Milly:) Skrevet 7. april 2004 #1 Skrevet 7. april 2004 Jeg har ALTFOR stritt hår som kan bli litt flatt til tider. Selv om jeg sover med 30 små fletter i håret som var flettet når håret var vått, forsvinner bølgene etter bare en liten stund. Håret mitt rekker til ca. midt på ryggen. Jeg vurderer å ta permanent, (bare sånn at jeg får bølger) men vil jo ikke slite håret for mye heller...prøver nemlig å spare til laangt hår. Noen tips?
Gjest Xavia Skrevet 7. april 2004 #2 Skrevet 7. april 2004 For det første så høres det jo ut som du har langt hår da... Det høres for meg ut som om en lett permanent er beste løsningen for å få bølger som holder. Det sliter sikkert nesten like mye å flette det/krølle det med krølltang. Også rett og slett hår som er så fint da!! Er du sikker på at du vil?
Gjest Pterodactylkake Skrevet 7. april 2004 #3 Skrevet 7. april 2004 perm er noe herk (oppmuntrende i dag, ja) jeg hadde det, børstet håret to ganger om dagen men fikk likevel to gigaklodder baki nakken som frisøren måtte bare kutte av. Har ikke så tjukt hår heller.. og vasket det i balsam hver dag faktisk så der har du ulempen med det hæhæh pluss savnet av slett hår til tider
Milly:) Skrevet 7. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2004 Jeg blir jo så lei av at håret ser likt ut uansett hva jeg gjør... Har hatt stritt hår hele livet så jeg tenkte det var på tide med forandring Ja, jeg har relativt langt hår, men vil ha lengre :D Det er derfor jeg prøver å la være å slite det så mye. Men takk for tips!
Tusenfryd Skrevet 7. april 2004 #5 Skrevet 7. april 2004 Ligg med krøllspenner og spray det skikkelig når det er tørt. Da mener jeg ikke det frisørfjaset som er så skånsomt - men skikkelig lim til galtt hår, som fx L'Oreal Mega fix ekstra strong. DET holder.
Gjest Phair Skrevet 7. april 2004 #6 Skrevet 7. april 2004 Hehe, og jeg som har brukt 2 timer med rettetang i dag. Vi blir aldri helt fornøyde
Milly:) Skrevet 7. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2004 Typisk ikke sant? Hadde jeg hatt krøller hadde jeg vel ikke vært fornøyd med det heller.
missfidget Skrevet 7. april 2004 #8 Skrevet 7. april 2004 Jeg har ALTFOR stritt hår som kan bli litt flatt til tider. Selv om jeg sover med 30 små fletter i håret som var flettet når håret var vått' date= forsvinner bølgene etter bare en liten stund. Håret mitt rekker til ca. midt på ryggen. Jeg vurderer å ta permanent, (bare sånn at jeg får bølger) men vil jo ikke slite håret for mye heller...prøver nemlig å spare til laangt hår. Noen tips? Når man har veldig langt hår kan det være vanskelig å få krølle til å være en stund. Det ble alt for tung for å holde ut. Høres ut som du må enten klippe deg, eller så kan du tar en permanent for å få bølger, da ble det nok enklere å få krøller. Men det er kjempe kult med stritt hår og synes jeg!
Milly:) Skrevet 7. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2004 Når man har veldig langt hår kan det være vanskelig å få krølle til å være en stund. Det ble alt for tung for å holde ut. Høres ut som du må enten klippe deg' date=' eller så kan du tar en permanent for å få bølger, da ble det nok enklere å få krøller. Men det er kjempe kult med stritt hår og synes jeg![/quote'] Tror egentlig bare det er håret mitt som er sånn, jeg har aldri klart å få krøller, selv når jeg har hatt ganske kort hår. Tror det blir en lett permanent på meg etter sommeren jeg :-) Hvis jeg har råd da...
Gjest Cuddly Skrevet 7. april 2004 #10 Skrevet 7. april 2004 Har du alt like langt? Personlig syns jeg det ser nokså trist ut, og erfaringsmessig blir jo håret masse tyngre og flater helt ut... hva med å få det litt klippet opp for å skape litt mer liv?
Milly:) Skrevet 7. april 2004 Forfatter #11 Skrevet 7. april 2004 Jeg klipte det opp for ikke så lenge siden, så det er ikke det som er problemet :-) Det er vel heller at jeg ønsker forandring uten å klippe håret kortere, og så synes jeg krøller er så fint :D
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #12 Skrevet 8. april 2004 Jeg tok permanent for å få litt bølger i håret, ikke krøller akkurat. Det skal jeg aldri gjøre igjen!!! Gikk ut derfra som "sau"... Selv om frisøren forsikret at det bare skulle bli bølger.. Så vær forsiktig!!!
Dagensdiva Skrevet 8. april 2004 #13 Skrevet 8. april 2004 En veninne av meg tar det ca 2 ganger i håret,(helt dilla), Hun får håret kjempefint, nå har ikke hun tynt hår, heller ikke spesielt tjukt, skulder langt oppklipt, er kjempe stilig . En annen veninne av meg prøve det for ikke så lenge siden, og var super misssfoorøyd. Håret så ut sm tørket feikost.... Tja.smør på flesk. Var det motsatte av det hvertfalll.
Milly:) Skrevet 8. april 2004 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2004 :o Tror jeg skal ta en lang prat med frisøren først ja... Skal i alle fall gå til en jeg stoler på. Så får jeg bare krysse fingrene og håpe jeg ikke ender opp som sau Jeg vil forresten ha det sånn ca. sånn som den ene av Olsen-tvillingene (vet ikke hvilken av dem, men en av dem har/har hatt litt bølgete hår).
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #15 Skrevet 8. april 2004 Ikke meningen å spore av, men er det noen av dere som vet hvor mye det koster å ta permanent, ca? Og tar det ikke fryktelig lang tid?
Milly:) Skrevet 8. april 2004 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2004 Tja, spørs kanskje hvor langt hår du har? Tror det koster rundt 600 for hår til skuldrene. Men jeg har aldri tatt selv så jeg er ikke sikker. Og ja, du må vel sitte der en stund...men jeg er egentlig helt feil person til å svare på dette
Gjest Lea Skrevet 8. april 2004 #17 Skrevet 8. april 2004 Jeg vil ikke anbefale permanent. Spesielt ikke om du har langt hår som du vil beholde langt. Har gått i fella MANGE ganger selv og er like misfornøyd hver gang. Håret blir rett og slett helt ødelagt. Jeg har til og med betalt i dyre dommer for å få en skånsom permanent. Så bra ut de første 2 ukene og siden var det bare floker og slitte tupper. Tenk deg i alle fall godt om før du tar permanent på langt hår. Hvis håret fitt har vanskelig for å ta krøller, så er sjansen stor for at permanenten ikke holder heller. Da ender du opp med et slitt og tørt hår UTEN krøller.
Milly:) Skrevet 9. april 2004 Forfatter #18 Skrevet 9. april 2004 Oj da, begynner å bli skummelt dette... Men det blir ikke aktuelt ennå uansett, så jeg får tenke på det. Takk for alle svar! :-)
myagi Skrevet 10. april 2004 #19 Skrevet 10. april 2004 Hehe' date=' og jeg som har brukt 2 timer med rettetang i dag. Vi blir aldri helt fornøyde [/quote'] 2 TIMER! :o Max ett kvarter her.
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #20 Skrevet 10. april 2004 Ikke meningen å spore av, men er det noen av dere som vet hvor mye det koster å ta permanent, ca? Og tar det ikke fryktelig lang tid? På Oslo øst koster permanent ca. kr. 800,- og det påstås å være billig. Tid trenger du . . . . håret skal vikles, væsken skal virke, det skal nøytraliseres og skylles og kanskje klippes til slutt. Hvorfor ikke forsøke Curl Up shampo? Den fungerer bra på mitt hår og jeg har langt og tykt hår som er klippet opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå