Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg har hørt meg prate med kjæresten min på telefonen noen ganger, før jeg har lagt på har jeg sagt jeg er glad i han. Hun spurte meg hvorfor vi ikke sier elsker deg til hverandre. Jeg forklarte da at vi ikke har kommet til det stedet i forholdet våres enda. Da måpte hun mot meg og utbryter 'whaaaat'.

Vi "holdt på" av og på for to år siden. Vi har vært eksklusive hele veien, men tok forholdet ellers med ro. Det er først det siste halve året vi virkelig har gått mer "inn i hverandre", eller hva jeg skal kalle det. Det er ikke det at vi holder igjen eller ikke prater sammen, vi er bare ikke der enda, rett og slett.

Men hun sa til meg at hun ikke kan skjønne hvorfor vi er sammen enda, hvis vi ikke elsker hverandre.

Jeg har det bra med kjæresten min, og bryr meg ikke hva hun måtte mene om forholdet vårt. Hun er 18 år. Jeg blir 21 og kjæresten min 23. Merket flere har den holdningen som hun har. De fleste på min alder sier elsker deg til kjærestene sine, og det er selvfølgelig greit. Men man skal vel si det fordi det er det man føler, ikke fordi man må føle det for å være sammen... Eller?

Så hva mener dere? Om dere ikke elsker kjæresten etter en viss tid, er forholdet da meningsløst?

Anonym poster: 6922f336d98aaa9ce46096c252663e21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

18-åringer klarer ikke å elske en partner.

Anonym poster: 5f405f0e379116939b36f61f6cffda41

• Liker 4
Skrevet

Jeg sier ikke til kjæresten gjennom 2 år at jeg elsker han. Det føles bare veldig rart å bruke de ordene, selv om jeg kan se for meg resten av livet sammen med han.

Folk tar ting i sitt eget tempo, hvorfor gidde å bry seg om hva andre mener er normalt?

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Tror mange bare slenger ut de ordene uten at det betyr noe.

Gjest C4r1n3
Skrevet

Hun er 18. Mange på den alderen elsker jo kjæresten sin såååå høyt etter 2 uker og forlover seg når de har vært sammen i noen måneder og blir gjerne gravide ved et "hendig uhell" før det er gått 6 mnd. Hadde ikke tenkt over hva noen måtte mene, man skal ta ting i sitt tempo og ikke slenge ut sterke ord før man mener det, bare fordi det er forventet av andre.

• Liker 2
Skrevet

si det om/når du føler for det, ikke fordi du har en langøret kollega med teit måpemunn som mener at deres forhold ikke er ekte nok fordi dere ikke har sagt de ordene høyt. Viktigste er vel at dere trives sammen.

Skrevet

Jeg tenker at hva man sier til hverandre er irrelevant.

Har dere det bra sammen så nyt det og bruk de ordene som er naturlige for dere :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg og min samboer sier heller ikke "elsker deg". Vi er heller ikke der, fordi, det er et ord som betyr veldig mye for oss begge. Og ingen av oss ønsker å slenge ordet ut i hytt og pine uten at det faktisk betyr noe.

Det er et ord som folk slenger ut om alt og alle, og da mister det sin betydning.

Dessuten, en forelskelse er noe annet enn å elske noen. En forelskelse varer ca. 1 år. Det er etter dette året, når forelskelsesrusen er borte du finner ut om den du er sammen med fortsatt betyr noe for deg.

Det å elske noen kommer mye senere enn en forelskelse, og er dypere.

Kjenner flere som sier "elsker deg" etter 2 uker... (noe som jeg synes er skikkelig kleint).

Jeg tror at de som sier elsker, veldig fort har den tankegangen at uten det ordet der, så er ikke et forhold liv laga. Det er det ordet som gjør et forhold verdt å satse på.

Og såklart, enkelte holder ikke det ordet så "høyt" og sier det til hver og en mann.

Det er IKKE unormalt å ikke bruke ordet elsker!

Selv om man ikke sier det, betyr det heller IKKE at man ikke elsker hverander etter 2-10år sammen!

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Jeg har aldri sagt elsker deg til noen, og kommer nok aldri til å si det heller. Hos meg er ordene glad i deg såpass lite brukt, at om jeg sier det til noen betyr det ganske mye.

Bare å be den rappkjefta kollegaen din om å passe sitt eget kjærlighetsliv, hva du og typen din sier til hverandre er virkelig ikke hennes problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært av og på med min "kjæreste" i to år nå selv, og har heller ikke sagt at vi elsker hverandre. Har aldri sagt det til noen, faktisk, fordi jeg legger veldig mye i de ordene.

Jeg er forresten akkurat blitt 19, så ikke alle 18åringer som bruker de ordene, de fleste i min vennegjeng bruker dem med omhu

Anonym poster: 2dd71ddbea9cc061f3370b716fd2ed02

Skrevet

Jeg er en av dem som sa det kjempetidlig til min kjæreste.. var nok mer forelskelse enn å elske men samma det vel:) Føler det samme nå etter flere år da. Ikke er vi superunge heller:P MEN, hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, kunne ikke falt meg inn å si til folk at de "burde" si at de elsker hverandre:P

• Liker 2
Skrevet

En kollega av meg har hørt meg prate med kjæresten min på telefonen noen ganger, før jeg har lagt på har jeg sagt jeg er glad i han. Hun spurte meg hvorfor vi ikke sier elsker deg til hverandre. Jeg forklarte da at vi ikke har kommet til det stedet i forholdet våres enda. Da måpte hun mot meg og utbryter 'whaaaat'.

Vi "holdt på" av og på for to år siden. Vi har vært eksklusive hele veien, men tok forholdet ellers med ro. Det er først det siste halve året vi virkelig har gått mer "inn i hverandre", eller hva jeg skal kalle det. Det er ikke det at vi holder igjen eller ikke prater sammen, vi er bare ikke der enda, rett og slett.

Men hun sa til meg at hun ikke kan skjønne hvorfor vi er sammen enda, hvis vi ikke elsker hverandre.

Jeg har det bra med kjæresten min, og bryr meg ikke hva hun måtte mene om forholdet vårt. Hun er 18 år. Jeg blir 21 og kjæresten min 23. Merket flere har den holdningen som hun har. De fleste på min alder sier elsker deg til kjærestene sine, og det er selvfølgelig greit. Men man skal vel si det fordi det er det man føler, ikke fordi man må føle det for å være sammen... Eller?

Så hva mener dere? Om dere ikke elsker kjæresten etter en viss tid, er forholdet da meningsløst?

Anonym poster: 6922f336d98aaa9ce46096c252663e21

Må si jeg ikke forstår spørsmålet. Hva? Av hvilke grunner du er sammen med din kjæreste er bare opp til deg å definere. Det er ikke slik at alle går rundt og deler verden inn slik som dine venninner gjør.

Skrevet

Du legger nok noe dypere i ordet Elske enn kollegaen din gjør.

For alt du vet så er det ikke sikkert hun kommer så dypt i seg selv en gang at hun vil forstå meningen som du, og jeg, og mange andre legger i ordet, og da skjønner hun det heller ikke når du venter.

Ikke tenk på hva kollegaen din mener. Mennesker kommer i alle sjatteringer, og ikke alle har evner til å forstå andres enn sine egne :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer sier heller ikke "elsker deg". Vi er heller ikke der, fordi, det er et ord som betyr veldig mye for oss begge. Og ingen av oss ønsker å slenge ordet ut i hytt og pine uten at det faktisk betyr noe.

Det er et ord som folk slenger ut om alt og alle, og da mister det sin betydning.

Dessuten, en forelskelse er noe annet enn å elske noen. En forelskelse varer ca. 1 år. Det er etter dette året, når forelskelsesrusen er borte du finner ut om den du er sammen med fortsatt betyr noe for deg.

Det å elske noen kommer mye senere enn en forelskelse, og er dypere.

Kjenner flere som sier "elsker deg" etter 2 uker... (noe som jeg synes er skikkelig kleint).

Jeg tror at de som sier elsker, veldig fort har den tankegangen at uten det ordet der, så er ikke et forhold liv laga. Det er det ordet som gjør et forhold verdt å satse på.

Og såklart, enkelte holder ikke det ordet så "høyt" og sier det til hver og en mann.

Det er IKKE unormalt å ikke bruke ordet elsker!

Selv om man ikke sier det, betyr det heller IKKE at man ikke elsker hverander etter 2-10år sammen!

Men å bo sammen er helt naturlig når du ikke har kommet til "Jeg elsker deg" stadiet? Jeg skjønner meg ikke på de unge i dag. Flytter sammen etter svært kort tid, men å elske noen det tar år.... Hmmm, for meg er det noe som skurrer. Man flytter sammen etter man har funnet ut at man elsker hverandre, ikke før.

Anonym poster: 97ac3d71ca0206508d35e765660c8a50

Skrevet (endret)

Men å bo sammen er helt naturlig når du ikke har kommet til "Jeg elsker deg" stadiet? Jeg skjønner meg ikke på de unge i dag. Flytter sammen etter svært kort tid, men å elske noen det tar år.... Hmmm, for meg er det noe som skurrer. Man flytter sammen etter man har funnet ut at man elsker hverandre, ikke før.

Jeg har bodd sammen med gode venninner, flere enn en gang.

Nå kom jeg riktignok aldri til det stadiet at jeg elsket dem, men jeg er i grunn glad for at det ikke var et kriterium :fnise: og det hindret meg absolutt ikke i å nyte et meget koselig og nært fellesskap. Å bo med dem føltes helt naturlig også - tenk!

Men når det er kjæresten din, som er enda nærmere deg, så er det plutselig fy-fy?

Dere eldre er så strenge så fort det kommer til kjønn - vær litt mer åpne da, man har innsett at det finnes flere velfungerende samlivsformer enn de som eksisterte på 50-tallet!

Endret av Flair
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt. Ellers må man jo vente rimelig lenge før man kan flytte sammen. Ser ikke hva som er galt med å flytte sammen på et tidlig tidspunkt i forholdet?
Skrevet

Spikke fliser?

Du er klar over at det også er godt voksne mennesker som har vært sammen, og bodd sammen i flere år, 5-10år, og som fremdeles ikke bruker ordet "elsker"?

Og som jeg skrev, selv om man ikke bruker ordet, betyr det ikke at man ikke elsker hverandre.

Hvilke ord man velger å bruke, er helt opp til de det gjelder.

At jeg og min samboer ikke bruker ordet "elske" har ikke du noe med, ei heller hvor lenge vi har bodd sammen. At vi også har snakket sammen om å bruke "elske", har du heller ikke noe med.

Vi har valgt å leve sammen, fordi vi ikke vil være uten hverande. Det er en kjærlighetserklæring nok i seg selv, for oss begge. Og tenk det da, et samboerpar som SNAKKER sammen om ord og følelser!

Syns du skal holde nesa di der den hører hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg ikke forstår spørsmålet. Hva? Av hvilke grunner du er sammen med din kjæreste er bare opp til deg å definere. Det er ikke slik at alle går rundt og deler verden inn slik som dine venninner gjør.

Jeg mener ikke hva dere mener om mitt forhold. Jeg lurer på hva andre tenker om det å elske noen, om det er avgjørende for å fortsette forholdet. Om du ikke elsker kjæresten din etter en viss tid, ser du på forholdet som over?

Nå var det ikke meg du svarte, men svarer deg likevel. Hva må til for at du vet du elsker noen? Det virker som det er avgjørende for deg at dere må elske hverandre for å ta forholdet videre? Misforstod jeg?

Jeg revurderer på ingen måte forholdet mitt uansett hva andre måtte mene om det, basert på dette. Jeg trives med kjæresten min. Er nysgjerrig på hva dere andre måtte mene, for deres egen del :-)

Anonym poster: 0d58615c30f726dded2450f836e5f817

AnonymBruker
Skrevet

18-åringer klarer ikke å elske en partner.

Anonym poster: 5f405f0e379116939b36f61f6cffda41

Der tar du fullstendig feil. Jo, en 18-åring kan elske en partner, men mange sier også "elsker deg" uten at det betyr noe.

Aaargh, blir så lei av "kvinner er sånn", "menn er sånn", "tenåringer er sånn"-greia. Er det muuulig?! :murvegg:

Anonym poster: eac65886128bcb8cbbc66126074e09c7

• Liker 3
Skrevet

Vi sa ikke "elsker deg" til hverandre før det var gått godt over ett år! Jeg har alltid vært redd for de ordene, og har ALLTID tenkt stygt om de som hiver dem ut til alle og enhver. De har mistet litt av sjarmen syns jeg, siden man ser fjortissene legge ut om hvor mye de elsker hverandre etter to uker som kjærester... :kvalm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...