Gå til innhold

champagneglass i plast?

Fremhevede innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi hadde et bryllups planleggingsmøte igår der det over mitt hode bare ble bestemt at champagneglass i plast er tingen!

Det kan da ikke være store differansen mellom plast og IKEA 6pk. Ser for meg idyll glass som blåser, harde kanter + + jeg vet dette er flisespikkeri, men det er jo tross alt et bryllup!

Jeg trenger rett og slett noen som er enig slik at jeg kan komme meg til IKEA før noen andré begynner å kjøpe inn..

Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Idyll = plast

Skriver på telefon. :)

Skrevet

De spinkle plastglassene er elendig, men det finnes helstøpte som ser helt ut som glass, er litt tyngre og som tåler en frisk bris. Vet ikke om de finnes andre steder, men de har dem i alle fall på biltema i sekspakninger. Kanskje et mulig kompromiss? Jeg tenker nemlig sånn at å vandre rundt i hagen med et plastglass er tryggere enn om det er ekte glass. Glassbrott lar seg ikke fjerne fra gress så lett.

• Liker 3
Skrevet

Enig med moderfavn. Tykkere plastglass, slik som man blant annet bruker ombord seilbåter ville vært ideelt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva slags bryllup dere skal ha, men for meg er plastglass FY!

Som du sier koster det ikke mye for noen billige glass.

Anonym poster: 3a7eb3bf3ac7cfd6dbe7d37df786edff

• Liker 4
Gjest Kiara!
Skrevet

Uff der sa du noe moderfavn som er viktigere enn mitt påtatte snobberi. Skal se på de fra Duni. Det er tykke plastglass det er snakk om.

Vi skal ha hagebryllup anonym. Så vi må nok dessverre også tenke praktisk.

• Liker 5
Skrevet

Plastglass er supert, de som er tykkere :)

Var i ett bryllup hvor vi fikk velkomstdrikk i glass av glass, det var nesten litt skummelt å drive å gå rundt å bære på, jeg hadde satt mer pris på plast, spesielt i hagebryllup ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt på IKEA. Eller sjekk ut finn.no. Synes ikke at plast passer til bryllupssettingen, uansett om det er hage, låve, båt eller grendehus. Dessuten er det ikke så hyggelig for miljøet akkurat! Du kan selge glassene etterpå på finn.no.

Endret av Ahs
  • Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Champagneglass og for den saks skyld andre vinglass i plast passer ikke i en bryllupsfering. Det ser simpelt ut. Min mening.

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet

Champagneglass og for den saks skyld andre vinglass i plast passer ikke i en bryllupsfering. Det ser simpelt ut. Min mening.

Og der er grunnen til at jeg ikke klarer å bare la dette fare som en bagatell...

Jeg har svelget kamelen om at vi skal ha engangsglass på kvelden til øl, men ikke når alle er edrulige og ting skal være pent.

Vi serverer jo velkomstdrinken på sten, ikke på gress.

uff... å jeg som tenkte nå at plast kanskje ikke er så verst sett i den store sammengengen. Men plast og damask harmonerer ikke så godt i mitt hode. :rolleyes:

Gjest Kiara!
Skrevet

60stk glass på Ikea koster noe sånt som 450,- så det er ikke kostnaden det står på, det er det praktiske. For meg blir det litt lettvint når jeg strekker meg så langt ellers for at det ikke skal gi et billig inntrykk. Bruker jo masse penger og tid på at det ikke skal fremstå som noe som er kastet sammen i siste liten.

Mamma er praktiker og lite estetisk, jeg er upraktisk og en estetisk snobb da er det stadig "konflikter" rundt slike ting.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg er egentlig ganske upraktisk, og heller ikke noen estetisk snobb, men selv jeg ville gått for ekte glass fremfor plast. Nå tar jeg forbehold om at jeg riktignok ikke har sett disse tykkere plastglassene som nevnes lenger opp her. Selv om jeg også ser poenget til Moderfavn, ang dersom noen skulle være uheldig og knuse et glass. Ikke helt enkelt å få opp igjen. Men hvis du med "på stein" mener type heller, asfalt eller lignende, så går det jo an. På gress derimot...

Noe annet, som taler for plast (selv om jeg sa jeg ville valgt glass), er at folk ikke trenger lure på hvor de skal gjøre av glasset når de har drukket opp. Har man en stor søppelpose/dunk stående, så kan folk kaste glassene oppi der, og ikke være redd for å sette de fra seg et sted hvor de kan rives ned og knuses.

Så... jeg antar det jeg mener, er at om du klarer få finne plastglass som virkelig ser bra ut, så gå for plast - selv om jeg egentlig tenker at glass er mer riktig :)

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Søppelkasse synlig på bryllupsdagen....! :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Reiser på Ikea så fort som mulig jeg tror jeg, det der vil ikke jeg ha noe av. Dette er som sagt noe som ble bestemt over hodet mitt, som jeg ikke klarer å slippe. Bare trodde kanskje at det var jeg som var på villspor som vanlig eller om jeg hadde rett.

Jeg var så dum at jeg sa til mamma at bryllupet begynte å bli dyrt ift hva hun trodde, men vi trenger jo ikke å gå på akkord med oss selv for en hundrelapp.

Skåle i min nydelige Davinia i plast... jeg hadde angret og irritert meg over bildene i etterkant vet jeg. :jolie:

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

champagne smaker ikke godt i plastglass uansett. Jeg hadde reagert å gå i et bryllup der drikke ble servert i annet enn vanlige glass. Disse er jo rimelige hos Ikea

http://www.ikea.com/...ducts/40154873/

Det er de vi skal ha. :)

Kun min mumzilla som tar avgjørelser over hodet mitt som mente at det var bedre med plast... jeg har aldri sagt meg enig. Å så lenge det er vi som betaler og jeg er bruden blir det slik jeg vil.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er de vi skal ha. :)

Kun min mumzilla som tar avgjørelser over hodet mitt som mente at det var bedre med plast... jeg har aldri sagt meg enig. Å så lenge det er vi som betaler og jeg er bruden blir det slik jeg vil.

Bra :tommelopp:

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Søppelkasse synlig på bryllupsdagen....! :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Reiser på Ikea så fort som mulig jeg tror jeg, det der vil ikke jeg ha noe av. Dette er som sagt noe som ble bestemt over hodet mitt, som jeg ikke klarer å slippe. Bare trodde kanskje at det var jeg som var på villspor som vanlig eller om jeg hadde rett.

Jeg var så dum at jeg sa til mamma at bryllupet begynte å bli dyrt ift hva hun trodde, men vi trenger jo ikke å gå på akkord med oss selv for en hundrelapp.

Skåle i min nydelige Davinia i plast... jeg hadde angret og irritert meg over bildene i etterkant vet jeg. :jolie:

:fnise: Det funka!! (Reverse psychology never fails, hehe) Jeg tenkte at det bare var om å gjøre å lokke frem tigeren i pusekatten, så gjør hun det hun faktisk selv ønsker, fremfor det som forventes av henne :jepp:

Skrevet

Tenk de som ikke smaker champis ofte, og får i plastglass. Da blir de i hvert fall overbehvist om at det smaker piss... Noe ts nå ikke kommer til å oppleve. Herlig at festen starter med sprudlende fest i munnen!

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

De får riktignok en god Prosecco, men sprudlende blir det! Til og meg flere glass til de som ønsker det.

Nei, det er godt å lande på begge labbene å bestemme selv. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet.

• Liker 2
Skrevet

Kullsyren går fort ut når man bruker plastglass,æsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...