Gå til innhold

Stefar har alltid hatt et øye til meg - hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren min døde da jeg var 17, og mamma fant seg raskt en ny mann. Da jeg var 18 og skulle begynne på siste året på vgs, flyttet en ny mann inn i huset vårt.

Jeg har alltid vært en stille, sjenert og pliktoppfyllende jente som alltid gjorde som mamma sa, og som aldri var et problem.

Jeg la merke til at stefaren min så alltid på kroppen min, og jeg begynte å få problemer med kroppen min.

Han prøvde ved flere anledninger å ta på meg, eller stryke på armene mine. Han spionerte på meg når jeg solte meg i bikini.

Jeg begynte å gå med store klær fordi jeg ikke orket meg, og håret hang alltid ned i ansiktet. Vennene mine på skolen så at jeg forandret meg, og de var bekymret.

Fortsatt holder han på sånn. Det er småting, men alt bygger seg opp.

Jeg bor ikke hjemme, men er ofte å besøker mamma hjemme. Har et anstrengt forhold til stefaren min.

Hva skal jeg gjøre? Det nytter ikke å si noe til mamma.

Anonym poster: 33450ba624c49772a07ec991bee16601

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Faren min døde da jeg var 17, og mamma fant seg raskt en ny mann. Da jeg var 18 og skulle begynne på siste året på vgs, flyttet en ny mann inn i huset vårt.

Jeg har alltid vært en stille, sjenert og pliktoppfyllende jente som alltid gjorde som mamma sa, og som aldri var et problem.

Jeg la merke til at stefaren min så alltid på kroppen min, og jeg begynte å få problemer med kroppen min.

Han prøvde ved flere anledninger å ta på meg, eller stryke på armene mine. Han spionerte på meg når jeg solte meg i bikini.

Jeg begynte å gå med store klær fordi jeg ikke orket meg, og håret hang alltid ned i ansiktet. Vennene mine på skolen så at jeg forandret meg, og de var bekymret.

Jeg bor ikke hjemme, men er ofte å besøker mamma hjemme. Har et anstrengt forhold til stefaren min.

Huff, må være ubehagelig. Har du inntrykk av at han generelt er glad i damer, eller at han har likt spsielt deg, eller er det mest kroppen din? Eller har dere og en mental connection? Eller føler du han er ekkel? Gammel gris?

Omgåes dere ofte? Når du skriver at han har prøvd å ta på deg, er det langt over streken. Hvilket forhold har han til din mor?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns han er ekkel. Han er gammel også. Kjemien mellom oss stemmer ikke, og vi prater aldri sammen.

Husker jeg stod på kjøkkenet og holdt på med noe, også kommer han bare inn og stryker meg på armen uten forvarsel, også går han ... Jeg ble bare stående sjokkert, også kommer han inn igjen og kommer med en dårlig unnskyldning på hvorfor han gjorde det.

Jeg syns det var ekkelt, og skjønner ikke hvorfor han gjorde det.

Han har kommet full inn på rommet mitt ved flere anledninger midt på natten. Husker jeg var livredd og gjemte meg under dyna og lot som om jeg sov. Han bare stod der og så på meg og pustet tungt, også gikk han til slutt.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger dette har skjedd, men husker jeg fikk angst hver gang og fikk ikke sove på lenge.

En annen gang kom han bak meg og tok et godt tak i hoftene mine - det var også ut av det blå.

Gjest anonym
Skrevet

Jeg syns han er ekkel. Han er gammel også. Kjemien mellom oss stemmer ikke, og vi prater aldri sammen.

Husker jeg stod på kjøkkenet og holdt på med noe, også kommer han bare inn og stryker meg på armen uten forvarsel, også går han ... Jeg ble bare stående sjokkert, også kommer han inn igjen og kommer med en dårlig unnskyldning på hvorfor han gjorde det.

Jeg syns det var ekkelt, og skjønner ikke hvorfor han gjorde det.

Han har kommet full inn på rommet mitt ved flere anledninger midt på natten. Husker jeg var livredd og gjemte meg under dyna og lot som om jeg sov. Han bare stod der og så på meg og pustet tungt, også gikk han til slutt.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger dette har skjedd, men husker jeg fikk angst hver gang og fikk ikke sove på lenge.

En annen gang kom han bak meg og tok et godt tak i hoftene mine - det var også ut av det blå.

Huff, han høres ikke helt god ut. Hvilket forhold har han til din mor? Du nevner at når han er full kom han inn på rommet ditt, dette er virkelig ikke bra. Drikker han mye? Er han voldelig? Er han en type som ser og flørter med andre damer?

Moren din ser vel at du ikke liker han så godt? Du er ikke redd han? Hvor ofte omgåes du han nå?

Har du et nært forhold til moren din, kan du kanskje si det til henne hvis du stoler på henne? Han skal ikke holde på sånn!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann men likevel kjenner jeg på den angsten bare ut fra det du forteller! For en fyr! :hakeslepp:

Altså, det eneste jeg vet som fungerer er å flytte ut og langt unna og vekke. Jeg hadde ikke turt å være i samme hus som en slik fyr hvis jeg var deg! Han høres jo ikke helt stabil ut. Var jeg deg ville jeg vært livredd for å bli voldtatt. Jeg hadde hatt angst hele tiden. Uff. :(

Anonym poster: 3374374ecf6805b0f2a3d7d963e4cacf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Huff, han høres ikke helt god ut. Hvilket forhold har han til din mor? Du nevner at når han er full kom han inn på rommet ditt, dette er virkelig ikke bra. Drikker han mye? Er han voldelig? Er han en type som ser og flørter med andre damer?

Moren din ser vel at du ikke liker han så godt? Du er ikke redd han? Hvor ofte omgåes du han nå?

Har du et nært forhold til moren din, kan du kanskje si det til henne hvis du stoler på henne? Han skal ikke holde på sånn!

Nei, jeg vet ikke hva slags forhold de har. Kanskje et fornuftsforhold og økonomisk forhold? Mamma sier hun trives med han og at hun kan prate med han.

Mamma er sur på meg fordi jeg avviser han og ikke orker å være i nærheten av han.

Han drikker mye når han drikker, men det kan gå 1-2 uker mellom hver gang. Han er ikke voldelig, men han kan være manipulerende, og han kan blir fornærmet eller irritert om han blir sagt imot eller satt på plass.

Han flørter ikke med andre damer. Han er ikke sånn.

Jeg har alltid vondt i magen når jeg er i nærheten av han, og er redd han, ja. Igjen, så bagateliserer mamma alt. Så dagen etter er alt glemt om han har vært dum.

Jeg omgås han veldig sjelden, men når jeg er på besøk er det slitsomt. Han sliter med ut med nærværet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann men likevel kjenner jeg på den angsten bare ut fra det du forteller! For en fyr! :hakeslepp:

Altså, det eneste jeg vet som fungerer er å flytte ut og langt unna og vekke. Jeg hadde ikke turt å være i samme hus som en slik fyr hvis jeg var deg! Han høres jo ikke helt stabil ut. Var jeg deg ville jeg vært livredd for å bli voldtatt. Jeg hadde hatt angst hele tiden. Uff. :(

Anonym poster: 3374374ecf6805b0f2a3d7d963e4cacf

Mamma barea bagateliserer alt, og hun sier han aldri ville voldtatt meg - likvel, så burde han ikke kommet full på rommet mitt gang på gang og skremme livet av meg.

Gjest .-L-.
Skrevet

Be mamma kjerpe seg eller så kutter du henne ut.

• Liker 3
Skrevet

Isj, creepy!!

Hvor gammel er du?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det hele koker ned til en ting, du klager over at du er et seksuelt attraktivt menneske som får seksuell oppmerksomhet. Da tenker jeg, hvor bortskjemt er du ikke da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hele koker ned til en ting, du klager over at du er et seksuelt attraktivt menneske som får seksuell oppmerksomhet. Da tenker jeg, hvor bortskjemt er du ikke da?

Idiot

Anonym poster: 9efae092b5cc4a54d06d9ec93fb453bc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten sette hardt mot hardt. Dra på kortere besøk, spis middag og gå igjen feks. Eller møt moren din på en cafe uten ham, si at du ikke orker å tilbringe mye tid i huset så lenge han oppfører seg som han gjør.

Anonym poster: 9efae092b5cc4a54d06d9ec93fb453bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden sist for din del, kanskje?

Anonym poster: 8ac64fcb570e4fc309a18e73e9ed38a0

• Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Og jeg tenker at du er en lite oppegående guttevalp som ikke skjønner hvor ubehagelig det er å få uønsket seksuell oppmerksomhet!

Ta deg en bolle og se til å voks opp!

Endret av Snuppi
Gjest Elseby13
Skrevet

Dette må du ta opp med moren din! I denne settingen er du "barnet" og hun den voksne. Selv om du er voksen, så er det hennes plikt å beskytte deg mot denne mannen. Han har stått på rommet ditt og pest om natten, dette er skremmende og trakasserende!! Her må det klar tale til: si til moren din at enten får han skjerpe seg, ellers må du bryte kontakten med mor! Hun skjønner nok tegninga da.

Gjest gjest
Skrevet

Hvilken mor er det du egentlig har? HUn må jo være blåst i hodet sitt!

Har selv opplevd det der av kjæresten min. La merke til det selv at han stirret på min unge datter, både kløfte og rumpa fikk mye oppmerksomhet!

Jeg sparka ut hele idioten.

Skrevet

Mamma barea bagateliserer alt, og hun sier han aldri ville voldtatt meg - likvel, så burde han ikke kommet full på rommet mitt gang på gang og skremme livet av meg.

Han er som han er , og han er din mors kjæreste.

Du bør ikke overnatte hos dem, og du bør reise hjem før han blir for for full.

Prøv å gjør flere ting med din mor uten at han er med.

Du kan f.eks si direkte til gubben at du merker at han tiltrekkes av deg, og at det forsåvidt er naturlig. Han er mann , du er vakker. Enkel matematikk. Men si at du allikevel føler dette ubehagelig og at du derfor ikke ønsker å bruke tid med han , og heller vil være alene med din mor noen ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Om han tar på deg igjen, si med høy stemme: "jeg liker ikke at du tar på meg". Og ikke vær der mer enn du absolutt "må".

Anonym poster: 190fd5a1641d1dc388240c1e1aec92fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det sånn jeg også med min stefar. Har gitt han klar og tydelig beskjed og sagt "Kan du slutte å ta på meg?". Da har jeg bare fått som svar at han skal slutte, men at han trenger hjelp. Han sier han går på medisiner som gjør han sånn.

Jeg er forresten 19. Vet helt og klart hvordan du har det :(

Anonym poster: 49d5cebde9d1e8e210256d28781f91cf

AnonymBruker
Skrevet

han har lyst å rape deg, han er sinnsyk. Du burde politianmelde han. Moren din må settes på plass også når hun er så egoistisk at hun ignorerer alvoret i det her. / ikke bryr seg fordi hun har følelser for han etc...

Anonym poster: 55f05969275779e44fc3555c50c49c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...