Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med denne vognen? :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg har den, hatt den siden september eller så. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!

I vinter overrasket den stort ved å komme seg frem over alt, selv om jeg bor et sted der det er veldig snørikt. Kalesjen gir veldig god skjerming for både sol og regn, vogna er lun og fin og har god plass til både barn og tykk vinterpose. Den er også kjempeenkel å slå sammen. Det eneste jeg har å utsette på den er at den blir litt stor sammenlagt, men den blir egentlig ikke større enn andre vogner av denne typen, det er bare jeg som er bortskjemt med Brio Go.

Skrevet

Jeg har den, hatt den siden september eller så. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!

I vinter overrasket den stort ved å komme seg frem over alt, selv om jeg bor et sted der det er veldig snørikt. Kalesjen gir veldig god skjerming for både sol og regn, vogna er lun og fin og har god plass til både barn og tykk vinterpose. Den er også kjempeenkel å slå sammen. Det eneste jeg har å utsette på den er at den blir litt stor sammenlagt, men den blir egentlig ikke større enn andre vogner av denne typen, det er bare jeg som er bortskjemt med Brio Go.

Takk for raskt svar! :)

Men du synes den blir stor sammenlagt altså? Vi har Bugaboo Cameleon, og for meg virker Indien bitteliten sammenlagt i forhold. :ler:

Gjest Marmot
Skrevet

Bugaboo'en må jo deles i to, så den blir enorm. Jeg orket bare ha Buggisen i noen uker fordi den var et mareritt å slå sammen og få opp igjen. Jeg er som sagt bortskjemt med Go. :fnise:

Grunnen til at Indie føles så stor når den er sammenslått, er nok fordi hjuelene er ganske store og spesielt fremhjulet kommer litt i veien liksom. Men tar man av bakhjulene er den jo liten egentlig.

Skrevet

Bugaboo'en må jo deles i to, så den blir enorm. Jeg orket bare ha Buggisen i noen uker fordi den var et mareritt å slå sammen og få opp igjen. Jeg er som sagt bortskjemt med Go. :fnise:

Grunnen til at Indie føles så stor når den er sammenslått, er nok fordi hjuelene er ganske store og spesielt fremhjulet kommer litt i veien liksom. Men tar man av bakhjulene er den jo liten egentlig.

Ja, det er utrolig styrete å måtte dele den i to! Er jo derfor vi skal ha ny vogn også, litt à la kjøpesentervogn (som jeg mistenker kommer til å bli godvogna til slutt :ler: ).

Skrevet

Hvilke butikker har denne vogna? Får man sett den live eller må den bestilles på nett..? Og kan barnet sitte mot deg? Den virker utrolig grei. :)

Vi har jo liksom vogn men jeg klarer ikke la vær å snoke litt i vognjungelen allikevel! :fnise:

Har så lyst på en lettere vogn.. Vi har Teutonia S3 klar til babyen nå, som kan snus, men som jeg synes blir svær når den legges sammen og er litt tung.. Vi bruker en Baby Jogger City Mini GT til storebror nå så da kan man begynne å snakke om bortskjemt med liten og enkel sammenleggbar vogn... :P

Gjest Marmot
Skrevet

Vognverden selger denne, de har butikk på Røa Næringspark. De har tilbud på vogna med babybag, myggnetting og regntrekk nå.

Den kan ikke snues begge veier, derfor hadde jeg ikke valgt den til en baby, men det er jo en smakssak. Å bytte ut BJCM GT med Bumbleride hadde vært aldeles galskap, med mindre du trenger større hjul. Jeg skal bytte til GT i løpet av sommeren, fordi vi går fra 120 til 35 kvm boareal.

Skrevet (endret)

Hvilke butikker har denne vogna? Får man sett den live eller må den bestilles på nett..? Og kan barnet sitte mot deg? Den virker utrolig grei. :)

Vi har jo liksom vogn men jeg klarer ikke la vær å snoke litt i vognjungelen allikevel! :fnise:

Har så lyst på en lettere vogn.. Vi har Teutonia S3 klar til babyen nå, som kan snus, men som jeg synes blir svær når den legges sammen og er litt tung.. Vi bruker en Baby Jogger City Mini GT til storebror nå så da kan man begynne å snakke om bortskjemt med liten og enkel sammenleggbar vogn... :P

Babycare har den inne på nettbutikken sin, så jeg regner jo med at sikkert noen Babycare-butikker har den inne. Men billigst har jeg funnet den på vognverden.no. :jepp:

Mini GT var lenge et alternativ her også, helt til jeg fant ut at den ikke har justerbar fotstøtte, noe som er et must for jenta vår for å få henne til å sove. Men utifra de videoene jeg har sett av begge vognene synes jeg ikke det er så allverden stor forskjell på størrelsen sammenlagt jeg altså (men utifra det Marmot skriver om at hun synes Indie er stor sammenlagt så er det nok bare jeg som er lite bortskjemt med min Buggis som synes det :fnise: ).

Endret av ^^Belle^^
Gjest Marmot
Skrevet

Men utifra de videoene jeg har sett av begge vognene synes jeg ikke det er så allverden stor forskjell på størrelsen sammenlagt jeg altså.

Jo, det er ENORM forskjell på dem sammenlagt. GT blir virkelig paddeflat, der er Bumbleride langt unna. Oppslått er de ganske like, hovedforskjellen er at GT er ganske mye smalere. Jeg har aldri plagdes av bredden på Bumbleride, men den er ganske bred mellom bakhjulene.

Skrevet

Jo, det er ENORM forskjell på dem sammenlagt. GT blir virkelig paddeflat, der er Bumbleride langt unna. Oppslått er de ganske like, hovedforskjellen er at GT er ganske mye smalere. Jeg har aldri plagdes av bredden på Bumbleride, men den er ganske bred mellom bakhjulene.

Da er det nok fordi jeg ikke har sett en side-om-side sammenligning av de to. :jepp: Skulle sånn ønske at GT hadde hatt regulerbar fotstøtte. Sukk.

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg hadde en City Mini noen uker og hadde dem ved siden av hverandre sammenslått da. Skulle tatt bilde så skulle du fått se, men det tenkte jeg ikke på.

Skrevet

Googlet litt nå og fant denne sammenligningen (dessverre uten bilder). Og der står det da virkelig at GT har regulerbar fotstøtte? :klo:

Gjest Marmot
Skrevet

Det der stemmer ikke, jeg er helt sikker på at de ikke er like brede. Indie blir forøvrig svært sjelden så liten sammenlagt som på produktbildene, jeg får i hvert fall ikke det til, tror man må presse den ned da. Den største fordelen med GT er jo hvor ekstremt lett det er å slå den sammen.

Skrevet

Jeg har Mini City (men ikke GT, men mener eneste forskjellen var noe med hjulene), og den har ikke regulerbar forstøtte i alle fall. Jeg som er 174 cm plages ligg med denne, fordi jeg stadig sparker i understellet når jeg går i den. Derfor liker jeg den ikke, noe som er synd siden vognen i seg selv er super.

Måtte kikke litt på den vogna på google, den virker super! :jepp:

Gjest Marmot
Skrevet

Det er flere forskjeller på City Mini og Mini GT, blant annet har GT regulerbart styre. Men ingen av dem har fotstøtte.

Jeg er 157 cm og jeg også sparket i understellet når jeg gikk med Mini. Britax B-Agile er veldig lik, men understellet er utformet på en annen måte enn på City Mini slik at man unngår at det er i veien for føttene. Jeg hadde nok heller valgt den enn City Mini pga. dette.

Beklager avsporingen, jeg er nok i overkant interessert i vogner. :sjenert:

Skrevet (endret)

Det er flere forskjeller på City Mini og Mini GT, blant annet har GT regulerbart styre. Men ingen av dem har fotstøtte.

Jeg er 157 cm og jeg også sparket i understellet når jeg gikk med Mini. Britax B-Agile er veldig lik, men understellet er utformet på en annen måte enn på City Mini slik at man unngår at det er i veien for føttene. Jeg hadde nok heller valgt den enn City Mini pga. dette.

Beklager avsporingen, jeg er nok i overkant interessert i vogner. :sjenert:

Oi den så bra ut! Du vet ikke hva den koster? Kanskje jeg skulle byttet ut den jeg har :sjenert:

Edit: æsj, den går bare til 15 kg. Min gutt på havvannet år veier jo 13, Hehe.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Vognverden selger denne, de har butikk på Røa Næringspark. De har tilbud på vogna med babybag, myggnetting og regntrekk nå.

Den kan ikke snues begge veier, derfor hadde jeg ikke valgt den til en baby, men det er jo en smakssak. Å bytte ut BJCM GT med Bumbleride hadde vært aldeles galskap, med mindre du trenger større hjul. Jeg skal bytte til GT i løpet av sommeren, fordi vi går fra 120 til 35 kvm boareal.

Ja det var ikke i bytte mot GTen. Den skal vi beholde for den er helt genial!

Men det var i stede for Teutoniaen. Jeg synes GTen blir litt for udempet for en bitteliten baby.. Men jeg er fristet til å kjøpe bag til den for å ha når vi skal reise og sånn og helst vil slippe hovedvogna :)

Skrevet

Det er bare gøy med avsporinger. Særlig når det er vognavsporinger. :fnise: Var og så på Bj-vognene i dag og de har ikke regulerbar fotstøtte nei. Ellers hadde GT vært helt perfekt for oss.

Skal til Stavanger i helgen og dersom jeg ikke finner noe annet jeg liker der blir det nok å bestille Indie tror eg. Har sett på bilder nå, og kan det stemme at den blir noenlunde samme størrelse som City Elite sammenlagt? I så fall synes jeg det er en akseptabel størrelse altså.

Gjest Marmot
Skrevet

Ja, den er veldig lik City Elite i størrelse når den er oppslått i hvert fall.

Skrevet

Takk for raskt svar! :)

Men du synes den blir stor sammenlagt altså? Vi har Bugaboo Cameleon, og for meg virker Indien bitteliten sammenlagt i forhold. :ler:

Vi har også en buggis, og driver også å kikker på Indie. Synes den er kjempelekker og hadde bestemt meg helt til venninna mi introduserte meg for City mini og city gt. Nå er jeg i supertvil altså.

Jeg vil ha en vogn som fungerer bedre i terreng enn buggisen. Er veldig glad i buggisen, men den er jo mer en vogn jeg bruker på senteret og i byen.

Noen som vet åssen Indie eller GT er på f.eks grusvei?? tenker type gruslagte lysløyper om dere skjønner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...