AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Jeg blir gal.!! Har en liten hund, som tisser inne hver gang vi får besøk, selv om vi har vært ute med han rett før besøket kommer. Jeg blir litt frustrert, og noen av gjestene synes at det er litt ekkelt, som får meg til å føle meg dum. Jeg vet at han tisser fordi han blir så glad, men er det noe vi kan gjøre? Eller er det bare noe vi må ta til oss? Anonym poster: e3f48fc1464c568725329f4335dd7cb0
Favole Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Hvis hunden og de som kommer på besøk absolutt MÅ hilse, så hva med å få besøket til å si ifra når de kommer slik at dere kan komme ut med hunden, og la den tisse seg ferdig rett før den hilser. Og advar besøket om at hunden kan tisse fordi den blir så oppspilt. Hadde det vært min hund hadde jeg nok gjort det slik at hunden og de besøkende ikke fikk hilse på hverandre i det hele tatt, når hunden blir så stresset (tilsynelatende glad) at den tisser på seg. På sikt vil det ikke være noen forventninger relatert til at det kommer noen innom, og forhåpentligvis blir problemet løst. Slike store forventninger skaper stress for veldig mange, og mange hunder vil da tisse for å "lette på trykket". Besøk = hunden skal på sin plass, om det er en egen seng, bur, rom eller hva som helst. Gi den en tyggepinne, et bein eller noe og skap ro rundt situasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Vi har prøvd det også, å ta han med ut, så han gjør fra seg, men han vil hilse på besøket. Setter vi han i bur, så vil han bjeffe konstant, så det vil jeg ikke engang prøve. Jeg slapp han ut når besøket kom, og rett etter at de har satt seg ned, så ser jeg at han har tisset på parketten. Anonym poster: e3f48fc1464c568725329f4335dd7cb0
Sugerøret Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 støtter hva favole skriver. Hunden tisser av glede /iver/stress. Si til gjestene at de skal late som hunden ikke er der-Ignorer Ikke noe hilsing,klapping osv. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Trasig det der, skjønner frustrasjonen. Siden dere har prøvd å ta den med ut for å hilse og uhell likevel forekommer, hva med å bruke en bleie? Ta den på rett før besøket kommer og ta den av når de er gått. Evt. la den sitte i bur til gjestene har fått hilst, og når den da er rolig la den komme ut Anonym poster: c2fc1ce36d900c59d9598388c8e97821
Favole Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Hva hunden "vil" eller ikke vil er egentlig helt likegyldig, det er da du som eier som bestemmer og må legge til rette for en trygg og rolig situasjon for din hund. Hvis det innebærer nulltoleranse for å hilse på besøkende, for å unngå en stresset hund som tisser ukontrollert, så er det verdt å prøve synes jeg. Trenger jo ikke å bruke bur, men å konsekvent lede hunden til sin plass - hvor enn det er, instruer besøket til å ignorere bikkja helt slik at de etter hvert blir uinteressante for bikkja. Ting tar tid og det kan være trøblete i starten, men sluttresultatet vil jo være verdt det. Hvis ikke får du jo bare lære deg å leve med det.
Favole Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Og du skriver "hver gang VI får besøk", del dere opp slik at en tar seg av besøket som kommer og en tar seg av bikkja og hjelper den til å finne ro
skruf Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Sånn gjorde hunden vår og da hun var valp. Var stueren for lenge siden, men når vi fikk besøk så ble hun så glad at hun mistet all kontroll over blæra! Vi tok henne utenfor så hun fikk hilse der, tisset mens hun satt på platten og logret Gikk heldigvis ikke så lang tid før hun kom over den fasen.
Adhara Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Dette gjorde min valp og, helt til noen smarte sjeler på KG sa folk som kommer på besøk ikke får hilse på han før han har roet seg ned. Og vet du hva? Det funker fantastisk! Ikke noe mer gledesskvetting etter at folk slutta å hilse på han :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå