Gå til innhold

Er dette sunn kakao?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Riktig nok ikke like god som den med helmelk og sukker, men:

- rått kakaopulver

- mandelmelk

- sukrin

? :)

Anonym poster: 0390ab0a20eee036544f34ebf2c3cbf7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunn kakao for meg er mest mulig fett- ihvertfall helmelk, kakao (rå er ikke bedre enn vanlig, bare dyrere) og sukrin. Gjerne en teskje kokosolje på toppen. Eller en teskje meierismør.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her i Frankrike lager de kakao med kakao-pulver (rå eller ei) og vann som de koker opp. Alt ettersom har de i litt sukker også (som fint kan byttes ut med sukrin vil jeg tro).

Det er nok sunnere en melk+kakao versjonen vi er vandt til, og når det gjelder smak... Ja, det er rett og slett en smaks-sak det.

edit: ellers er jeg av samme oppfatning som Løvetanten ;)

Endret av metempsychosis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sunn kakao for meg er mest mulig fett- ihvertfall helmelk, kakao (rå er ikke bedre enn vanlig, bare dyrere) og sukrin. Gjerne en teskje kokosolje på toppen. Eller en teskje meierismør.

:sjokkert: Huff, det er slike utsagn som får meg nesten til å brekke meg når jeg hører om lavkarbo.Nei, sånn type fettbruk, kan jeg ikke under noen omstendigheter, tro på er sunt.

Anonym poster: a29c560a6b4f06109b281274e43829fd

• Liker 1
Skrevet (endret)

:sjokkert: Huff, det er slike utsagn som får meg nesten til å brekke meg når jeg hører om lavkarbo.Nei, sånn type fettbruk, kan jeg ikke under noen omstendigheter, tro på er sunt.

Da går du glipp av noe! Deilig kakao pakket med sunt fett og massevis med smak :biggrin:

Endret av Løvetanten
  • Liker 3
Skrevet

Brekker du deg like mye når noen putter like mengder sukker i kakaoen da?

Det vet vi ikke er sunt.

Skal jeg ha meg kakao er det godt med både den melkefrie bitre søramerikanske versjonen, men det blir mer som en kaffe.

Den vesteuropeiske sjokoladedrikken er bedre å lage med 86%++ sjokolade, fløte og kokosolje... UTEN sukrin/søtning selvsagt.

Noen liker søtt, noen liker bittert.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...