulig å se et bankende hjerte på ultralyd?

I andre halvdel av uke 5 (regnet fra siste menstruasjon)."

kilde: http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/10-kjappe-Ultralyd/

AnonymBruker
Skrevet

Man kan se en forstørret klump (plommesekken) i uke 4-5, men det er ikke lett. Hjertet starter å slå i uke 5, men det er så bittelite så det er ikke alltid det blir oppdaget. I uke 6-7 så begynner det å hjelpe.

Anonym poster: a8fe972d3046e739fceaf6940d1419be

Skrevet

Tusen takk for svar, det gir jo et lite håp:-) Så får virkeligheten avsløre fakta i slutten av uka (IKM).

Skrevet

Fikk bedskjed i uke 4 at jeg ikke var gravid, og at jeg hadde falske positive ved ul. Men her sitter jeg 28 uker på vei !:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...