AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Nå er gutten min 2 mnd, amminga går lekende lett. Men jeg syns ikke det er verken praktisk eller koslig. Syns mer det er ett ork. Jenta vår fikk kun flaske, vi koste oss mer med den enn med puppen. Jeg er verken sår, tett eller noen ting. Andre som har hatt det slik? Tror det blir flaske på oss... Anonym poster: 96f40868deaa01b6616229673de643c0 1
Gjest Duftlys Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Jeg sleit med amminga og la det vekk pga det og at jeg ikke trivdes med ammesituasjonen. For meg falt det seg aldri naturlig. Jeg kutta det ut, og har aldri angra siden! Gjør det som føles riktig for deg. Mange fordeler med amming, men det er ikke sånn heller at babyer som får MME ender opp med å bli allergiske, fulle av sykdommer osv. Det er høy kvalitet på MME som en får kjøpt i dag. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Jeg sleit med amminga og la det vekk pga det og at jeg ikke trivdes med ammesituasjonen. For meg falt det seg aldri naturlig. Jeg kutta det ut, og har aldri angra siden! Gjør det som føles riktig for deg. Mange fordeler med amming, men det er ikke sånn heller at babyer som får MME ender opp med å bli allergiske, fulle av sykdommer osv. Det er høy kvalitet på MME som en får kjøpt i dag. Godt å høre Hvor lang tid gav du det? Anonym poster: 96f40868deaa01b6616229673de643c0
Teriyaki Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Hva med at du fortsetter til babyen er 3 måneder? De første tre månedene er de viktigste med tanke på amming, så kan du gå over til flaske/delamme etter det? 13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Nå er gutten min 2 mnd, amminga går lekende lett. Men jeg syns ikke det er verken praktisk eller koslig. Syns mer det er ett ork. Jenta vår fikk kun flaske, vi koste oss mer med den enn med puppen. Jeg er verken sår, tett eller noen ting. Andre som har hatt det slik? Tror det blir flaske på oss... Anonym poster: 96f40868deaa01b6616229673de643c0 Nå får du garantert en haug som forteller deg at du må bite tenna sammen og gjøre det som er best for barnet ditt. Di har ingen gyldig grunn til å slutte du er egoistisk ect. Jeg skal ikke fortelle deg det! Var i en lignende situasjon som deg. Jeg hatet rett og slett å amme. Jeg følte meg kvalt, synes det var ekkelt - rett og slett. Nå gir vi flaske med MME og jeg elsker det! Kan ha barnevakt en kveld/natt innemellom (å for en egoistisk mor jeg er) pappan kan ta en natt eller to i uka, jeg slipper å dra fram puppen overalt, slipper spreng, biting i pupp osv. Amming var ikke noe for meg. Er selv oppvokst på MME - og jaggu gikk ikke det bra. Aldri syk! (som er et sv argumentene til ammepolitiet) Gjør det som føles riktig for deg! Det høres ut dom om du har bestemt deg. Ikke la noen her fortelle deg at du skal fortsette ammingen om det føles galt. Følg hjertet ditt og stol på deg selv! Anonym poster: 97f490c6a3337ae67b386e6da3922272 4
Gjest Duftlys Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Godt å høre Hvor lang tid gav du det? Anonym poster: 96f40868deaa01b6616229673de643c0 Amma bare to uker. pumpa meg noen uker etter det. Produksjonen gikk ned, og til slutt valgte jeg å kun gi MME. 1
Gjest Duftlys Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Nå får du garantert en haug som forteller deg at du må bite tenna sammen og gjøre det som er best for barnet ditt. Di har ingen gyldig grunn til å slutte du er egoistisk ect. Jeg skal ikke fortelle deg det! Var i en lignende situasjon som deg. Jeg hatet rett og slett å amme. Jeg følte meg kvalt, synes det var ekkelt - rett og slett. Nå gir vi flaske med MME og jeg elsker det! Kan ha barnevakt en kveld/natt innemellom (å for en egoistisk mor jeg er) pappan kan ta en natt eller to i uka, jeg slipper å dra fram puppen overalt, slipper spreng, biting i pupp osv. Amming var ikke noe for meg. Er selv oppvokst på MME - og jaggu gikk ikke det bra. Aldri syk! (som er et sv argumentene til ammepolitiet) Gjør det som føles riktig for deg! Det høres ut dom om du har bestemt deg. Ikke la noen her fortelle deg at du skal fortsette ammingen om det føles galt. Følg hjertet ditt og stol på deg selv! Anonym poster: 97f490c6a3337ae67b386e6da3922272 Er veldig enig i det du sier. Var faktisk det samme helsesøster sa til meg. Fint for de som opplever de får til ammingen, men jeg mener faktisk bestemt at sliter du så masse med det at det går ut over livskvalitet og gleden ved å ha fått baby så LEGG DET VEKK!!! Det er en dråpe i havet. Det å amme eller ei definerer ikke hvor god forelder en er. Alt ordner seg. Jeg fikk morsmelk i over et år selv og har vært ENORMT masse sjuk. Kjenner også til de som har vokst opp på MME og så og si aldri har vært syke. Jeg er fullstendig klar over fordelene ved amming, og syns det er bra det er fokus på det, men å gi MME er også helt ok. Og du - ikke føl du må begrunne for andre hvorfor du gir MME. Har tatt meg selv i å gjøre det noen ganger, og det er unødvendig! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Nå får du garantert en haug som forteller deg at du må bite tenna sammen og gjøre det som er best for barnet ditt. Di har ingen gyldig grunn til å slutte du er egoistisk ect. Jeg skal ikke fortelle deg det! Var i en lignende situasjon som deg. Jeg hatet rett og slett å amme. Jeg følte meg kvalt, synes det var ekkelt - rett og slett. Nå gir vi flaske med MME og jeg elsker det! Kan ha barnevakt en kveld/natt innemellom (å for en egoistisk mor jeg er) pappan kan ta en natt eller to i uka, jeg slipper å dra fram puppen overalt, slipper spreng, biting i pupp osv. Amming var ikke noe for meg. Er selv oppvokst på MME - og jaggu gikk ikke det bra. Aldri syk! (som er et sv argumentene til ammepolitiet) Gjør det som føles riktig for deg! Det høres ut dom om du har bestemt deg. Ikke la noen her fortelle deg at du skal fortsette ammingen om det føles galt. Følg hjertet ditt og stol på deg selv! Anonym poster: 97f490c6a3337ae67b386e6da3922272 Takk for svar! Førstemann var flaskebarn, jeg også elsket det. Har bare positivt å si om det Godt å høre at viber flere Ts Anonym poster: 96f40868deaa01b6616229673de643c0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #9 Skrevet 24. mai 2013 Er veldig enig i det du sier. Var faktisk det samme helsesøster sa til meg. Fint for de som opplever de får til ammingen, men jeg mener faktisk bestemt at sliter du så masse med det at det går ut over livskvalitet og gleden ved å ha fått baby så LEGG DET VEKK!!! Det er en dråpe i havet. Det å amme eller ei definerer ikke hvor god forelder en er. Alt ordner seg. Jeg fikk morsmelk i over et år selv og har vært ENORMT masse sjuk. Kjenner også til de som har vokst opp på MME og så og si aldri har vært syke. Jeg er fullstendig klar over fordelene ved amming, og syns det er bra det er fokus på det, men å gi MME er også helt ok. Og du - ikke føl du må begrunne for andre hvorfor du gir MME. Har tatt meg selv i å gjøre det noen ganger, og det er unødvendig! Ts Anonym poster: 96f40868deaa01b6616229673de643c0 1
Vera Vinge Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 Jeg forstår godt at noen velger å slutte når de har ulike problemer med det, eller det oppleves så psykisk krevende at man ikke har det bra. Men om man vil over på flaske fordi man syns det er mer praktisk, syns jeg det er merkelig. Jeg vil understreke at en hver gjør som de vil, men personlig stusser jeg over ammeslutt såpass tidlig hvis grunnen er at man ikke liker det noe særlig, når anbefalingene om å amme så fremt man kan er så tydelige. 19
Harlekin Skrevet 24. mai 2013 #11 Skrevet 24. mai 2013 Er veldig enig i det du sier. Var faktisk det samme helsesøster sa til meg. Fint for de som opplever de får til ammingen, men jeg mener faktisk bestemt at sliter du så masse med det at det går ut over livskvalitet og gleden ved å ha fått baby så LEGG DET VEKK!!! Det er en dråpe i havet. Det å amme eller ei definerer ikke hvor god forelder en er. Alt ordner seg. Jeg fikk morsmelk i over et år selv og har vært ENORMT masse sjuk. Kjenner også til de som har vokst opp på MME og så og si aldri har vært syke. Jeg er fullstendig klar over fordelene ved amming, og syns det er bra det er fokus på det, men å gi MME er også helt ok. Og du - ikke føl du må begrunne for andre hvorfor du gir MME. Har tatt meg selv i å gjøre det noen ganger, og det er unødvendig! Men TS skriver jo at ammingen "går lekende lett". Hun har ingen problemer. Jeg har ikke tenkt å kjefte eller noe på TS, men jeg synes ikke dette er grunn god nok til å slutte med ammingen. Hvis barnet koser seg med ammingen, bør du etter min mening fortsette. 18
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #12 Skrevet 24. mai 2013 Du gjør som du vil, og trives du ikke med det, så slutter du. Barnet ditt får god næring fra MME også. Men jeg er enig med den over her som anbefaler at du prøver å orke til baby er 3, kanskje nærmere 4 mnd. Da er tarmsystemet mer modent og du slipper kanskje en del av magetrøbbelet som mange merker med MME. Også må jeg bare legge til: I debatter på nettet der amming er tema vil du få folks meninger om amming. Og anbefalingene er at amming er det beste - det er den maten DU lager spesielt tilpasset DITT barn, det vil (nesten, med unntak av allergier for mors melk/kost) alltid være bedre enn noe som er kunstig fremstilt. Sånn er det bare, og det må nesten folk tåle å høre! Anonym poster: ccf040ca8aebae0b4a822bae9c416d38 13
Gjest Duftlys Skrevet 24. mai 2013 #13 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Du gjør som du vil, og trives du ikke med det, så slutter du. Barnet ditt får god næring fra MME også. Men jeg er enig med den over her som anbefaler at du prøver å orke til baby er 3, kanskje nærmere 4 mnd. Da er tarmsystemet mer modent og du slipper kanskje en del av magetrøbbelet som mange merker med MME. Også må jeg bare legge til: I debatter på nettet der amming er tema vil du få folks meninger om amming. Og anbefalingene er at amming er det beste - det er den maten DU lager spesielt tilpasset DITT barn, det vil (nesten, med unntak av allergier for mors melk/kost) alltid være bedre enn noe som er kunstig fremstilt. Sånn er det bare, og det må nesten folk tåle å høre! Anonym poster: ccf040ca8aebae0b4a822bae9c416d38 Jeg er enig med deg selv om jeg ikke ammer selv. Jeg tåler også å høre det, for det er rein fakta. Men heldigvis er det god MME på markedet nå, som er et godt alternativ til de som av ulike grunner ikke ammer I følge helsesøster som jeg bruker, så laget man MME på kumelk, vann og sukker før i tida. Hahaha Godt det ikke er slik nå Endret 24. mai 2013 av Duftlys
Nilla-Jo Skrevet 24. mai 2013 #14 Skrevet 24. mai 2013 Her ødela ammingen mye av babykosen, så tror neppe jeg gjør det igjen...
LillaFrosk Skrevet 24. mai 2013 #15 Skrevet 24. mai 2013 Jeg likte ikke ammingen jeg heller, men følte meg veldig presset til det.. Så, jeg bet det i meg, og begynte ikke med flasker før hun var kanskje.. 5 måneder. Skikkelig moro å presse seg selv til noe man ikke synes er noe særlig.. Med neste barn, så håper jeg at jeg trives bedre med ammingen! Om ikke, så vil nok jeg også vurdere flasker..
Orchideae Skrevet 24. mai 2013 #16 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg fikk (som jeg sagt før i liknende tråder) 3 brystbetennelser de tre ukene jeg ammet. Det på toppen av at jeg følte jeg ikke mestret ammingen og ikke hadde nok melk gjorde at jeg sluttet. På de tre ukene følte jeg EN gang at dette var koslig og gikk jo fint. EN AMMING. Ammingen for meg gjorde at jeg ikke koste meg så mye jeg burde ha gjort med babyen og det gav meg en fødselsdepresjon. Derfor mener jeg at vil man ikke, problemer eller ei; slutt. Mamming går foran amming. Nå har jenta vår vært flaskebarn fra hun var tre uker og har *bank-i-bordet* ALDRI vært syk. For oss var det mindre jobb også, med flasker enn amming. Da jeg måtte amne hele tiden og var avhengig av skjold for at hun i det hele tatt skulle få tak.. Og nei, jeg sluttet ikke for å lett kunne ha barnevakt eller slikt. Endret 24. mai 2013 av Orchideae 1
Nada Skrevet 24. mai 2013 #17 Skrevet 24. mai 2013 I følge helsesøster som jeg bruker, så laget man MME på kumelk, vann og sukker før i tida. Hahaha Godt det ikke er slik nå Er ikke MME laget av kumelk, vann, og sukker da? (pluss litt annet selvfølgelig og sukkeret er melkesukker, men uansett...palmeolje er det også) Uansett, når en vet at MME er et dårligere alternativ enn MM, så syns jeg det er merkelig å vurdere å gå over til MME bare fordi en ikke koser seg med ammingen. Jeg fullammet første til 8 mnd, deretter var det MME pga medisinbruk. Nå fullammer jeg minsten på 6 mnd og håper jeg kan fortsette noen måneder til. Men det er ikke fordi det er så koselig å amme! Jeg sitter ikke og ni-koser hver gang han skal ha mat. Jeg våkner med vondt i ryggen etter rare nattammestillinger, han biter i puppen, osv osv. Amming er ikke bare kos, men en gang i bland er det verdens koseligste ting å gjøre. Når han ligger i armene mine og stryker meg over brystet og leter etter håret mitt for å kose litt. DA er det kos. Men det hører til skjeldenheten. Jeg ammer fordi det er det som er ubetvilelig best for barnet, ikke fordi jeg syns det er koselig. Ingredienser Vann, skummet melk, laktose, vegetabilsk olje, demineralisert mysepulver emulgator (soyalecitin), fiskeolje, maltodekstrin, L-fenylalanin, sitronsyre, taurin, inositol, nukleotider (adenosin 5’-monofosfat, cytidin 5’-monofosfat, guanosin 5’-monofosfat, uridin 5’-monofosfat), L-histidin, L-karnitin, mineraler (natrium, kalium, kalsium, jern, magnesium, sink, jod, kobber, mangan, selen), vitaminer (A, D, E, K, C, tiamin, riboflavin, niacin, B6, folsyre, B12, biotin, pantotensyre). 1
Mafalda Skrevet 24. mai 2013 #18 Skrevet 24. mai 2013 Jeg tenker at dette er et ganske enkelt dilemma: hvis ammingen er vanskelig og trøblete, går ut over mor eller barns trivsel, så slutt! Amming er virkelig ikke det eneste saliggjørende, og unger vokser flott opp på mme. Men jeg synes det er småpussig at du ikke synes det er "praktisk". Det er veldig mye enklere å vippe ut puppen enn å ha med seg et arsenal av oppvarmet vann, melkepulver, flasker som må steriliseres osv. Selv synes jeg det er koselig å amme, men jeg har aldri hatt noen halleluja-opplevelse Likevel er det definitivt mye enklere enn å skulle ha flaske, de få månedene det dreier seg om. 11
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #19 Skrevet 24. mai 2013 Nå er gutten min 2 mnd, amminga går lekende lett. Men jeg syns ikke det er verken praktisk eller koslig. Syns mer det er ett ork. Jenta vår fikk kun flaske, vi koste oss mer med den enn med puppen. Jeg er verken sår, tett eller noen ting. Andre som har hatt det slik? Tror det blir flaske på oss... Anonym poster: 96f40868deaa01b6616229673de643c0 Forstår deg veldig godt! Er jo bare å begynne med flaske, så kan begge foreldre gi mat:-) Anonym poster: 41809479b73502fa6a7c6a32bc1f96bb
Amarinda Skrevet 24. mai 2013 #20 Skrevet 24. mai 2013 Jeg syns du skal gjøre som du selv føler for, TS. Det er uansett ingenting vi her inne sier som kan overbevise deg om å gjøre noe annet enn det du føler er riktig Det eneste jeg stusser på er de som sier at "ammingen kom i veien for babykosen"? Hva slags babykos er det ammingen ødelegger for? For min egen del slet jeg meg gjennom et par måneders ammetrøbbel, syns ikke ammingen var mye stas da, men heller ikke i måneden før. Jeg satt jo "bare" og ammet hele tiden! Men siden babyen var 3 1/2 måned har ammingen vært kos. Og når babyen er litt større er det ikke så mye mer kos babyen har tid til enn ammingen Bare nevner det 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå