Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det plutselig gått opp for Tine at ingen andre produserer vaniljesaus?

(hvis det nå stemmer...).

Etter at de innførte den nye kartongen med den rare skrå toppen, med akkurat samme mengde, dvs 1 liter, så er plutselig prisen økt fra ca 25,- eller mindre til hele 34 spenn.

Denne prisen (34,-) går igjen i alle butikker jeg har vært i siste to ukene.

Ågerpris?

Q-meieriet - kom på banen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tulipana
Skrevet

Man lager selvsagt vaniljesaus selv,

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil heller tro at prisen har vært kunstig lav tidligere.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil heller tro at prisen har vært kunstig lav tidligere.

Du mener at de kan ha solgt med tap eller ingen fortjeneste i type ti-femten år?

Jeg husker at prisen på 1 ltr vaniljesaus har kostet 15-18 kroner for 10-15 å4 siden og til 22-25 inntil nylig.

Tror ikke de plutselig oppdaget "åh fillern, vi har solgt med tap i årevis dere...vi må legge på masse...".

Nei, de har plutselig fått det for seg at markedet tåler mye mer og ikke har noe særlig valg. Å lage selv går sikkert an og blir sikkert bra, men hvem har tid :-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du mener at de kan ha solgt med tap eller ingen fortjeneste i type ti-femten år?

Jeg husker at prisen på 1 ltr vaniljesaus har kostet 15-18 kroner for 10-15 å4 siden og til 22-25 inntil nylig.

Tror ikke de plutselig oppdaget "åh fillern, vi har solgt med tap i årevis dere...vi må legge på masse...".

Nei, de har plutselig fått det for seg at markedet tåler mye mer og ikke har noe særlig valg. Å lage selv går sikkert an og blir sikkert bra, men hvem har tid :-)

Det går raskere enn å stikke på butikken etter vaniljesaus, da. Jeg gidder nemlig ikke det om jeg ikke alt har. De fleste har egg, melk, potetmel og litt vanilje i skapet. Vips! Vaniljesaus.

Anonym poster: 179394ff70739b8f9df1f3755c5159cc

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke man tid til å lage vaniljesaus har ikke man tid til å spise det sausen skal på.

Anonym poster: 52356bc5af84890df17473939929b926

Skrevet

Har ikke freia også en vaniljesaus? Men det er kanskje bare sånne små?

Skrevet

Har ikke freia også en vaniljesaus? Men det er kanskje bare sånne små?

Freia har og Jakobson eller hva de heter har.

Skrevet

Tråden er ryddet for repetetive innlegg og svar til dette.

Rainbow81, mod

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke uvanlig at butikker selger varer med tap. Og det kan skje over flere år.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke uvanlig at butikker selger varer med tap. Og det kan skje over flere år.

Jo, de gjør nok det med enkelte lokkevarer, men at alle butikker gjør det med samme vare i lang tid er neppe sannsynlig. Må være Tine som har funnet på dette nylig, samtidig som den nye rare kartongen kom. Eller er det noe distribusjonsledd som forer både Ica, Rema og Obs ?

En prisøkning på 8-10 kroner sånn plutselig i alle butikker er ikke helt vanlig praksis.

Men takk for tipset (fra en lenger opp) om å lage det selv. Det er kanskje enklere enn jeg trodde.

Trodde det skulle (kunne?) være fløte i...

Endret av slask
Skrevet

Jo, de gjør nok det med enkelte lokkevarer, men at alle butikker gjør det med samme vare i lang tid er neppe sannsynlig.

Hvis Vaniljesausen har ligget på VG matbørs er det sannsynlig at alle butikkene kjører ned prisen. Den nye emballasjen er muligens dyrere sånn at prisen fra Tine til butikkene er dyrere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har sikkert kostet dem en del å produsere den nye emballasjen med kork og sånn, så det må de ta inn igjen på prisene.

Jeg synes ikke hjemmelaget vanlijesaus er så godt jeg... :sjenert:

Anonym poster: 9dcd3635085815cec8e4a2f29e392a31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der skjer jevnlig, produkt får ny emballasje og prisen per liter/kg stiger med 50-100%

Ofte kan gammel og ny emballasje eksistere sammen en stund, gammel pris på gammel emballasje. Allikevel er det mange som velger den nye :klø:

Anonym poster: ccb6543b49ed24a2bf9282cd83be784b

Skrevet (endret)

Hvis Vaniljesausen har ligget på VG matbørs er det sannsynlig at alle butikkene kjører ned prisen. Den nye emballasjen er muligens dyrere sånn at prisen fra Tine til butikkene er dyrere.

Ikke vær så lettlurt da...

Kanskje kartongen med ny skrukork koster 0,10 mer enn tidligere. Papp før, papp nå. Var det ikke skrukork før og da? Eller var den den plastfliken med folien under som måtte løsnes...?

Det nye designet koster naturligvis noen kroner (timelønn noen uker i verste fall), men hva er det når de selger kanske 5-10.000 sånne om dagen, til 8,- kroner mer fortjeneste.

Men folk kjøper det vel uansett, så kanskje de burde lagt på 20 spenn i stedet.

Reaksjonene her inne gir meg inntrykk av at ingenting er dyrt nok...

Endret av slask
Skrevet

Piano sin vaniljesaus er det aller beste vaniljesausen, mye bedre enn den man lager selv!

Lager man selv, må man regne med en del utgifter da også.., melk, fløte?, egg, sukker, vanilje osv.

Skrevet

Mener å ha hørt følgende forklaring og ifølge markedsanalyser skal du ikke se bort ifra at det stemmer

Piano/tine sin vaniljesaus har hatt mer eller mindre monopol på vaniljesausmarkedet. Det samme har de hatt på sjokoladepudding og på karamell/gele osv.

Så kom freja på markedet med sin 30-50 % dyrere vaniljesaus med retro innpakning samt at de også introduserte flere sjokoladepuddinger med blant annet freja melkesjokolade.

1. freja sin ble sett på som mer eksklusiv og folk fikk inntrykk av at denne var bedre siden tine sin var så bilig. Dette medførste store nedgang i salg for Tine

2. mange kjøpte sjokoladepudding fra Freja og kjøpte vaniljesausen til Tine. Noe som gjorde at de kun solgte det som var undepriset og ikke mersalgsproduktet som skulle forsvare prisen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha ha ha. "Svinepris", faktisk!

:fnise:

Anonym poster: 19981e3802fb5d28bd2ba5e9c3942f05

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Oppdaget nylig at de har kommet etter med prisøkning på sjokoladepudding også.

Nå koster den omtrent like mye som vaniljesausen - altså 35,- spenn for en kartong.

Har sett dette i flere forskjellige kjeder de siste dagene. Puddingen kostet normalt 22-24 kroner.

Så et "sett" av de vanlige kartongene lar deg punge ut med 70 kroner.

For mindre enn et par år siden kostet dette ca 45, eller mindre - i alle vanlige kjedebutikker.

Er det rett før det dukker opp en [kjedebutikk-navn]-vaniljesaus og sjokopuddingt?

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende uttalelser.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...