Gå til innhold

Bruk av internett på mobil i utlandet

MarianneHaa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og siden det kalles *data*roaming gjelder det kun internett, ikke vanlige samtaler og SMS.

Anonym poster: b5473f37040549ed16ea053a640a39cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Roaming betyr at du bruker sendenettet til noen andre enn din leverandør. Når du er i Norge vil du stort sett alltid bruke det, men i utlandet vil du bruke noen andres. Når du skrur av dataroaming betyr det at du skrur av dataoverføring hvis telefonen din er koblet til en annen leverandør. Internett vil derfor virke som før i Norge, men ikke i utlandet.

Tusen takk :)

Anonym poster: d4d2eb64211c76bf21f6fce0d237566c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å slå av data roaming! Det glemte jeg da jeg var i Portugal i 2 uker, og fikk mildt sagt sjokk når tlf regningen kom... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig viktig å slå av data roaming! Det glemte jeg da jeg var i Portugal i 2 uker, og fikk mildt sagt sjokk når tlf regningen kom... :-S

En grunn til at jeg har makspris pr. dag... da får jeg sms-varsel når jeg har nådd grensen. Hvordan er det forresten med mottak av MMS i utlandet, unngår man dette ved å deaktivere roaming, eller må man deaktivere pakkedata i tillegg? Og får man da MMS'en eller varsel om at den er mottatt når man skrur på nettet igjen?

Anonym poster: ce17cacb52ae29c35dba0a863dcff7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg mottar MMS i utlandet får jeg en sms om at noen har sendt meg en MMS, så må jeg skru på mobildataen for å laste ned bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg mottar MMS i utlandet får jeg en sms om at noen har sendt meg en MMS, så må jeg skru på mobildataen for å laste ned bildet.

Går det automatisk når du skrur på mobildata, eller kan du velge å vente med å motta meldingene til du kommer hjem? Kan jo bli kostbart hvis man har mange venner som bombarderer en med MMS. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det i det hele tatt abonnement med fri bruk, inkludert utlandet (alle tjenester), som koster under 10.000,- ?

Alle tjenester = sms, mms, tale, data osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det i det hele tatt abonnement med fri bruk, inkludert utlandet (alle tjenester), som koster under 10.000,- ?

Neppe, men noen steder er det ikke så vanskelig å kjøpe lokalt simkort som man bare kan kaste når man reiser. Du kan også finne dem på Ebay for noen land. For å beholde ditt vanlige nummer men fortsatt får billig internett kan du putte det i en slik: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1356283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det automatisk når du skrur på mobildata, eller kan du velge å vente med å motta meldingene til du kommer hjem? Kan jo bli kostbart hvis man har mange venner som bombarderer en med MMS. :)

Jeg har kunnet velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...