Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Jeg er så fortvilet. Min bror har rotet seg helt bort i en dame. Denne damen har tatt fullstendig kontroll på han. Han er ikke til å kjenne igjen. Det er 3 måneder siden han flyttet fra kona si og de tre barna. De hadde levd et helt normalt familieliv, med hus, bil, hytte, båt og ferieturer til syden hvert år. Jeg trodde de hadde det godt sammen, og det sier min svigerinne at de hadde også. Plutselig var han utro med en dame, som han kjente litt til fra før, og min svigerinne hadde også hilst på henne, gjennom et jobboppdrag han hadde på jobben til denne damen, hvor også min svigerinne jobber. Det ble selvsagt huskestue hjemme hos dem, og min svigerinne var jo helt knust..Hun tryglet og ba om å redde forholdet, men han var helt fortapt i denne damen. Det endte med brudd, og han flyttet inn til henne, hvor han nå har levd livets glade dager. Jeg har prøvd å snakke med broren min, men det er nytteløst. På meg virker han helt hjernevaska og gjør ting som han aldri i verden gjorde før. Det virker som hun styrer alt, også det at han ikke har kontakt med barna. Prøver å støtte svigerinnen min så godt jeg kan og sier at han kommer til å våkne en dag, men når jeg sier det til han, sier han bare at det er nå han har våknet. Han sier så mye rart som jeg ikke kan gjengi her. Han har ikke følelser for min svigerinne lenger, det tok slutt for mange år siden, sier han. Han er så stygg til min svigerinne, at jeg skjemmes som hans søster. Hva gjør jeg i en slik situasjon? Skal vi bare sitte og vente til han våkner fra sin lille rosa boble? Føler jo maktesløshet alle sammen som er vitne til dette.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 midtlivskrise? Anonym poster: cf95e907c988fa3c193d8d9594b6d957 8
Gjest mann Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Noe må jo ha ført til dette. Midtlivskrise? Tror ikke du kan gjøre så mye mer enn å vente og se. Han virker å ha flippet helt ut.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Det er ikke noe du kan gjøre. For det første er han et voksent menneske som kan gjøre som han vil, for det andre vil det ikke forandre situasjonen. Samnsynligvis har han lenge vært misfornøyd med livssituasjonen og lengtet etter noe annet, det har ikke noe med å bøi hjernevasket å gjøre. Følelser kan kjølne og det er ikke sikkert den andre parten merker noe. Anonym poster: 6c0aac50fe0a050dc67b24e5cd699214 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Du kan ikke gjøre mer enn du allerede har gjort. Han våkner nok en vakker dag og da er det for sent. Anonym poster: d6cd1813757c7f0235470811775651bc 3
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Veldig lite dere andre kan gjøre, annet enn å ta vare på barna og svigerinnen din. Det at han har funnet seg ny dame betyr ikke at dere må bryte all kontakt med hans eks-kone. Gjennom å fortsatt ha kontakt og kommunisere med henne, viser dere han at dere ikke støtter hans valg. Han har blitt med i idiotklubben for menn over 40 år, de tror de er unge og deilige igjen. Det varer et par år, så detter de i bakken igjen, og synker enda lenger ned enn de var før de mistet hodet.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Fint at du stiller opp for din svigerinne og hennes barn, fortsett med det. Vær familien hennes fremdeles. Broren din kommer garantert til å lande etter hvert. Uff, så dumme mennesker kan være noen ganger. Ødelegge en hel familie på denne måten.
Wonders Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Au a meg, ts. Min bror gifter seg i morgen og jeg ber bare om at din bror ikke er som min. Det er vondt å høre at det er blitt som det er blitt. Bare husk at det er to sider av alle saker. Hvor sansynlig er det at bror snakker med søster om alt? Vær forsiktig med hvem du bruker energi på.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2013 #9 Skrevet 24. mai 2013 Au a meg, ts. Min bror gifter seg i morgen og jeg ber bare om at din bror ikke er som min. Det er vondt å høre at det er blitt som det er blitt. Bare husk at det er to sider av alle saker. Hvor sansynlig er det at bror snakker med søster om alt? Vær forsiktig med hvem du bruker energi på. Menn som bare flytter fra kone og barn og rett inn til en annen dame, finnes det dessverre ikke så mye å forsvare med.
Gjest Ts Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 Au a meg, ts. Min bror gifter seg i morgen og jeg ber bare om at din bror ikke er som min. Det er vondt å høre at det er blitt som det er blitt. Bare husk at det er to sider av alle saker. Hvor sansynlig er det at bror snakker med søster om alt? Vær forsiktig med hvem du bruker energi på. Hva mener du med dette? Jeg har alltid følt at jeg kunne snakke med broren min om alt. Nå er han som forvandlet. Han helt blendet, virker det som. Han snakker om den nye damen som om hun er en bedårende vakker og snill dame, men vet av folk som kjenner henne, og de sier hun ikke er slik. Det som også er snålt er jo at min bror har en alldeles nydelig, pen og tvers gjennom snill kone, men etter hva jeg hører er nydamen manipulerende, herskesyk og veldig mandig. Hva går det av han, jeg skjønner ingenting.. Nytter ikke å snakke med han, for han er i Drømmeland og bare svever. To sider av en sak. Ja det er det ofte, men jeg kjenner både min bror og min svigerinne, så jeg vet begge sider der.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2013 #11 Skrevet 24. mai 2013 Så bra at du støtter avigerinnen din, fortsett med det. Men ikke rot deg bort i å ta side her. Om hans nye flammes foretrukne transportredskap er losteskaft og hun aldri så mye gror hoggtenner hver fullmåne kan det være at du blir nødt til å forholde deg til henne som familie. Ikke begynn med å brenne broer før du har møtt henne. Din brors grunner for å gjøre som han gjør vet du lite om. Selvsagt må det være lov å be broren sin oppføre seg som en far og med normal folkeskikk overfor sin eks, men det å ta stilling, beskrive den ene som pen og den andre som mandig er ikke videre voksent. At din bror lar sin nye flamme skille ham fra sine egne barn forteller mye om han og hva slags kroppsdel som står for tankevirksomheten for tiden. Dessverre er det en del barnløse damer som dater gifte menn med barn som ikke vll ha med bagasjen deres. Den beste måten for å få blod til det øverste hodet på din bror igjen på er å være der for barna hans og minne han på at de finnes. Og slutte å kritisere han for dårlig smak i damer eller for utroskapen. Da slutter du å bygge på beskyttelsesborgen de to har bygget om seg selv der det er de to mot resten av verden som er i mot dem.
Gjest Ts Skrevet 24. mai 2013 #12 Skrevet 24. mai 2013 Så bra at du støtter avigerinnen din, fortsett med det. Men ikke rot deg bort i å ta side her. Om hans nye flammes foretrukne transportredskap er losteskaft og hun aldri så mye gror hoggtenner hver fullmåne kan det være at du blir nødt til å forholde deg til henne som familie. Ikke begynn med å brenne broer før du har møtt henne. Din brors grunner for å gjøre som han gjør vet du lite om. Selvsagt må det være lov å be broren sin oppføre seg som en far og med normal folkeskikk overfor sin eks, men det å ta stilling, beskrive den ene som pen og den andre som mandig er ikke videre voksent. At din bror lar sin nye flamme skille ham fra sine egne barn forteller mye om han og hva slags kroppsdel som står for tankevirksomheten for tiden. Dessverre er det en del barnløse damer som dater gifte menn med barn som ikke vll ha med bagasjen deres. Den beste måten for å få blod til det øverste hodet på din bror igjen på er å være der for barna hans og minne han på at de finnes. Og slutte å kritisere han for dårlig smak i damer eller for utroskapen. Da slutter du å bygge på beskyttelsesborgen de to har bygget om seg selv der det er de to mot resten av verden som er i mot dem. Det var absolutt ikke ment som kritikk av min brors smak angående damer. Men heller det at jeg ikke skjønner hva han holder på med. Det å gå fra et perfekt familieliv med en skjønn kone som alltid har stilt opp for han, til ei dame som overhode ikke er en dame haan tidligere hadde brydd seg om og sett på. Og ikke ta det som kritikk, det er det ikke, men snarere et spørsmål om hvorfor. Utroskapen har jeg ikke noe godt å si om uansett. Det finnes ikke unnskyldning for det, aldri.. Det jeg tror er at han virkelig har tråkket i garnet og surra seg helt bort, og nå er alt bare kaos. Store ting har skjedd, som han ikke er herre over, og så durer han bare på i sin blindhet.Tror jeg. Dessuten må jeg si at jeg har ikke mye respekt for en dame som har seg med en mann som har kone og barn. Må innrømme at jeg har problemer med å godta en slik dame. Jeg støtter opp om svigerinnen min så godt jeg kan, også barna, men det er lov å stille spørsmål til slike hendelser. Jeg skjemmes av oppførsla til broren min.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2013 #13 Skrevet 24. mai 2013 Du kan fint ta avstand fra din brors handlemåte uten å være fordømmende. Og, ja det er selvsagt lov å h aversjoner mot kvinner som løper etter gifte menn - spesielt når det er barn inne i bildet. Jeg tror likevel at fokuset blir feil hvis du skal svartmale din brors handlinger fremfor å fokusere på set aller viktigste: forholdet mellom far og barn.
Gjest samen Skrevet 24. mai 2013 #14 Skrevet 24. mai 2013 Du kan fint ta avstand fra din brors handlemåte uten å være fordømmende. Og, ja det er selvsagt lov å h aversjoner mot kvinner som løper etter gifte menn - spesielt når det er barn inne i bildet. Jeg tror likevel at fokuset blir feil hvis du skal svartmale din brors handlinger fremfor å fokusere på set aller viktigste: forholdet mellom far og barn. Lurer på om enkelte er like snusfornuftige og skinnhellige som de gir inntrykk av jeg... Til ts, tror ikke du får gjort så mye annet enn å vente. Broren din våkner sikkert etterhvert når forelskelsesrusen går over, og han kommer angrende som en hund og forteller hvor dum han har vært.
Gjest Ts Skrevet 24. mai 2013 #15 Skrevet 24. mai 2013 Du kan fint ta avstand fra din brors handlemåte uten å være fordømmende. Og, ja det er selvsagt lov å h aversjoner mot kvinner som løper etter gifte menn - spesielt når det er barn inne i bildet. Jeg tror likevel at fokuset blir feil hvis du skal svartmale din brors handlinger fremfor å fokusere på set aller viktigste: forholdet mellom far og barn. Du misforstår meg. Jeg fordømmer ikke min brors handlemåte; JEG GIR UTTRYKK FOR AT JEG IKKE FORSTÅR HANDLEMÅTEN. En vesentlig forskjell det. Jeg har ikke til hensikt å svartmale min brors handlinger. Jeg sier ganske enkelt HVORDAN DET ER. Og fokuset er selvsagt barna og han og deres forhold, og selvsagt min svigerinne oppi det her. Må ikke glemme henne heller. Jeg ønsker bare å høre om noen andre kan gi råd i en slik situasjon og dele sine erfaringer med lignende, hvis de har noen.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2013 #16 Skrevet 24. mai 2013 Noe av det vondeste med å være i din svigersøsters situasjon, er å se at hele familien taust godtar og innlemmer kvinnen som "ødela" familien din. Selv om han er syndebukken. Man føler seg så maktesløs og så vraket... Derfor kan jeg bare anbefale deg å støtte din svigersøster så lenge hun trenger det, og hjelpe til med å ta vare på barna. Resten kan man bare spå og ønske om.
sol87 Skrevet 24. mai 2013 #17 Skrevet 24. mai 2013 Det er nok mulig at han aldri vil bli sammen med svigerinnen din igjen, men barna kan han ikke skille seg fra. Jeg synes du burde ta en skikkelig prat med ham om akkurat det, bare fordi han er nyforelska og glad, så kan han ikke gi faen i ungene overlate dem fullt og helt til ekskona. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #18 Skrevet 24. mai 2013 Lurer på om enkelte er like snusfornuftige og skinnhellige som de gir inntrykk av jeg... Har lurt på det samme... Anonym poster: 3ab471c418a02c1c17b2292b9b7572a6 1
Gjest G Skrevet 25. mai 2013 #19 Skrevet 25. mai 2013 Regner med du har snakket med han, men du vet, når menn i den alderen(regner med han er ca 40), flipper ut fullstendig, så nytter ingenting. Bare vent, det kan ta to år, så våkner han og da er han langt nede da! Da går virkeligheten opp for han hva han har gjort.. men da er jo alt ødelagt, og din svigerinne har kommet seg videre. Men støtt opp om din svigerinne, hun vil alltid være en del av familien.
I Grosny Skrevet 25. mai 2013 #20 Skrevet 25. mai 2013 Han har tydeligvis byttet bort familieliv, båtpuss, husarbeid og kjøring til trening og aktiviteter med vill sex , nesten døgnkontinuerlig. Det kan virke som om hjemmet hans har vært såpass ordentlig og oppgavefokusert at det har oppstått ett seksuelt undertrykk, og hun nydama har sett trykket, og forsynt seg, og han er så høy på sex at han ikke klarer å lande. Kona opplever det nok som utroskap. Det vondeste er at barna mest sannsynlig også opplever det slik, og derfor er nok dette forholdet dømt til å ryke når sextåka legger seg om ett par år. Barn som ikke liker nydama blir bare helt feil. Broren din er nødt til å fokusere ekstra på barna i disse dager, og stå imot denne sexdragningen tilstrekkelig ofte til å få brukt tid med barna. Det er viktig. Det er skadelig for barn å oppleve en far som mister interessen og tilsynelatende ikke vil ha dem lenger, og det er enorm risiko for at slikt skal skje når de blir fanget av slike sexmonsterdamer, som suger ut både det ene og det andre, sjela inkludert. Si til din bror at han gjerne kan pule sexmonstret sitt 90 timer i uka, men at han må ta vare på barna sine , og sette av tid til dem, uansett hva sexdama krever og forventer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå