Gå til innhold

Kaloriregistrering: spise opp det en forbrenner ved trening?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Ifølge myfitnesspal skal jeg spise 1400 kcal daglig, og så skal jeg registrere treningen min.

1) skal jeg kun registrere trening eller all aktivitet, feks om jeg var i normal bevegelse i x antall timer, eller er dette forbruket innbakt i 1400-kcal-inntaket mitt?

2) skal jeg spise opp der kalorislingringsmonnet som treninga gir meg, eller et dette et bonustap? Jeg hol ned 0,5 kg i uia, og miste så lite muskler som mulig.

Videoannonse
Annonse
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Ifølge myfitnesspal skal jeg spise 1400 kcal daglig, og så skal jeg registrere treningen min.

1) skal jeg kun registrere trening eller all aktivitet, feks om jeg var i normal bevegelse i x antall timer, eller er dette forbruket innbakt i 1400-kcal-inntaket mitt?

2) skal jeg spise opp der kalorislingringsmonnet som treninga gir meg, eller et dette et bonustap? Jeg hol ned 0,5 kg i uia, og miste så lite muskler som mulig.

1400 kalorier er det du skal spise for å gå ned i vekt. Da må du plusse på litt ekstra de dagene du trener så ikke underskuddet blir for stort.

Gjest *kokos*
Skrevet

Ok, men hva er trening da? Skal jeg forsøke å registrere de bevegelsene jeg gjør på jobb, eller når jeg går i 10 min for å hente i barnehagen, eller er disse hverdagsaktivitetene innbakt i de 1400-kaloriene?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke den siden du bruker, men på andre sider får du gjerne spm om du har stillesittende, normal eller aktiv hverdag. Og så regnes kaloriene du skal ha ut. Dvs normal daglig aktivitet skal ikke registreres som trening. Trening er typisk en ekstra kveldsturer, styrketrening, fjellturer, aerobic ol.

Anonym poster: 713983ff9a9c59efa20545655e001882

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Ok, men hva er trening da? Skal jeg forsøke å registrere de bevegelsene jeg gjør på jobb, eller når jeg går i 10 min for å hente i barnehagen, eller er disse hverdagsaktivitetene innbakt i de 1400-kaloriene?

Ligger du på 14-1500 kalorier så hadde jeg holdt meg der de dagene du ikke trener og så legge på litt ekstra de dagene du trener :)

Skrevet

Hverdagsaktivitet er medregnet, men legg inn trening som gåturer, styrketrening og sykling (eksempler). Når du registrerer en treningsøkt vil du se at remaining calories vil øke, dette er fordi du skal "spise opp" det du har forbrent. Ellers vil underskuddet bli for stort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...