Gå til innhold

Råd mot neglesopp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har (mest sannsynlig) sopp på neglen på begge storetåene.

Noen som vet hvordan jeg får det vekk? Har hatt det i ca et år, ikke vært klar over hva det var, annet enn at det er stygt.

Har ikke vært til legen med det..

Har ikke vondt eller kløe eller noe slikt..

Lite lysten på å gå i sandaler seende slik ut..

Anonym poster: c5e2c48d70702c24fb7e6bf4247430fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen, få bekreftet at det er neglsopp, og få medisiner mot det.

Når neglene vokser, vil de vokse pent ut igjen. Mine brukte ca et halvt år på å vokse ut så mye at det ikke var mer skadet negl igjen. Vanlig medisinering er to-tre måneder på Lamisil tabletter eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen. Hvis det er neglesopp kan du risikere at det blir mye verre om du ikke behandler det riktig.

Anonym poster: d9d27cf7392b8c19c1b0fd1cdf958e87

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg er nødt til å gå til legen? Synes det er flaut:P Det er ikke vondt eller noe..

Skrevet

Det er ikke flaut i det hele tatt. Legene ser sånt hele tiden. Neglsopp er en ekstremt vanlig lidelse, og selv om det ikke gjør vondt, kan neglesengen bli ødelagt fullstendig hvis du går med det for lenge. I verste fall kan du ende opp med betente negler som vokser seg kjempetykke selv etter at soppen har blitt behandlet bort.

Du må til legen hvis du skal få bukt med soppen, for all medisin som fungerer er reseptbelagt.

• 2 uker senere...
Gjest Annne
Skrevet