Gå til innhold

Føler meg ikke vel/fin i bunad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt i stil med den andre tråden her, men ikke akkurat samme tema.

Jeg har ikke noe problem med bunader som plagg, og synes ikke de er stygge akkurat(selv om jeg liker noen bedre enn andre...). "Problemet" er at jeg ikke liker å gå med det selv. Jeg har bunad, en gammel, lokal en, fordi moren min mente at jeg skulle ha det til konfirmasjonsalderen. Ikke er den spesielt komfortabel, ikke føler jeg at bunaden flatterer min kropp(er str 36/38, så verken spesielt stor eller liten) og ikke er jeg så glad i selve stilen.

Er veldig glad i kjole/skjørt, så fort det er en fin anledning, er det på med en av yndlingskjolene(eller så kjøper jeg en ny). Bunaden blir hengende i skapet...

Er det andre som føler det samme?

Anonym poster: 67f18098887687a51d0aa8a2bec0be2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonym poster: a8f66a0230a80e968e611a8af5049c5d

Skrevet

Jepp, er det et plagg jeg føler meg skikkelig ukomfortabel i så er det bunaden min. Den finnes ikke flatterende for min kroppsfasong, ser ut som om jeg veier 50kg mer enn jeg gjør og er en meter høy.. Bunaden får meg til å se flatbrystet ut, og to meter bred over hoftene.

Derfor brukes den KUN når jeg må, altså konfirmasjoner.

Synes derimot alle andre ser ufattelig bra ut i sine bunader da, til og med de som har lik bunad som meg..

• Liker 1
Skrevet

Nei, bunaden ser jeg fin ut i, men tar jeg på meg en kjole så ser jeg ut som en nedsittet sofapute.... :fnise: .

Kjoler passer rett og slett ikke, men det gjør bunaden.

Skrevet

Ja, jeg trivdes ikke i min og solgte den. Nå gleder plagget noen annen - håper jeg.

Skrevet

Jeg ser nydelig ut i min. :nigo:

Skrevet

Litt i stil med den andre tråden her, men ikke akkurat samme tema.

Jeg har ikke noe problem med bunader som plagg, og synes ikke de er stygge akkurat(selv om jeg liker noen bedre enn andre...). "Problemet" er at jeg ikke liker å gå med det selv. Jeg har bunad, en gammel, lokal en, fordi moren min mente at jeg skulle ha det til konfirmasjonsalderen. Ikke er den spesielt komfortabel, ikke føler jeg at bunaden flatterer min kropp(er str 36/38, så verken spesielt stor eller liten) og ikke er jeg så glad i selve stilen.

Er veldig glad i kjole/skjørt, så fort det er en fin anledning, er det på med en av yndlingskjolene(eller så kjøper jeg en ny). Bunaden blir hengende i skapet...

Er det andre som føler det samme?

Anonym poster: 67f18098887687a51d0aa8a2bec0be2c

Nå er det mange år siden jeg sist hadde på meg en bunad, men nei, følte meg aldri vel i det.

Jeg er også str 36-38 men med mye former (store bryster, mye hofter ift. midjen) og syntes alltid at bunaden så mest ut som et kostyme på meg!

Jeg kler meg aller helst i noe som komplementerer timeglassfiguren uten å gjøre den mer ekstrem. Bunaden får meg til å se ut som en barmfager budeie - i mangel av en bedre beskrivelse.

AnonymBruker
Skrevet

Bunad er et fint plagg, men dessverre ikke like fint på alle kropper ;)

Meg selv inkludert! Jeg har ikke pupper, så har liksom ikke noe å fylle den ut med, hoftene er små, men derimot har jeg jo en slik koslig bilring rundt magen som plutselig ser ut som et traktor dekk når jeg har på bunad :P

I tillegg hater jeg å ha ting rundt midjen, jeg hadde hatt det så mye bedre om bunaden/skjørtet hang rundt hoftene...

Så jeg skviser meg inn i den kun på 17 mai, den er jo for fin til å bare henge i et skap :P

Anonym poster: 768a68241cfe7e221cd6674761f8d292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...