Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har definitivt merket at luktesansen har økt, og at matlysten er dabbet av.

Det jeg sliter litt med er at det virker som om smakssansene også er endret - hvilket ikke er så genial kombinasjon med en fobi/angst jeg har som har blitt trigget ekstra nå......jeg synes liksom det smaker "feil" og blir i tvil om maten er dårlig.

Eller, ikke dårlig - men det smaker litt "unaturlig" av så mye - slik at man nesten føler det er noe galt med maten, hvilket gjør alle måltider til en liten kamp for å overbevise seg selv om at "det er bare endret smakssans, det er ingenting galt".......

Huff.....

Har andre her merket endret smakssans slik at mange kjente matvarer/drikker ikke lengre smaker som før?

Anonym poster: 9e99e3564e3c495e24f9dae6ad4d8a9b

Videoannonse
Annonse
Gjest Fluttershy
Skrevet

Samme her ja. Eplejuice smaker kjempe rart nå. Jeg var overbevist på at den var blitt dårlig selv om den var nyåpnet. Jeg synes mye mat er alt for salt også nå, seøv om jeg ikke har reagert på det tidligere.

Pga luktesansen synes jeg mye mat lukter annerledes. Vanskelig å spise mat jeg synes lukter "dårlig".

Travelt, men får håpe jeg blir vandt med det etter hvert.

Gjest Clafoutis
Skrevet

Jeg tror dette er ganske vanlig. Jeg, som normalt er totalt kaffeavhengig, orket omtrent ikke en dråpe kaffe helt fra uke 5-6 og til jeg var ferdig med svangerskapet. Kaffe smakte rett og slett helt grusomt, og jeg prøvde MANGE ganger med masse forskjellig kaffe. Brus smakte meg heller ikke mens jeg var gravid, kullsyren føltes plutselig så veldig intens..!

AnonymBruker
Skrevet

Rart du sier det - jeg har akkurat samme greie for salt mat, men det kan ha like mye å gjøre med at jeg vet det er endel salt.

Jeg synes ikke det smaker fordervet, men mer.... "kjemisk" kombinert med den naturlige smaken, jeg får det liksom for meg at det må være noe galt med drikkevannet, eller at noen har sprayet noe på frukten.

Kjennes ikke ut som denne "metallsmaken" alle snakker om, men det dukket definitivt opp først når jeg ble gravid.

Jeg er også avhengig av å drikke vann om natten, og kombinert med nypussede tenner så må jeg regelrett tvinge meg selv til å ignorere "noe er feil" følelsen ;)

Så jeg bruker stort sett tiden på å overbevise meg selv om at det jo er umulig at alle matvarer jeg inntar ved en tilfeldighet er nærmest forgiftet..... :overrasket: Galskap, yes.

Anonym poster: 9e99e3564e3c495e24f9dae6ad4d8a9b

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, det er jo helt vanlig i svangerskap!

Anonym poster: 63096b03ee4186177217dd4c78e6be6c

Skrevet

En periode i begynnelsen likte jeg ikke svinekjøtt, syntes at det luktet og smakte pyton, det gikk heldigvis over. Ellers har jeg så langt i hele graviditeten vært mindre glad i sjokolade. Div mat lukter også mer intenst.

Skrevet

Jeg fikk også endrede smaksløker, men det gikk heldigvis over etter en 4-5 mnd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...