Gå til innhold

Dilemma - forelsket men kan ikke få han!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymica
Skrevet

Etter mange års ekteskap gikk min mann fra meg for et år siden for å bli sammen med en annen kvinne. Vi hadde slitt med lite følelser og lite nærhet i forholdet i flere år, og jeg hadde flere ganger lurt på hvor lenge vårt forhold ville vare.

I like mange år har jeg hatt følelser for en kollega. Vi er bare gode venner på jobb, men har en spesiell kontakt som jeg faktisk følte allerede første gangen vi hilste på hverandre. Noen ganger lurer jeg faktisk på om disse følelsene jeg kjenner på har sperret for mine følelser for min eks-mann.

Min kollega er gift med barn og så vidt jeg vet i et godt forhold.

Og her er mitt dilemma: Jeg er så opptatt av denne mannen, tenker ofte på han og har faktisk også drømt om han flere netter. Men jeg er veldig klar over at han er ulovlig område for meg så lenge han er gift. Så jeg prøver å ikke virke for opptatt av han, ikke møte øyekontakt, ikke sitte ved siden av han på jobbfester, ingen unødvendig kontakt på sms/facebook etc. Nesten mer enn jeg gjør med noen annen på jobb. Men hva om han er i et ulykkelig forhold og faktisk har de samme følelsene for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si. Spør han rett ut, for du vil nødig ødelegge et familieliv han trives i, du vet jo hvordan det er. Men er han ikke lykkelig, så er det kanskje det beste å dra fra familien. Men samtidig syns jeg det er dumt å synke så lavt at du ikke klarer å dra fra familien uten å være forelsket i en ny. Noen menn er for feige til å ta tak i problemene, og kanskje innse at det er på tide å avslutte dette forholdet, uten at det må være en ny dame inn i bildet for å få det til.

Gjest C4r1n3
Skrevet

Om han var ulykkelig og interessert så hadde han sikkert gjort noe med det. Ikke legg deg etter en gift mann og ikke lur deg selv ved å tenke på sånt. Move on.. :blomst:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vanskelig å si. Spør han rett ut, for du vil nødig ødelegge et familieliv han trives i, du vet jo hvordan det er. Men er han ikke lykkelig, så er det kanskje det beste å dra fra familien. Men samtidig syns jeg det er dumt å synke så lavt at du ikke klarer å dra fra familien uten å være forelsket i en ny. Noen menn er for feige til å ta tak i problemene, og kanskje innse at det er på tide å avslutte dette forholdet, uten at det må være en ny dame inn i bildet for å få det til.

Jeg vil jo ikke dra noen ut fra familien sin, og i hvert fall ikke være den som er årsaken til at en familie splittes. En bitter eks-kone er ikke en jeg vil ha på nakken resten av livet.

Tror det beste er å ikke gjøre noenting, men så lenge jeg er så opptatt av en jeg ser nesten hver dag er det vanskelig å komme videre og begynne å date andre.... Hvis jeg sier det kan det jo hende det blir vanskeligere å være gode kolleger etterpå.

Skrevet

Jeg vil jo ikke dra noen ut fra familien sin, og i hvert fall ikke være den som er årsaken til at en familie splittes. En bitter eks-kone er ikke en jeg vil ha på nakken resten av livet.

Tror det beste er å ikke gjøre noenting, men så lenge jeg er så opptatt av en jeg ser nesten hver dag er det vanskelig å komme videre og begynne å date andre.... Hvis jeg sier det kan det jo hende det blir vanskeligere å være gode kolleger etterpå.

Du må kjenne på det selv og ha som føles riktig :)

Gjest Gjest
Skrevet

Om han var ulykkelig og interessert så hadde han sikkert gjort noe med det. Ikke legg deg etter en gift mann og ikke lur deg selv ved å tenke på sånt. Move on.. :blomst:

Jada, vet det. Men det er så mye lettere å si det enn å gjøre det.. Har jo forsøkt i flere år.

Skrevet

Synes det er sært at du som ble forlatt i fordel for en annen kvinne faktisk vurderer å la en annen kvinne og hennes barn gå igjennom det samme sviket du gjorde. Jeg forstår meg ikke mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men ser ikke helt hva dilemmaet her skulle være??? Han er gift! Slutt å dagdrømme og se etter andre, single menn!

Anonym poster: 8fca4d448fd07aa4b78158949dd48a2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...