AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Vi skal opprette en egen hjemmeside for bryllupet, for å formidle nyttig (og litt unyttig) info til gjestene. En veldig stor andel av dem er yngre folk og/eller datavante, så det virker som den beste måten å nå frem til folk på. Siden ingen av oss går rundt med illusjonen av at bryllupet vårt er årets begivenhet for alle gjestene og at de er interessert i endeløse mengder med detaljer om oss og dagen, så tenker vi at det er greit å gjøre det enkelt. Spørsmålet da er – hva synes du, som gjest, at er kjekk info på en slik side? Punkter vi har tenkt ut så langt: kort oversikt over tidspunktene/kjøreplanen for dagen (tidspunkter for vielse, middag, når selskapslokalet stenger) praktisk info om vielses- og selskapslokalene inkludert adresser, parkerings/transportmuligheter, pluss litt historie (begge er historiske steder, og det er mange blant gjestene som er interessert i sånt) ønskeliste bittelitt om hver av oss og hvordan vi traff hverandre. Kort og morsomt, ikke langdrygt og klissete oppfordring til allergikere/intolerante/etc om å si fra om spesielle ønsker for maten litt om kleskode (vi har oppgitt mørk dress i invitasjonene slik at folk skal ha noe å forholde seg til, men vil gjerne få frem at de gjerne må komme i f.eks. grå dress, lang kjole, rødt eller svart om de vil. Jeg ser det er mye spørsmål om sånt her på KG, og da blir man alltid rådet til å kontakte brudeparet) kontaktinfo til brudepar og toastmaster lenke til Spotify-spilelliste med oppfordring om å legge til låter de gjerne vil høre i løpet av kvelden. Jepp, vi skal gå gjennom den. Jeg ser at flere har litt info om forlovere og toastmaster, men er det noe vits i egentlig? Det var det, så langt. Vurderer å utvide med noen morsomme anekdoter eller noe sånt, men da får det bli under en egen fane slik at det er enkelt å hoppe over for de som ikke er interessert i sånt. Noe som ikke trenger å stå der? Noe som mangler? Innspill tas imot med takk! Anonym poster: 2ea303c09c3711b8a873a632d207d58d
Tallulah Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er av den oppfatning at de aller fleste bryllup stort sett ikke trenger en hjemmeside, fordi det meste av informasjonen der vil nok folk få med seg uansett, eller spørre om. Men jeg synes likevel at du har satt opp gode punkter og vinklet dem på en både informativ og underholdende måte Hadde jeg vågd (og ikke selv stoppet meg med mine tanker om hva alle andre må tenke om at vi har hjemmeside) hadde jeg laget en, trass i min motstand mot det, kanskje jeg gjør det til og med Litt dobbelt moral må være lov Om lokalene ville jeg lagt inn veibeskrivelse for de som evt. skal komme seg dit selv Opplevde at det var en som spurte oss om vårt lokale, helt tilfeldig fordi vi snakket om det, og han hadde kjørt hel feil om han ikke fikk forklaring på det! Suppler med fine og gjerne morsomme bilder Nå kjenner jeg at jeg fikk veldig lyst til å lage en side jeg også
CathFoto Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Jeg liker disse hjemmesidene mer og mer, og særlig de som er spekket av praktisk info. Info om hvordan brudeparet møttes eller hvem forloverne er ikke noe jeg synes er verken nødvendig eller spennende. Infoen på slike hjemmesider gir ofte et mer utfyllende bilde av hvordan type bryllup man er invitert i som invitasjonen ikke kan få frem, og som gjest synes jeg det er fint. Hva jeg ønsker av info: - Kjørebeskrivelser/Kart - Ønskeliste (gjerne med linker) - Utvidet info om antrekk - Om det er servering mellom vielse og middag - Forslag til overnatting i nærheten - Forslag til hvordan man kommer seg dit med buss/tog/trikk/bane
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Jeg ville droppet info om dere som par, det blir bare kleint. Regner med dere har invitert folk som kjenner dere, og de vet vel hvordan dere er og hvordan dere traff hverandre. De andre punktene virket grei Anonym poster: 443415e32e69cb5ee224180415460587 1
cecilie85 Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Se bryllupsdagen.no her kan du få opp en liste over alle brudepar som har laget seg en bryllupsside, noen av de er ikke passordbeskyttet så man kan gå inn å få inspirasjon. Jeg ville lagt meg på mest mulig praktisk info.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Jeg ville droppet info om dere som par, det blir bare kleint. Det kommer vel litt an på hva man skriver, eller? Det er litt forskjell på en klissete søtsuppe full av uinteressante detaljer - og en kort, morsom sak som gjerne er i et helt annen format enn det man skulle vente? Vi har ihvertfall sistnevnte (tre-fire setninger tror jeg det er) - og jeg har veldig lyst til å beholde den av grunnene som CathFoto nevner: nettsiden kan gi et bedre bilde av hva slags type bryllup det skal være. Jeg synes vi har klart å formidle ganske mye gjennom dette, både om oss selv, hva vi legger vekt på (og hva vi ikke bryr oss om) på en sånn dag - og det viser litt hva som er temaet for dagen. (etter å ha tatt en kikk på endel av sidene på bryllupsdagen.no, så kan jeg jo også legge til at jeg synes flesteparten av de er.. vel, grusomme. Vi styrer unna det meste som kan ligne på dette, både når det gjelder utseende og form på innholdet. Helt A4 blir dette ikke) Men uansett - det er under vurdering. Takk for synsing, både til deg og de andre som har kommentert! Anonym poster: 2ea303c09c3711b8a873a632d207d58d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Toastmaster med kontaktinfo er nødvendig i tilfelle noen skulle ønske å tale osv. Anonym poster: 4f6d4494a60c2f778b2af8f87aac78de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå