Gå til innhold

Samboer skal i bryllup men ikke jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kusinen til min samboer gifter seg, hvor jeg ikke er invitert.. Vi har vært sammen i over 2 1/2 år og bodd sammen i 2! Jeg har møtt henne to ganger men ikke mannen hennes! Samboeren min syns d er utrolig trist at jeg ikke er innvitert! Vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på at jeg ikke er det! Har hørt fra flere at det er litt spesielt, hva syns dere? Og grunnen var at jeg bare hadde truffet hun 1-2 ganger...

Anonym poster: 6d3b856d2e53c2c41e55c54f8643127f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette høres spesielt ut ja! Du har jo tross alt truffet henne, og familien hans vet at dere er samboere så da tenker jeg det er rimelig at også du blir invitert!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det egentlig godt, hun har sikkert plikt til å invitere familie, men å invitere alle mulige samboere og kjærester kan bli dyrt. Især når hun ikke engang kjenner deg.

Anonym poster: e4c3a3fd656a9230dfc59d4545673c96

• Liker 7
Gjest Armule
Skrevet

Det kan jo hende de ikke har råd/plass til å ha så mange av familiens partnere i bryllupet?

Om du er den eneste, så er det dog litt rart..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt frekt og litt trist, men samtidig innenfor det akseptable.

Jeg skal i bryllup i sommer, til en venninne, og mannen min er ikke invitert. Hun har møtt han flere ganger, og vi var gift før jeg ble kjent med henne. Men det er likevel bare jeg som er invitert.

Og det synes vi begge er helt akseptabelt. Det er først og fremst jeg som har et forhold til henne, og jeg klarer fint å dra i bryllup alene. Det ville fort blitt resultatet uansett, da jeg vi sliter med barnevakt.

Anonym poster: dbb65a25cb1a7117508e59161e99f786

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er de andre søskenbarnas partnere invitert? Isåfall syns jeg det er veldig rart.. Hvis ikke de andre partnerne er invitert, så er det jo naturlig.

For meg virker det rart å begrunne med at hun kun har møtt deg et par ganger. Vi har invitert folk i bryllupet vårt som jeg faktisk aldri har møtt (gamle venner av samboeren min, f.eks, som har flyttet langt unna og som jeg derfor ikke har møtt).

Anonym poster: 323dae6853bdc8ce3a8d563a0a3d9b55

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes det er merkelig å ikke invitere med samboer når man ber til bryllup. Hadde aldri falt meg inn å ikke be med følge i en slik situasjon.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er de andre søskenbarnas partnere invitert? Isåfall syns jeg det er veldig rart.. Hvis ikke de andre partnerne er invitert, så er det jo naturlig.

For meg virker det rart å begrunne med at hun kun har møtt deg et par ganger. Vi har invitert folk i bryllupet vårt som jeg faktisk aldri har møtt (gamle venner av samboeren min, f.eks, som har flyttet langt unna og som jeg derfor ikke har møtt).

Men dere hadde kanskje et mer romslig budsjett? Selv har jeg tjueto søskenbarn, skulle jeg invitert kjærestene til alle de i bryllup ville det blitt femten-tjuetusen dyrere bare pga det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men dere hadde kanskje et mer romslig budsjett? Selv har jeg tjueto søskenbarn, skulle jeg invitert kjærestene til alle de i bryllup ville det blitt femten-tjuetusen dyrere bare pga det.

Og jeg hadde invitert dem av plikt, ikke fordi jeg har et nært forhold til alle. Da er det drøyt å kreve invitasjoner til kjærester man ikke engang vet om de kommer til å ende opp sammen med på sikt.

Skrevet

Vi inviterte ikke mne søskenbarn i det hele tatt, for jeg så ingen vits i å invitere noen jeg omtrent aldri hadde kontakt med. Jeg ville dog aldri invitert noen uten følge hvis de f.eks hadde samboere eller var gifte.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

jeg vet absolutt ingenting om hvem de har og ikke har invitert, syns i starten at det var forstålig, men ettersom flere har reagert etter jeg har sakt det!

TS

Gjest pellepirat
Skrevet

Som andre har nevnt synes jeg det er litt rart å ikke be med partner.

hvis den linja kjøres over hele fjøla er det jo litt mer forståelig, men hvis noen søskenbarn er invitert med partner, og andre ikke synes jeg det er trassig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterte ikke mne søskenbarn i det hele tatt, for jeg så ingen vits i å invitere noen jeg omtrent aldri hadde kontakt med. Jeg ville dog aldri invitert noen uten følge hvis de f.eks hadde samboere eller var gifte.

Nei, men som nevnt er det nok litt plikt involvert og skal man da invitere alle søskenbarn er det fullt forståelig at ikke kjærester får invitasjon.

Skrevet

Nei, men som nevnt er det nok litt plikt involvert og skal man da invitere alle søskenbarn er det fullt forståelig at ikke kjærester får invitasjon.

Jeg skjønner det, men jeg er helt uenig. Jeg synes det er veldig rart å ikke invitere partner hvis de er samboere/gifte. Har man ikke råd får man droppe å invitere dem i det hele tatt, noe annet virker veldig uhøflig, spesielt i min omgangskrets/familie.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at du ikke er invitert! Trodde de fleste inviterte med partner når noen har vært kjærester i lengre tid eller samboere i flere år. Er i allefall vanlig i min omgangsgjeng og familie.

Nå skal de sies at vi ikke inviterte alle søskenbarna, da vi begge har mange søskenbarn vi ikke har kontakt med pga store aldersforskjeller og lange avstander som gjør at vi aldri har blitt noe særlig kjent.

AnonymBruker
Skrevet

Han er den enerste av søskenbarna på hans side som er invitert pga ingen kontakt med de andre!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det, men jeg er helt uenig. Jeg synes det er veldig rart å ikke invitere partner hvis de er samboere/gifte. Har man ikke råd får man droppe å invitere dem i det hele tatt, noe annet virker veldig uhøflig, spesielt i min omgangskrets/familie.

Vel, i mitt tilfelle måtte jeg da ha droppet å invitere alle søskenbarna.

Er ikke alle som har like god råd, vet du ;)

AnonymBruker
Skrevet

Han er den enerste av søskenbarna på hans side som er invitert pga ingen kontakt med de andre!

TS

Da får du bare bite i deg at hun ikke synes du er verdt kuvertprisen siden dere ikke har noen relasjon.

Skrevet (endret)

TS

Da synes jeg det ihvertfall er merkelig.

Vel, i mitt tilfelle måtte jeg da ha droppet å invitere alle søskenbarna.

Er ikke alle som har like god råd, vet du ;)

Nei, det har jeg heller ikke hevdet? Og det synes jeg er helt kurant. Jeg droppet selv å invitere alle mine søskenbarn, jeg ser ikke hvorfor man skal invitere noen man ikke har god kontakt med i utgangspunktet og bare invitere noe pga plikt. Men skal man først invitere noen får man invitere med samboer/ektefelle. Har man ikke råd får man enten vente med å gifte seg til man har råd eller droppe invitere mennesker man kun inviterer grunnet plikt.

Endret av Yvonne
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en merkelig prioritering.

At man ikke inviterer partneren til kjærester er en ting, men samboere (over lengre tid) og gifte er en uting å ikke be. Jeg synes det er rett og slett frekt å ikke be partneren.

Anonym poster: b5e6f028d29184f0f81aefca8b10fba5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...